Gå til innhold

Når er barn for store for rompere og bleiebukser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er romper sånn hel drakt eller noe i den duren? Hadde noen sånne til mine unger på 80 og 90 tallet.  De fleste hadde knapper i skrittet så det var lett å skifte bleier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri brukt rompere eller bleiebukser, men er nok litt mer praktisk anlagt når det kommer til påkledning 😅

Barnehagevotter er veldig praktisk å ha! De beste vottene synes jeg og man mister jo gjerne en eller fem i løpet av sesongen. Blir garantert godt brukt 😊

Anonymkode: f4681...35b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjærringa mot strømmen her jeg ser jeg. Minstemann her (2 år) bruker strikkaromper i alle varianter opp til flere ganger i uka, med strømpebukse, body/genser 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte romper selv etter bleieslutt(sluttet tidlig) - synes romer er søtt :)

Anonymkode: 52610...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det kun til penfoto og litt finare dagar. Fungerer dårlig som vanlig tøy i kvardagen.

Anonymkode: a48eb...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bleiebukse over tøybleia. 

Ellers har det vært lite i bruk, gitt!

Anonymkode: 2e458...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke de er for store når de er under 2 i hvert fall. Må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor folk synes de er så upraktiske, jeg har brukt dem mye. Typisk utenpå body og strømpebukser innendørs i stedet for bukse og genser. Eller bleiebukse under kjoler. Jeg har strikket noen til min snart 2-åring også, tenker det blir som en liten shorts nå i vinter som pynter opp og varmer litt ekstra utenpå ullundertøyet (som erfaringsmessig er det de løper rundt i innendørs). Jeg er selv litt usikker på om rompere er for barnslig til en 2-åring, men tenker også at de som har litt mer bodyfasong feks kanskje kan brukes med en bukse over? Slik som Dahlia romper. Ellers er vel feks «it’s not a dress» fra Ministrikk kjempefin også til litt større jenter (altså 2-3 år) til hverdagsbruk?

Anonymkode: 683b9...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke de er for store når de er under 2 i hvert fall. Må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor folk synes de er så upraktiske, jeg har brukt dem mye. Typisk utenpå body og strømpebukser innendørs i stedet for bukse og genser. Eller bleiebukse under kjoler. Jeg har strikket noen til min snart 2-åring også, tenker det blir som en liten shorts nå i vinter som pynter opp og varmer litt ekstra utenpå ullundertøyet (som erfaringsmessig er det de løper rundt i innendørs). 

Vi har det ikke kaldt nok inne til at vi noensinne har hatt behov for noe mer enn body og strømpebukse/bukse til baby og tskjorte/bukse eller kjole til større barn. Samme i barnehagen, om vinteren løper de jo bare rundt i ullundertøy innd, trenger ikke noe over det. Så av ullstrikk liker jeg best plagg som kan tas på til ute. Ullgenser/bukse til å ha som ekstra lag under regntøy feks, eller ullsokker og lignende :(

Anonymkode: e7233...10e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det som er foreslått her ville jeg blitt mest glad for sokker 💕

Anonymkode: cf387...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...