Gå til innhold

Elsker lukt av kjeller, har ikke kjeller, hva kan jeg lukte på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og lengter etter en spesiell lukt.

Det begynte da jeg var gravid, jeg bodde da i en blokk med felles sykkelbod, elsket å sitte der og lukte inn lukten av bod og kjeller. 

Det er denne litt rå lukten, murpuss, sykkeldekk og jeg craver seriøst på det nå selv om jeg ikke er gravid nå. Har desverre flytta til et sted uten kjeller eller annet som jeg kan finne lukten i. Noen som har det samme og vet hva jeg kan "ty til" ? 😄 

Anonymkode: 067fe...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjeller, du kan kjøpe en boks med kjellerluft for 300 kr per stykk :)

Anonymkode: 7e294...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte T-banestasjoner har perfekt lukt av kjeller. Lukter bare enda mer heftig!

Anonymkode: 194c1...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniff støv? Ser for meg det lukter likt?

Lukk vinduer, sett et par godt brukte sykler på stuen og noen pappesker og la lukten sette seg over tid. Ikke vask og ikke luft ut.


Ikke sniff støv, det var en tull. Det er kanskje helseskadelig. 

Anonymkode: 325a5...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara

Selv elsker jeg også lukten av kjeller. Kan det være et slags huleboer-gen som tar over? Altså at det lukter hule/oppholdssted? lukten av fukt, jord, mur, sikkert mugg også lukter fantastisk.. Skal sies at jeg også har gode assosiasjoner til denne lukten fra jeg var liten. Dette da jeg ofte var med pappa ned i garasjen og hang når jeg var liten. Husker jeg kunne sitte i kjellerboden og bare sniffe inn lukten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogadame skrev (19 minutter siden):

Jeg også liker lukten av gammel potetkjeller.

Samme med sprittusj  ,bensin og eldgamle  gulne bøker. 

Bensin hadde jeg også en crush på når jeg var liten. Samme med eksos, satt en gang og sniffet bak eksosrøret til bilen på tomgang, husker jeg ble fort fjernet av foreldre for å si det sånn...

Anonymkode: a3e82...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er også en spesiell og god lukt av gamle bøker. Lurer på hva som er årsaken til den spesielle duften? Er det papiret i de gamle bøkene som lukter noe annet enn papiret i nye bøker? Eller er det både duften fra papiret + syre fra fingre som har bladd i bøkene + duften av skinn-innbindingene som til sammen skaper den spesielle duften?

Brukte pengesedler lukter slik som de gjør pga syre fra menneskers fingre som har reagert med stoffer i pengesedlene, leste jeg. Derfor jeg kom til å tenke på at det samme kan gjelde for gamle bøker 📙

Anonymkode: 8273a...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 0.31):

Det er denne litt rå lukten, murpuss, sykkeldekk og jeg craver seriøst på det nå selv om jeg ikke er gravid nå. Har desverre flytta til et sted uten kjeller eller annet som jeg kan finne lukten i.

Lag deg en duftboks :) Ta en beholder som du har lokk til som kan skrus på. I beholderen legger du litt murpuss fra en kjeller og noen biter fra et sykkeldekk som står i en kjeller + litt støv/rusk som ligger på kjellergulvet.

Skru lokket godt igjen. Åpnes ved behov 😽

Anonymkode: 8273a...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lag deg en duftboks :) Ta en beholder som du har lokk til som kan skrus på. I beholderen legger du litt murpuss fra en kjeller og noen biter fra et sykkeldekk som står i en kjeller + litt støv/rusk som ligger på kjellergulvet.

Skru lokket godt igjen. Åpnes ved behov 😽

Anonymkode: 8273a...c8a

Ps. Vet ikke om det blir noen suksess, men verdt å prøve kanskje? :) 

Anonymkode: 8273a...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater kjellere og lukta. Du kan ta kjelleren min om du også tar med de som ulovlig bor der, edderkoppene. 

Anonymkode: 02579...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også den lukta! Har aldri hatt kjeller. Besteforeldrene mine hadde en, og jeg har bodd i kjellerleiligheter, men de har aldri lukta sånn rått, mur, sikkert litt mugg, gammelt treverk.. også er det alltid litt kaldt i kjellere, og digg når man får varmet opp. Hadde noen venner med sånne typiske kjellerstuer,  og der lukta det alltid så godt. 

Anonymkode: 8c3d7...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...