Gå til innhold

lille my sin dagbok


lille my

Anbefalte innlegg

hei skal tru om ej fekk til ditte her eller? om d no jekk, so skall ej på UL undersøkelse i mårga for å sjekke om ditte lisje vesene inne i mej e stor eller lite. so d skall no bli spennende. ellrs går dagane litt om senn. vaska no bad i dag. klarte nesten å fullføre d me, men måtte gi mej før ej rakk å vaske gulvet. (har støvsugd) pokkers bekkenløsning altso... :frustrert:

men men, fe prøve mej på å vaske gulvet før vi reiser på sjukehuset i mårga. ellers fe ej vite om ej vinne budrunda på brudekjolen ej he bydt på inne på ebay i natt. 69 dollar + 39 dollar i frakt e vell ikkje so gale for en kjole? må berre vente på å gi måla mine til ette fødselen. hihi.... kann vell ikkje gå ront me balongmage resten ta live eller? :grine2: hm.... ka anna skall ej fortelle om mej da? nei.... gir mej no..... må opp å kose me min kommende mann :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heyyyyyyyyy................ ej e no kjempe flink jo......... :klappe:

kansje d va datamenneske ej skulla blitt????

kann no kansje fortelle litt om mej sjøl da.

ej e et skilsmisse barn (som so monge andre her i verda) som har pendlett fremm og tilbake mellom to oppvekster til jeg var ca 16 år. da flyttet jeg sammen med min første kjærlighet, og det varte i 4,5 år. da var jeg singel i ca 4 mnd før jeg møtte min nåverende :hjerte: vi møttes på KØNTRY FESTIVAL på Vinstra :danse::danse:

hihi..... det hjelper kansje ikkje med at det første han hørte fra mej va.... skall vi kline???? :kline: joda det blei litt klining utpå fredagskvelden, men teit som ej va so va d heller me omtrent heile campen..... :sjenert:

når helga va over tok hann faktisk kontakt, og kom på besøk 14 daga etter. og da ble vi sammen :humpe:

da han var komt hjemm igjenn kunne han annonsere at han var sagt opp jobben sin i bergen, og kom til å flytte til sunnmøre innen ca en mnd tid......

hjelp..... han va utruli observang og ga mej masse oppmerksomheit, so ej ha ikkje en kjangs mot sjarmen hass, so vi fann oss raskt ei felles leilihet. :hjerter:

etter bortimot 3 mnd flytta ej til bergen da ej fekk mej jobb der, og han kom attiveia ca en mnd ettapå. da bodde vi i sentrum ca et år før vi kjøpte oss ei blokkleilihet litt utaforr sentrum. der bodde vi til ej fann ut at ej va gravid, da solgte vi i bergen og kjøpte hus på sunnmøre. og han kom selfølgeli attiveia ca en mnd ette mej. han måtte faktisk bo på ei brakke utafor jobben sin i bergen :grine2: so da sommaren va over, sendte han mej ei veke til Rhodos, menstr hann måtte vere heime og jobbe. om det var for at jeg skulle få det bedre med bekkenløsning og for så vidt værdepresjoner, eller om han bare ville ha en helg med gutta på "byn" ana ej ikkje, men ej savna na so masse der nede(sjol om ej ha ei veninne og et vennepar der, at ej fekk malt og skreve på to fjøresteina at ej elska na, og på den minste står der spm om han vill gifte sej me mej :bryllup: so no skall vi gifte oss. hm..... skall tru om d e nåke ej he glømt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRYLLUPS PLANLEGGER IREN OG FRODE

INNVITASJONER: sendes ut i mars, med svar innen slutten på mai

KJOLE: ebay?

SLØR,SKO,SMYKKE:

STRØMPE,STRØMPEBAND:

UNDERTØY:I "VESKEN": hodepinetabeletter,strømper,nål og tråd

DRESS: får den sydd i Tyrkia i mai?

KYRKJE: bestilt i uv 19.aug.2006 klokka 14.00

MARSJ INN: ordinær

MARSJ UT: frode får velge?

RING PUTE: skall prøve å sy sjøl

FORLOVER MEG: camilla min beste barndomsveninne

FORLOVER HANN: har ikkje bestemt seg ennda

TRANSPORT OSS: hann har fått frie tøyler, eneste krav er at det

er brudekjole vennligt

BILDER UTFOR KYRKJA: Trude? vi skall sette opp en plakat der det står

rekkefølga for bildetakinga så vi slepp at noen

blir "glemt" i kaoset

BILDER I KYRKJA: (to stk) trude og margaretha?

