Gå til innhold

Min far har valgt søskenbarna overfor sine egne barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns hele greia er så sårtbart og tungt. Min far har alltid likt søskenbarna bedre enn oss barna. Jeg er 22 år, og mine søsken er 25-28 og 20.

Jeg har ikke snakket med faren min på 5 år, og han ringer meg heller aldri. Han ringer derimot søskenbarna jevnlig og har kontakt med de. Nå Har kusinen min invitert Min far og bror til sin bryllup. Søskenbarna og tante er de absolutt verste menneskene jeg vet om. De finner opp Løgn om Oss, og sladrer videre til min far, slik at faren vår tror på alt det de sier og hater oss. 
 

jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Faren min bor i en annen fylke, og kommer nedover hit for å dra på bryllupet til kusinen. Greia er at han kommer til å Være så nærme, og det syns jeg er skummelt og sårbart. At han kommer til å Møte kusina, men ikke meg og mine andre søsken. 
 

Hva tenker dere om situasjonen? Trenger å lufte tankene mine. 

Anonymkode: 406ca...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at relasjonen mellom deg og din far er uavhengig av relasjonen han har til dine søskenbarn. Jeg forstår at det føles tungt. Men prøv å ikke legg for mye i sammenligninger. Ønsker du kontakt med faren din eller er det bedre for deg å ikke ha det?

Anonymkode: a3303...098

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De finner opp Løgn om Oss, og sladrer videre til min far, slik at faren vår tror på alt det de sier og hater oss. 

Som en forelder selv så må jeg bare si at dette holder ikke. Hvis dette stemmer så får du i så fall holde faren din ansvarlig for det, ikke andre slektninger.

Som personen over sier så får du gjøre deg opp en mening om du egentlig ønsker å ha kontakt med din far. Det at han er faren din gjør han ikke automatisk til et menneske du er tjent med å ha i livet ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blod er ikke tykkere enn vann.

Sliter med en lignende problemstilling selv nå.

 

Anonymkode: 10670...311

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blod er ikke tykkere enn vann.

Sliter med en lignende problemstilling selv nå.

 

Anonymkode: 10670...311

Det er så vanskelig. Men sant det du sier.

Anonymkode: 406ca...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at relasjonen mellom deg og din far er uavhengig av relasjonen han har til dine søskenbarn. Jeg forstår at det føles tungt. Men prøv å ikke legg for mye i sammenligninger. Ønsker du kontakt med faren din eller er det bedre for deg å ikke ha det?

Anonymkode: a3303...098

Det er bedre for meg å ikke ha kontakt. Han har en tendens til å ville ha mye kontroll over en. 

Anonymkode: 406ca...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre gjorde det samme. Men det som er utrolig, er at jeg til syvende og sist også liker søskenbarnet mitt bedre enn foreldrene mine. Og de tror jeg forstår at det ikke har vært så enkelt likevel, å være barn av mine foreldre. 

Anonymkode: 8891a...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...