Gå til innhold

Syns dere det er greit at kjæresten snakker og er venn med noen han har ligget med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Fikk også kjæresten til å slette de han hadde ligget med på Facebook når vi ble sammen, selv om han ikke snakket med noen av de da. Unødvendig å få opp deres bilder, kommentarer osv. Han var ikke helt med på tankegangen først, men skjønte etterhvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

?

Anonymkode: 6c5ee...1f1

Ja. Er ikke i et forhold hvis jeg ikke stoler på han/henne

Anonymkode: f7090...79a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Etter at jeg ble mishandlet i et forhold blir alt annet så smått sammenlignet med det. Liker bilde av eks, snakker med eks, er venn med eks. Null problem, så lenge jeg ikke blir voldsutsatt igjen!

Anonymkode: 48219...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i en liten by. Skulle det fungert at partner ikke får snakke med folk de har ligget med, så må fort hele vennskapsgrupper brytes opp og ødelegges. Det går ikke. Så er vant til at fortidens ligg er nåtidens venn. Det er man vant til. Må stole såpass på hverandre. 

Anonymkode: 9121f...32a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på personligheten til den utenfor paret. Noen er  grenseløse. Ville vært mer be

Anonymkode: ccd2f...6e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ok ja. Med visse forbehold såklart, om hva slags kontakt de hadde og hva forhistorien var osv. Men man kan faktisk være helt normal platonisk venn med en person av det motsatte kjønn som man tidligere har klint med/ligget med/flørtet med/hatt følelser for. Synes det skal en del til før man nekter et voksent menneske normal kontakt med en venn. 

Jeg har selv vært i situasjonen at jeg kuttet ut en venn fordi vi dessverre lå sammen tidligere i vennskapet og kjæresten min klarte aldri å slutte å være sjalu for det. Han nektet meg aldri å møte/snakke med personen men det ble bare så dårlig stemning og mas og sutring og beskyldninger og tull... Angrer fremdeles litt på at jeg ikke sto på mitt, og savner vennen min (som først og fremst alltid var en venn ikke en romantisk interesse), og er fremdeles litt bitter på kjæresten for at han syntes det var ok å ødlegge et vennskap for meg.

Anonymkode: dc832...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. 

Ja, selvfølgelig. Det er jo revnende likegyldig om han har hatt sex med ho før eller ikke. Er meg han er med. Om jeg ikke er komfortabel med vennene hans har JEG problemer. Enten stoler jeg ikke på han, eller så er han så udugelig at tillit er vanskelig- og da går man. 

Min kjæreste er god venn med 2 exer og jeg fikk tidlig beskjed om at det måtte være greit ellers kunne ikke vi fungere. Jeg ville aldri bedt han kutte ut venner. Og hadde blitt rasende om jeg måtte det fordi jeg en gang har hatt sex med personen. 

Anonymkode: 4f3ce...26d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du tenker på de andre du selv har hatt sex med før du ble sammen med kjæreaten du har nå. Er dette alle personer du føler et så brennende ønske om å ligge med igjen at du inke engang kan ha de på FB, eller er det folk du kunne ha sagt hei til på butikken, truffet på fest og småprata med i to minutter uten at du måtte kaste deg over dem?

Det er jo gode grunner for at vi ikke fortsetter å ligge med noen. Det er gode grunner for at vi er kjæreste med den vi er kjæreste med. Jeg kan ikke helt se at det skal være så utrolig problematisk å være på hils med, ha kontakt med, eller opprettholde et vennskap med noen etter et ligg i 'gamledager'. 

Anonymkode: 123e6...e78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har mange jentevenner, og noen har han da også ligget med. Eller, ikke mange, når jeg tenker meg om.  Kun to. Hun ene var han sånn mer eller mindre sammen med for et tiår siden, men hun dumpet han for en annen fyr som hun fortsatt er sammen med og har barn med. Kjæresten min og hun er gode venner i dag, møtes dog ikke så ofte. Men det er helt uproblematisk for meg at de er gode venner. Jeg kjenner henne greit selv og det hjelper på. Så hun er jeg på ingen måte stressa over - de kunne reist på ferie alene uten at jeg hadde fått pækkærn.

En annen venninne lå han sporadisk med over noen år en god stund før jeg kom inn i bildet- det var ikke ofte, men mer en gang i halvåret hvis de kjedet seg eller noe. Det var ingen følelser der. Hun bor et annet sted, så de møtes ikke ofte. Han har vært hos henne på helgebesøk én gang på to år, men det var litt ubehagelig. Jeg kjenner ikke henne så godt og vet ikke så mye om den dynamikken de har. Han har sagt at han ser på henne som en søster og at det ikke finnes noen tenning der lenger. Så da han var der på helgebesøk var det som sagt LITT ekkelt første kvelden, men det gikk jo helt fint og hun var mest av alt nysgjerrig på meg, skjønte jeg. 

Det ville ikke falt meg inn å gå mellom kjæresten min og vennene han har hatt lenge før han traff meg, men lufter eventuell usikkerhet jeg føler på. Og det pleier gå greit, det. Men hadde det vært masse random jenter jeg ikke kjente til og forholdene dem i mellom var uavklarte, da ville jeg nok revurdert forholdet dersom han ikke ville snakke ordentlig om det.
 

Anonymkode: 56bcd...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 16.51):

Bor i en liten by. Skulle det fungert at partner ikke får snakke med folk de har ligget med, så må fort hele vennskapsgrupper brytes opp og ødelegges. Det går ikke. Så er vant til at fortidens ligg er nåtidens venn. Det er man vant til. Må stole såpass på hverandre. 

Anonymkode: 9121f...32a

Enig i dette. Altså, man trenger jo ikke akkurat å være bestis med de man har liggi med, men syns det blir litt rart om man aldri kan være i nærheten av de igjen. 

Vi bor i en bitte liten by, hvor "alle kjenner alle". Jeg har hatt ons med en kompis av samboer et par år før jeg traff samboer. Jeg visste ikke at de var venner. Han har også vært sammen med en god venninne av min bestevenninne. 

En tidligere flørt av meg har begynt å jobbe der jeg jobber, helt uten at det har noe med hverandre å gjøre. Jeg hadde en kort flørt med han for 8 år siden, og han begynte å jobbe der i fjor. Jeg kan jo ikke ikke si hei til en kollega. 

Men jeg syns ikke man trenger å vøre bestevenner med tidligere relasjoner. Helt ok å ha de på Facebook feks, men trenger ikke å chatte på Messenger i timevis av den grunn. 

Anonymkode: 0e664...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...