KAMERA I KYRKJA: (to stk) alv einar og.........?

PYNTING AV KYRKJA: lena og karina?

BILDER TIL Å HENGE PÅ VEGGEN:trude? ute i flø stranda? eller hagen til farmor?

PYNTING AV LOKALET: kvelden før.l og v henger opp gardiner?

BORD DEKKING: karina og jo?

BORD KART SÅ ALLE FINNER SINE PLASSER:den er skrevet på forhand.

BORD KORT: laget av malte fjøresteiner,med påskrevet navn, og

pålimt plastblomster i rødt og oransj.

SERVIETTER,LYS,LYSESTAKER:beige servietter, gullfargede lys,blanke lysestaker

DEKORASJONER: jeg lager kvelden før. står kaldt over natta, og

servitørene setter på plass før det kommer folk

SKJENKELØYVE:

VELLKOMST DRINK: punsj med og uten alkohol

MIDDAG: biff stroganoff:

15 kg kjøtt i strimmler

fløte:

sopp:

paprika:

anna:

ris:

poteter:

brød:

salat:

mais:

paprika:

event grønnsaker:

dressing:

KOKK: kari janne,ei veldig god barndoms veninne av meg

SERVITØRER: (4 stk)venninner av lillesøster mette

VIN: 3 rødvin og en hvit. far ordner+%. fri fra polet(10 stk

DRIKKEVARER: bayleys, konjakk, og blankt+ noen til?

BLANDEVATTEN: brus, jus, og nektarer. sitron sprut og sprutefløte

alt vi ikkje bruker kan leveres tilbake

BILDER FØR FOLK SETTER SEG AV BORDENE: trude?

MARSJ INN TIL MATEN: en fin balade?

TOASTMASTER:

GAVEANSVARLIGE: marg og espen?

NOEN TIL Å PASSE BARNA OM DE BLIR UROLIGE UNDER MIDDAGEN:veninner til

hege min nest eldste søster? (to stk)

KAKEBORD: alle som vil delta med kake velkommen

BRUDEVALS: en fin balade (frode får velge?)

GJESTEBOK: lage selv

STYLINGS KORGER PÅ BADET:paraceth, strømper,hårspray,kleenex, maskara,

spray deo, q-tips,plaster/gnagsår

OVERNATTING:

RYDDING DAGEN ETTER: annyone????????

VASKING: VASKEDAMENE PÅ SKULEN?

FRAKT AV GAVER HJEMM: FAR I TOURANNEN?

Endret av lille my
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ul i dag, og fekk ihvertfall bekrefta at det var en gutt der inne. :babygutt:

og legen kunne måle den til en plass mellom 4,2 og -4,5 kg. so np blir d berre gullerøtter på mej resten ta svangerskapet. va no å såg på fødeavdelinga i Volda også når vi først va no der, og det såg no greit nokk ut d..... :overrasket: grur mej egentli litt meir no når ej eit ha e over 4 kg...... d e no 4 melkekartonga d......... :forvirret: ellers sto alt bra til me golle. vi va no å såg på bil også i dag. falt pladask for en peugot 307 disel. tilogmed mannen syntes den va grei.... men 260.000 e kansje litt masse for en bil akkurat no? :sjenert: bryllup å greier på vei, og baby..... må nokk vente litt me d ja.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOSTNADSBEREGNING:

BLOMSTER:KYRKJE-

LOKALE-

BUKETT-

FRISØR:

HAN-

MEG-

FORLOVER MEG-

KLÆR:KJOLE-

SKO-

UNDERTØY-

STRØMPER+ST.BAND-

SMYKKER-

DRESS-

SKO-

FRAKT FRA KYRKJA-

BILDER UNDER HELE FESTEN-

KAMERA UNDER HELE FESTEN-

KOKK-

SERVITØRER-

BAR ANNSVARLIGE-

LEIGE AV LOKALE-

VASK AV LOKALE-

INNVITASJONER-

BORDKORT-

LYS OG LYSESTAKER-

DUKER-

GARDINER I BAKKANT TIL PYNT-

GJESTEBOK-

HOTELLROM-

MIDDAG-

NATTMAT-

DRIKKE:

RØD MED ALKOHOL-

RØD UTEN ALKOHOL-

HVIT MED ALKOHOL-

BRUS I 1,5 LITERE-

JUS TIL BLANDEVATTEN-

BRENNEVIN GENERELLT-

ESSENSER-

DIVERSE PYNT O.L.:

TOASTMASTER:

MUSIKK:

Endret av lille my
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mykje med dagbok!! Flott at du greidde å opprette ei utan mi hjelp! Såg ikkje PM-en din før i dag, forstår du!

