Gå til innhold

lille my sin dagbok


lille my

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

litt kontroll he ej no, men må først få onda barnedåpen no den 22.januar..... he egentli planlagt d meste trur ej??? du da?? korleis jekk d på examenane dine??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

no e vi ferdige me barnedåpen, å den jekk bra. Knut-Ole starta å grine under preika etter dåps sermonien, so då jekk ej å gudmora ut me guten. i selskape vå vi ca 40 stk trur ej, so ej e gla vi leigde lokale. hadde to persona på kjøkkenet, so da va d berre restryddinga, å vasking av golv igjenn til oss da festen va over.

no he ej foresten begynt å søke på jobba. håpe ej fe en som begynne i slutten av juli da d e da permisjonen min går ut, men teke selfølgeli d ej fe om d blir nåke før det.å so helde no vi på me bryllupsplanane enda, og forandra no litt her og der da. he lyst å lage to hjerteforma sjokoladekake, me ei sann kvit bru mellom. men kakene mine blir rå inni, å bruene ej laga berre knekke. når alt kjem til alt bruka ej vell meir penga å tid på å lage den sjøl, en å berre bestille den??? :sjenert:

menej blir no en heil hau me ærfaringa rikare da.

va o i Bergen å prøvde brudekjole, å d va no kjempekjekt. hadde me ei veninne, og Knut-Ole....... han vart no heilt gira, so ej trur han såg mej som ei stor tåteflaske me collet på :grine2: å i gåe va ej å gjekk en LOOOOOOONGE tur i rask gange attme ei veninne. jekk faktisk i 1,5 t....... kjempe stolt ja....

he nemmli bestemt mej for å gi opp ditta slanke greiene, for ej klare d ikkje alikavell :sur: , men heller bruke kreftene mine på å ikkje bli større en ej e no......... e egentli litt rart at ej ikkje klare d, for ej e i bunn å grunn allti våre HIMMLA sta.... :overrasket: mne no må ej komme emj til sengs... slit me å få sove for tida..... e berre so dritleide ta å ligge å stirre i taket om kveldane å ikkje få sove sida ej verke sann i hoftene.... he ikkje komt mej ette graviditeten tydelivis......

ellers vill ej sei tusen takk for tilbakemeldinger fra folk der ute i norges land. natta....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj,det va ei long oppdatering. KOsli me barnedåp da,kanskje litt travelt. Ej he to små pie :) April e no ikkje lenge til da :hoppe:

Korsn det gjeng me planlegging då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der va du igjen, ja - kjekt å høre at det gikk fint med barnedåpen. Kryssa fingrane for at dåkke for oppfylt ønsket om fint ver på den store dagen. Det e no et sjansespill på den kanten av landet, da. Ej e gift med en østlending, og første sommeren oss va ilag va med mej oppover va det vel omtrent en eller to soldaga i løpet av ferien vår. Han ville no ha mej likevel, og he tilbrakt tretten somra sida det på Sunnmøre... og fått med sej litt tropever også.

Oss he bryllupsdag 1. oktober (for mange år sida), da va det et fantastisk ver, strålande sol og 15 grader pluss. Vi feira på Fjellstua, og alle østlendingane va mektig impnerte over fjell, hav og solnedgang. På 1-års dagen for bryllupet va vi oppover igjen, da va det sludd og to pluss. Så de e som sagt et sjansespel. Jaja, det betyr no visst lykke å få regn i brudeløret, så aldri så galt e det godt for nåkke.

Når det gjelde slankin, kreve det energi og sjøl om du e sta så ekje det sikkert at kroppen din e klar for å gå ned enda. Men det e ei bra innstilling å sei at at du ikkje skal meir opp (sånn tekne ej også, og det kan ver lettere å gå ned når oss ikkje fokusera så mykje på det)- og da et det kjempebra å få bevegd sej masse. Tur e lurt - og hvis du he vondt i hoftene fortsatt e svømmming også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemelding hera.... kjekt at dåkke klarte å imponere dissa østlenningane da...... å bra at nåkken helde sammen so lenge som dåkke he gjordt..... stå på :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oss står på som berre juling, vi! Sjøl om oss akkurat no holde på å snø ner. Ej hekje sett snurten ta nåkke så ligna en snøplog her i gata på fleire daga. Ska manne mej (eller mannen) opp til å spa opp bilen så oss kjøme oss på skitur i helga. No e det vinterferie, og oss får besøk av foreldra mine - med medbrakte ski. Så no ska oss imponere sunnmøringa med skitur i Nordmarka. Dårlig med snø på Sunnmøre no, he ej sjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

hei folkens....

no gjorde ej kort prosess på d me serveringsfolk, og toastmaster.La rett og slett inn ei annonse i regionsavisa(gratis) at ej trengte folk, og om idretslag, kor, eller musikklag trengte penger til reisekassa måtte dei ta kontakt.

fekk svar frå ei dame som var i et kor, og da får eg den hjelp eg trenger+ toastmaster for 4500 kr...... er ikkje så verst det eller? ingen som kan stille av mor eller far sine frender, og ingen i fam kunne tenke seg å vere toastmaster.... :tristbla: så det er no ei utgift som kom på toppen av budsjettet, men eg føler jeg har komt greit utav det om det går i boks allikavell....

betaler ca 100 kr i timen og slenger på 500 som takk for å få det samlet.

