Gå til innhold

Til dere deprimerte som drar til psykolog- hva snakker dere om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er usikker på hva jeg skal si til min psykolog. Jrg vet ikke hva som gjør at jeg er deprimert. 
 

hva tar dere opp med psykologen? Vet dere hvorfor dere er deprimert? 

Anonymkode: d1465...153

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Små og store ting i hverdagen, jeg sliter med sosial angst også så forteller om ting jeg har våget meg ut på som å gå på butikken alene eller hentet i barnehagen.

Min depresjon henger sammen med mye mobbing i oppveksten, dårlig selvbilde og usikkerhet.

Jeg er egentlig et ressurssterkt menneske men når depresjonen slår inn går jeg ned i knestående. 

Anonymkode: 4089e...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsangst og eksistensiell angst. Prestasjonsangst. Religiøse traumer. Narsissistisk far. Spiseforstyrrelse.

Anonymkode: 78670...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint. Vi sitter og ser på det tikkende uret på veggen i all stillhet sammen, og lurer på hvor lenge det er til livet tar slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er usikker på hva jeg skal si til min psykolog. Jrg vet ikke hva som gjør at jeg er deprimert. 
 

hva tar dere opp med psykologen? Vet dere hvorfor dere er deprimert? 

Anonymkode: d1465...153

Drar pga jeg stresser noe voldsomt av små bekymringer og trenger hjelp til å takle slikt. Jeg stresser og blir så redd at jeg verken sover eller spiser. Jeg overtenker og holder meg borte fra diverse I tilfellet noe kan skje. 

Jeg prater om tingene som bekymrer meg. Psykologen graver dypt i hvorfor jeg reagerer som jeg gjør og om det er nyttig. På slutten av timen får jeg råd om hvordan jeg heller bør tenke. Det hjelper en kort periode av gangen, men ofte kommer de store tingene tilbake. Men så er jeg nettopp begynt I behandling da. 

Anonymkode: 236ca...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er usikker på hva jeg skal si til min psykolog. Jeg vet ikke hva som gjør at jeg er deprimert. 
 

hva tar dere opp med psykologen? Vet dere hvorfor dere er deprimert? 

Anonymkode: d1465...153

Alt mellom himmel og jord. Snur på hvert eneste stein som befinner seg i fjæra for å se om jeg kommer noe nærmere svarene som jeg leter etter. Kommer aldri til og legge ut om hva som blir snakket om, det tilhører innenfor psykologens 4 vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...