Gledar meg til å følge planlegginga di!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagbok!! :-D

Jeg gifter meg 22.april, nesten samme tid som deg ;)

Hvor langt er du på vei?

Jeg er også klar for baby, bare håper sambo også vil snart :sjarmor:

Ha en super helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma he bursdag i dag, å ho blei 41 år

va på middag og fekk mej heimelaga kjøttkake me ne mor i dag, og d va SSSSSSSOOOOOOOOOOOO nydeli. ho laga berre verdens beste kjøttkake altso. skall kjøpe ne gåvekort på en hudpleiesalong i Ålesund me en gong ej e i stand til å gå litt lenger en ut døra omtrent, for ho fortena litt dull i bursdagsgåve. e no ikkje so lenge til Knut Ole kjem no tenke ej...... (håpe ej) :sjenert: so d skulle no vere muli å få d til før mnd. e omme? ellers he Frode kverna kyllingkjøttdeig på kenwoden i dag, hen måtte nemli berre teste dinna tingesten :ler: og so hengte han opp hyllene på vaskerommet :klappe:

ellers so går ej no her å tassa å e fornøgde me det nye opp-pussa romme mitt, nemli pc/ stua vår. mangla berre ei lita brystningslist før ho faktisk e heilt ferdig. :klappe: flink mann ej he(ette messe masing :frustrert: )og hjelp fra gode venner

grei dag, me elendi vær.

Endret av lille my
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag he sambo jobba overtid til 19,00 og ej he vår på besøk me forloveren min. ho skall no komme å hjelpe mej å male kjøkken i mårga, so da skall d bli fint kan dåkke tru. :klappe: Lisje nurket he no våre kjempe aktive i dag, og turna rundt so mageskinnet he omtrent vår blått :grine2: so no vill ej berre ha na ut snarast(før han blir enda større) :sur:

kansje d skjer i natt????? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..... oppsumering på veka....

på tirsdag kom camilla å hjalp mej å malte kjøkkenet, og hengte opp nåkken uttrekkshylle i et høgeskap på kjøkkenet. :klem: vi malte et strøk me grunning, og et strøk med kaffe latte. ho e so snill atte......

ettapå hadde vi Jo på besøk, og vi spiste pinnekjøtt til middag. ikkje heilt vell lykka, men greit nokk ;) skall alldri bruke potetstappapose med melk i rabbestappa meir, den blir berre seig, i forhold til vanlig potetstappe. laga brød som va en heller fiasko, forska nemmli på d perfekte brød. :ler: å so va vi på svangerskapskurs.(mej å frode altso) :ler:

onsdag kom camilla og fam på fajitas, og so va vi på varmtbad og bada. d va kjempe herli, sjøl om basenge va lite. men 150 kr for en time å ha basenge forr oss sjøl e no ikkje so gale da.

torsdag kom maritha og familien på besøk. laga meir fajitas. kag kom også på besøk. maritha me barn for ette barne tv, og finn blei igjenn for å hjelpe frode me nåkke rør til toalettet. hihi.... :ler: kan tru dei sto jupt i drit ei stond da.... :sjarmor: der va vist masse rart inni dissa røra kunne dei komme å fortelle ettapå :overrasket: kag og ej ha oss et godte kick før ho for.

fredag, va me legen. alt sto bra til me ongen, men ul legen hadde annbefalt to jordmødre til mej??? :overrasket: fekk litt panikk, men legen sa at d mest sannsynli va fordi ej he bekkenløysning. :ironi:

ellers so va ej en tur i vik å møtte camilla i dag, før ej blei me lena til moa for å shoppe litt. da frode va ferdi på jobb, kom han på moa å henta oss før vi for på boligmesse i sunnmørshallen. vidar va allereide der og sto på san panne stand....

ettepå handla ej og frode lit på obs moa, og kjøpte frode ei jakke på cubus... veldi fin faktisk. fekk mej foresten fotbad me frode når ej kom heim, ette litt syting :sjenert: ellers e d ikkje nåke å fortelle her ifrå.....