kansje de kan hjelpe oss med å rydde dagen etter?

ellers har han som styrer lokalet vi skal leige sagt at de skal kjøpe inn konjack glass til oss, og de holder på å skaffe duker som er rimeligere i bruk, så ikke vi må bruke de som må på rens( 50 kr pr duk) eller papir.

hadde vi tatt de som skulle på rens hadde vi vert oppe i 1000 kr berre i duker. desse skulle vi kunne vaske sjøl, og berre legge sammen etter tørk. herli.....

håper vi kan henge dem ut siden det er på sommeren.

så har jeg nå lakket pottene, lysestakene, og ellers det som skal vere på bordet til pynt, og så kommer en veninne av meg senere med to buketter med roser så vi skal lage til en ny prøveoppsats. så får vi se hvilken farger jeg skal ha på bordet.

ellers he vi forska på middagen no, å min samboer ¨synst ej e so flinke at ha n vurdera å la mej stå på kjøkkenet sjøl :sjarmor:

biffgryta består av:

biff som stekes og kryddres med pepper og salt

fløte+

vann+

maizenna+

buljong+

terryakisaus som kokes opp

så tilsettes

paprika

løk

brokkoli som kokes mørt i sausen før kjøttet tilsettes

poteter

og pyntes med sukkerkulør

det er faktisk kjempegodt........

vi har bestemt oss for å servere maten på fat, istadenfor som buffe....

og alle skal få servert vin før vi kjem inn. så får vi servert vinen og de begynner å servere maten. planen er å få servert ut all maten på under 7 min....

d va so longt ej he komt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lenge sida ej he vør innom no, men her ser det ut som om de e orden på sakene ja. Kjempesmart idé å avertere etter folk - du spara dej mykje bry sånn sett. Lykke til med innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

ååååååååååååååååååå..........................

ej blir so sinte....

kjolen e for stor.......... :frustrert:

blir kjempe lei mej ej no....... :grine:

Endret av lille my
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååååååååååååååå..........................

ej blir so sinte....

kjolen e for stor.......... :frustrert:

blir kjempe lei mej ej no....... :grine:

Har du slanka dej ufrivillig, eller.....?

:klem:

Sjekk om du kan få sydd han inn - brudekjolane e ofte laga for å bli sydd inn og ut. Prøv om du kan få fatt i ei flinke sydame - ditte må gjerast proft, ikkje nåkke å fikle med sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ej he snakka me ei i dag, å ho kunne kansje hjelpe mej. men et anna probl, e at det e for smal mellom senter av bysten. kjolen måler 20 cm mellom utkanten av puppane, mens ej måla nesten 30 :overrasket:

å d kan bli litt vanskeli....

ej må prøve å få solgt den, i håp om at der e fleire ute i norges land so e like store som mej, men he mindre frammparta :sjenert:

den e no nydeli, me folder på magen å d heile, so ej skal sjå slankare ut. :grine:

du kan foresten sjå bilde på disse kjøp og salgsidene i mårga eller nåke sant, for ej he lagt inn annonse i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

hei. ej he faktisk fåt sydd mej en ny i Tyrkia. å den e kjempe fin. kjøpte dress til mannen, og nye ringa. armband, og smykke, og alt blei under 9000 kr. so d e no ikkje so gale.

å sos he ei veninnde tilbudt sej å lage bryllupskaka vår. so da slepp vi hall steikt kake på dagen... :sjenert:

ej he vår på utdrikkningslag i helga. d va en jentejeng på 9 stk som tok mej me til oslo. å d va kjempe kjekt. va på tusenfryd bl.a, å d e d ARTIGASTE som fins i væra trur ej.

men da søndagen va over, og vi va på vei ut av tusenfryd, dreit....ja DREIT en måse mej midt i annsiktet....... :overrasket: det heile var so bra "tima" at ej nesten trur d var bestilt. hehe.. da e du ihvertfall utdreta da...... va komentaren frå forlovaren min. :ler:

ellers he ej ikkje klart å gå ned ivekt slik ej skulle, e berre å innrømme at ej e utruli ate av mej. ej he so lyst, men ej gidd ikkje. å d e no ingen so spørr om å gå en tur heller, so da e no den saken biff....

veret her oppe har vert HELT hærli i dag, og vi har vert på overåsanden og kosa oss i hele dag. knut- ole har vert nede å plaska i vannkanten, men syntes tydelivis det var kaldt, så han kraup seg oppat til "leiren" vår- litt full i sand kan du sei.

kjøpte baseng til å ha på altanen i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkiainnkjøpa høres heilt supre ut! Utdrikningslaget også.... Gutane mine va på Tusenfryd i går med bror min og dama, og det va suksess. Dei va svært fornøyde og heilt utslitte etter sju tima i varmen der ute. Broderen sovna på sofaen min etterpå. - Nærgåande måsa e forøvrig et kjent fenomen i fornøyelseparka. Da vi va på Skansen i Stockholm sto det et skilt der med "Akta er för korvmåsan" og bruksanvisning for korsen vi skulle ete pølsene våre, med ei hand over som skjerma pølsa fra stupbomberane.

Ellers hørest det fint ut med Overåsanden.... Vi kjøre oppover om nåkken daga, håpe det blir bra ver der når vi kjem....

Det hørest forøvrig ut som om du he full kontroll no - berre buketten så mangla no, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...