AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Del Skrevet 25. september 2021 Kan man bruke et fornavn som etternavn? F.eks bruke "ida" som etteravn. Therese Ida. Eller Elisabeth Silje. Er det lov? Anonymkode: e6404...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #2 Del Skrevet 25. september 2021 Det er kun tillatt for de som har elementære googleferdigheter. Anonymkode: 07e87...745 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3 Del Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er kun tillatt for de som har elementære googleferdigheter. Anonymkode: 07e87...745 Googleferdigheter 🤣🤣 Hva med Apple-ferdigheter? Er ikke det godt nok? Anonymkode: 30ae5...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #4 Del Skrevet 25. september 2021 Siri og Sara er vanlige etternavn som også er fornavn Anonymkode: 2018b...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 25. september 2021 #5 Del Skrevet 25. september 2021 Eira er vanlig både som fornavn og som etternavn.😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #6 Del Skrevet 25. september 2021 Hilde er jo et fornavn og etternavn. Og Ronny Brede Aase har jo på en måte 3 fornavn 😅 Jan Thomas heter jo Thomas til etternavn Anonymkode: e6cd5...c63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #7 Del Skrevet 25. september 2021 Jeg vet om et ektepar som heter Arne til etternavn. Anonymkode: 664ef...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #8 Del Skrevet 25. september 2021 Jeg kjenner noen som heter Hilde til etternavn, og noen som heter Magnus til etternavn. Så alt går an. Anonymkode: 5b436...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #9 Del Skrevet 25. september 2021 Hmm. Da vil jeg hete det samme til for og etternavn 😊😊 Anonymkode: 46de2...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hlidskjalf Skrevet 25. september 2021 #10 Del Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan man bruke et fornavn som etternavn? F.eks bruke "ida" som etteravn. Therese Ida. Eller Elisabeth Silje. Er det lov? Anonymkode: e6404...13d Er mange med fornavn som etternavn: Elton John, George Michael, Peter Gabriel, Scatman John, Boy George osv. Var ganske vanlig på 70-80-tallet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #11 Del Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Googleferdigheter 🤣🤣 Hva med Apple-ferdigheter? Er ikke det godt nok? Anonymkode: 30ae5...94d Tja, hvis Apple har en søkemotor så kan man sikkert bruke den også, men som du vet veldig godt er Google den mest brukte søkemotoren. Siden det ikke ser ut til at noen her kan eller gidder å søke, så legger jeg ved en lenke til navneloven her. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-07-19/KAPITTEL_2#KAPITTEL_2 Anonymkode: 07e87...745 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #12 Del Skrevet 25. september 2021 Oooog mellomnavn Anonymkode: 46de2...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #13 Del Skrevet 25. september 2021 Lea skrev (3 minutter siden): Eira er vanlig både som fornavn og som etternavn.😁 Og Guttorm Anonymkode: 2018b...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. september 2021 #14 Del Skrevet 25. september 2021 Mikkel er både fornavn og etternavn oppe i Karasjok og deromkring i alle fall. Og Sara! Det er etternavn mye brukt der. Husker da jeg satt med kredittkortsøknader fra folk i Karasjok og Alta og deromkring. Gikk helt i surr for alle het jo det samme til etternavn og veldig mange var oppkalt på fornavn etter far og bestefar, så "alle" het det samme! Gaup, Sara og Mikkel eller Eira til etternavn. Det var det. Er ikke Eira et jente-fornavn også? Du kan sikkert søke om å få et etternavn som egentlig er mest brukt som fornavn. Det tar et par minutter å fylle ut navneendringssøknad på Skatteetaten.no, så bare søk. Jeg fikk svar og godkjenning dagen etter på at navneendringen var gjennomført de to gangene jeg har endret navn. Men mine endringer måtte ikke gjennom noen lang manuell vurderingsprosess da, for det var nytt etternavn som gift, og så tilbake til pikenavnet igjen noen år senere. Det kan sikkert ta litt ekstra tid å få det godkjent om du har en uvanlig forespørsel om etternavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #15 Del Skrevet 25. september 2021 hlidskjalf skrev (5 minutter siden): Er mange med fornavn som etternavn: Elton John, George Michael, Peter Gabriel, Scatman John, Boy George osv. Var ganske vanlig på 70-80-tallet 😂 (John og George er ikke etternavnene deres. Disse to er ikke kjent under fornavn/etternavn, men har artistnavn bestående av kallenavn og fornavn.) Anonymkode: 687bc...c3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #16 Del Skrevet 25. september 2021 NRK journalist Anders Magnus. Da må jo det omvendte også være lov. Magnus Anders. Anonymkode: 2f110...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå