Gå til innhold

Jeg håper at alle respekterer at ikke alle vil ha klem, eller håndhilse etter kl 16:00 i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Guppy88 skrev (11 minutter siden):

Nei, før korona tenkte jeg ikke så mye over at folk går rundt med mye dritt på hendene. Nå gjør jeg det. Hva så?

Du har altså fått en fobi du ikke hadde før som følge av et år med frytspredning. Du er nok ikke alene, dessverre.

Anonymkode: 8684f...342

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rampenissen72
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er fortsatt sånn at ikke alle av div og personlige grunner er psykisk eller fysisk klare for klemmer, håndhilsing og nærhet etter kl 16:00 i dag.  Og at man respekterer at noen må fortsatt bruke munnbind i visse situasjoner. 

 

Så oppfordrer til å ikke bare kaste seg rundt halsen på alle, før man har sjekket om det er ok. Selv om det er trygt for de fleste skal være nå, så er det ikke det for alle. 

Anonymkode: eef16...ef9

Jeg GLEDER meg til å klemme igjen!! Men jeg har tenkt å spørre først! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått tankene til dem som skal albue, fot eller klappe på baken-hilse. Man skal altså ikke håndhilse som med strak arm har en viss avstand, men man halverer lengden på armen ved å albuehilse og dermed kommer man MYE tettere enn man skal og folk gjør det med latter og smil og syns at det er greit, antagelig også morsomt. Man bare gjør som de andre gjør liksom og da er det greit for Erna og gjengen gjør det? Tenker de i det hele tatt ikke selv? Det er altfor tett og ikke nødvendig i det hele tatt. 

Når det er sagt er jeg forberedt på kommentarer, men jeg fortsetter å si hei på avstand. Håndhilsing og klemming er et tilbakelagt stadium for min del. Jeg har tenkt å konvertere ørlitegranne til japansk kultur og det får folk nøye seg med. :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er forskjellen fra før tenker du? Man gikk jo ikke rundt og tvangsklemte på folk som ikke ønsket det før pandemien heller 🙄

Jeg har klemt de jeg vil (og jeg vil ikke klemme folk som ikke vil klemme meg) i månedsvis nå. 

 

Anonymkode: 5e911...aef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamilla25 skrev (3 minutter siden):

Jeg GLEDER meg til å klemme igjen!! Men jeg har tenkt å spørre først! 

Samme her ❤️ Gleder meg til å klemme på venner ig familie igjen. Men klemmer selvsagt ikke på folk som jeg ikke vet om liker klemming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til utrolig få som kommer til å gå tilbake til slik som det var. De fleste jeg kjenner vil fortsette med avstand, antibac og ikke noe klemming på folk som er utenfor "den indre sirkel". Men de fleste jeg kjenner jobber innenfor helse eller har folk i familien som enten ikke kan ta vaksinen og/eller er alvorlig syke. 

Selv kommer jeg til å fortsette med antibac slike jeg gjorde lenge før korona kom til landet. Kommer til å holde avstand til folk, mer denne vinteren enn før og klemming er no go. Ellers så lever vi som normalt, det har vi gjort hele tiden, ingenting endrer seg her. Barna får leve livet sitt og vi voksne innretter oss etter situasjonen. Har venner som ikke kan ta vaksinen og de vil vi fortsette å treffe og da holder vi avstand.

Anonymkode: b3a02...347

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hmm OK, albuehilsing er like tåpelig som fyllekjøring. Men med fyllekjøring har man i det minste nedsatt dømmekraft.

Anonymkode: 8684f...342

Det der regner jeg bare med at du ikke mener i fullt alvor, for så idiotisk er det ikke mulig å være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke at arbeidsgivere eller andre folk forventer at man skal håndhilse eller at vennegjeng skal gi hverandre klemmer igjen. Mange er så pass innkjørt med og ikke gjøre det at det blir bare rart og starte med det igjen. Selv så blir jeg ikke og starte på nytt med håndhilsninger. Klemming blir jeg kun gi til familien min for det er noe jeg virkelig har savnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du har altså fått en fobi du ikke hadde før som følge av et år med frytspredning. Du er nok ikke alene, dessverre.

Anonymkode: 8684f...342

Benekter du at folk går rundt med mye dritt på hendene?

Etter å ha vært på do, tatt på rekkverk, nyst inn i hånden, klødd seg bak og så videre?

Dette var ting jeg ikke tenkte over før. Korona har blitt en påminner. Det betyr ikke at alle hadde rene hender tidligere, men at jeg har blitt klokere. Det er ikke en fobi, det er rett og slett fakta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, klokken er ikke 16 en gang. Hva er disse ekstreme bekymringene? Det er ikke slik at alle klemte folk i hytt og pine før pandemien heller. Vi er tross alt nordmenn. Jeg tror du kan senke skuldrene dine. 

Anonymkode: b6968...7ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, hvis noen kaster seg etter meg for en klem hopper jeg unna :) 

Det er forsatt mange tusen hvis ikke hundretusen med diverse kroniske sykdommer som ønsker å være forsiktige, og så er det mange mennesker som aldri har vært klemmere. Tenker det er fint å fortsette å respektere andres grenser, og heller spørre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper fortsatt folk ikke skal klemme og hilse på alle, eller stå oppå deg i kø, eller andre steder.

Det er de som er syke, som enten ikke kan ta vaksine, som går på medisiner som ikke gjør vaksinen så effektiv, eller kan slite om de får Corona selv om de er vaksinert. Og jeg tror ikke de får det lett ute nå.

Anonymkode: 3cc65...e50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer hverken til å klemme noen eller håndhilse på en god stund. Kun de aller nærmeste. Mamma og pappa kommer på kaffe i dag, de skal få klem🙂 

Anonymkode: a5acd...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På druen
Ludovica- skrev (2 minutter siden):

For min del kunne vi fortsatt med 1-meters avstand for alltid. Altså i køer, butikker og lignende. 

Ja. Og håndsprit kunne de like gjerne fortsette med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner håndhilsning jeg.
Det er høflig, respektfult, ikke stå med en albue til en 80 åring likksom.

Jobber selv i helsevesenet og har jobbet på en covid avd, det å ikke engang kan klemme noen som sitter med dødsangst eller de som sier de trenger en klem,når de vet livet snart ebber ut, også kan man ikke,  har rett og slett plagd med i 1,5 år, og har flere episoder som jevnlig hjemsøker meg. Takk og liv for at livet normaliseres igjen!! 

Anonymkode: eebb6...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har altså fått en fobi du ikke hadde før som følge av et år med frytspredning. Du er nok ikke alene, dessverre.

Anonymkode: 8684f...342

👋 jeg gikk rundt med håndsprit før pandemien. Har ikke tatt direkte på gelender, dørhåndtak, knapper, håndtak på buss/trikk/bane på kanskje 15 år, hvis det er mulig å unngå. 

Hygienetiltakene staten anbefalte under pandemien var nærmere mine normale hygienerutiner. Det eneste som skjedde var at jeg slapp å ta med håndsprit, siden dette nå var over alt😉 

Jeg har observert, før pandemien, en person har holdt i håndtak på trikken. Vedkommende gnir seg i øynene og nesa. Hoster i hånda. Tar deretter på håndtaket igjen. Vedkommende forlater trikken, ny pasasjer tar plassen og holder der førstemann holdt. Og så gnir denne seg i ansiktet også. Folk tar utrolig mye i ansiktet sitt, dagen lang. 

Anonymkode: 9c39c...028

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Savner håndhilsning jeg.
Det er høflig, respektfult, ikke stå med en albue til en 80 åring likksom.

Jobber selv i helsevesenet og har jobbet på en covid avd, det å ikke engang kan klemme noen som sitter med dødsangst eller de som sier de trenger en klem,når de vet livet snart ebber ut, også kan man ikke,  har rett og slett plagd med i 1,5 år, og har flere episoder som jevnlig hjemsøker meg. Takk og liv for at livet normaliseres igjen!! 

Anonymkode: eebb6...396

Dere får vel fremdeles ikke lov til å klemme de som er på dødsleiet med covid-19?

Anonymkode: 9c39c...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dere får vel fremdeles ikke lov til å klemme de som er på dødsleiet med covid-19?

Anonymkode: 9c39c...028

Nei, man kan ikke det, å det å være pårørende, i fullt smitteutstyr når det er en av dine egne ..jævlig. Det er ikke sånn noen kan ønske å leve, så det er lov å ønske seg et normalt liv, hvor vi kan ta i hverandre , gi hverandre en klem eller holde en hånd uten å måtte bruke hansker❤️

Anonymkode: eebb6...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor så er vi ikke engang ferdige med vaksineringen! Så forstår ikke hvordan vi kan åpne allerede nå? 

Anonymkode: f220d...ac1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...