Endret av lille my
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lørdag:

vi vaska og rydda hus, tok siste strøket på kjøkkenveggen og malte et strøk i vinduskarmene. hengte ut klær kl 14, og de var tørre kl 19 :overrasket: kjempe vær med andre ord.

så hadde vi pappa og co på middag, minus jentene. biff og fløtegratinerte potete.

sann i 21 tida kom camilla og alv på besøk og va snakka litt og spelte uno :grine2: vi hadde ikkje heilt kontroll på reglane, men d ordna no sej ette kvart. ej blei nr 2 begge ommgangene :klappe:

dei for i hall to tida, og da tengte jeg over at jeg ikkje hadde kjent nåke serli med liv fra Knut Ole den dagen, ikkje et einaste lite turne annfall heile kvelden, og ringte jordmor for å spørre. hun sa det var vanli at den siste tida hadde de helt rolige dager, noe som jeg syntes var det motsatte av bbeskjeden lege og jordmor ved svangerskapskurset hadde gitt. ta kontakt med det samme dere synest det er uvanli roligt, du skall kjenne barnet dit hver dag... følte mej litt småhysterisk ja :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

søndag:

andre strøk på vinduskarmene. sydde sann lommer til knivene på søllet. for på besøk til marita og finn for at frode skulle hjelpe til med nåkken glass hyller, noe de ikkje fekk til :ler::sjarmor: . vi skulle på besøk til karina og jo, det endte med at marita, finn, karina ,og jo va på besøk me oss. tv og preik.... :) å masse godteri :sur:

Endret av lille my
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag:

va berre heime trur ej....

tirsdag:

NYDELI VÆR :overrasket:

var med lege og alt såg bra ut,var i vik og møtte Lena. var på pekas og kjøpte meg drue plante :) to stk faktisk, litt påvirka av været eller??? :sjenert:

for på besøk til lena en liten tur, før ej for vidare. var i botnen og lurte på om det var vatnet som jekk, ringte til jordmor og ho var i ålesund. ringte da til legevakta, og han ga mej beskjed om å ringe direkte til 113 og reise i volda. HALLO....... ej lurte på om vatne va begynt å lekke, ikkje nåken vits i å rykke ut me ambulanse før d e påvist vell??? :overrasket: jaja, go komuneøkonomi syns han vell??? fann ut at d sikkert ikkje va meir en slimproppa som va gått, og for derfor på besøk til karina og fekk mej betasuppe, frode kom direkte dit ette overtid. KJEMPE GO suppe :klem: da jordmor va komt ut på øya igjenn, ringte ho og ba mej komme inn på kontoret. er sto alt bra til, så da va d berre å fare heim å sove

onsdag: va heime uten bil, menst frode va på jobb. Therese va innom me en masse baiby kle og dyner. :klem: listverk og gulv kom. var og henta gjestesengen, og frode fekk sej kompressor og spikerpistol. erik og rita var på pizza. erik hjalp frode å flytte nåkken møbla ut av stua. jeg beisa alle listene, mens frode plukka ned dei gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 5 uker senere...

Korleis går det med deg for tida? Skjedd noko nytt? Eg er hektisk opptatt med eksamenar for tida, men om ei veke er eg tilbake for fullt, og skal kose meg med bryllupsplanlegging saman med mannen min i heile juleferien! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

no e ej tilbake i gamet trur ej. var på julebord i går, på jobben til frode. det var kjempekjekt, heilt til vi fekk vete at veien over "fjellet" var stengt. :grine: fekk litt panikk siden at barnevakten og mitt lisje goll var på andre siden og spiste middag, og ho hadde ikkje me sej meir en et måltid med mat til gullet mitt. heldivis åpna dei veien etter kort tid, og jeg fekk roe meg litt. :sjenert: frode prøvde foresten ut en konjakk essens i går, og den fall i smak med alle som smakte heldivis, so da veit vi ka vi skall ha i brylluppet kansje? :) xo heite den vist... ellers har vi begynt å få kontroll på søvnen til Knut-ole no, so da blir dagene litt lettere å komme seg gjennom.er i tillegg ferdi med nesten alle gåvene som vi skall kjøpe i år, mangler bare 2 stk. :ironi:

no er mannen på vei å skall leige film, så vi fe no sjå ka han kjem heim med.håpe d e nåke drama, eller humor. kansje me vin diesel??? :sjarmor:

vi har fått nye leigetakere i leiliheten vår, så økonomien går vell ikkje heilt på trynet dei første mnd? ellers so skall vi på kaffi besøk til Jo og Karina, sida Jo ha busrdag i går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der va du, ja! Ej he liksom lurt på kor du blei av.

Gratulere på etterskudd me poden - dåkke må ha ei fin jul alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...