Gå til innhold

Angrer på vaksine?


Tinkiwinkiii

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Athod said:

Fikk veldig høy hvilepuls(rundt 100) dagen etter første dose. Så jeg blir litt skeptisk når jeg leser at hjertebetennelse kan være en bivirkning og at høy eller uregelmessig puls kan være et symptom på sykdommen. 

Noen som har noe mer informasjon rundt dette?

Hvilepuls opp til 100 er ubehagelig og kan skremme, men den er faktisk normal (rett på grense til det unormale). Dersom den ikke overstiger 100, er den ok i en stund så lenge du ikke får noen andre symptomer. Har du mistanker på at det er hjertebetennelse du har, bør du kontakte legen. Det er yngre menn som får hjertebetennelse oftere etter vaksinen. 

Ring legen i hvert fall med en gang hvis hvilepulsen stiger over 100 eller blir uregelmessig, om du får forstørrede lymfeknuter, brystsmerter, besvimmelse eller annet ubehag, eller hvis høy hvilepuls varer i flere dager. 

Håper at du føler deg bedre snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just passing by skrev (12 minutter siden):

Hvilepuls opp til 100 er ubehagelig og kan skremme, men den er faktisk normal (rett på grense til det unormale). Dersom den ikke overstiger 100, er den ok i en stund så lenge du ikke får noen andre symptomer. Har du mistanker på at det er hjertebetennelse du har, bør du kontakte legen. Det er yngre menn som får hjertebetennelse oftere etter vaksinen. 

Ring legen i hvert fall med en gang hvis hvilepulsen stiger over 100 eller blir uregelmessig, om du får forstørrede lymfeknuter, brystsmerter, besvimmelse eller annet ubehag, eller hvis høy hvilepuls varer i flere dager. 

Håper at du føler deg bedre snart! 

Takk for svar!

 

Jeg har ikke lagt merke til noen andre symptomer og den høye pulsen ble bare tilfeldigvis målt i et urelatert legebesøk. Den har falt tilbake igjen nå.

Ble bare litt bekymret når jeg leste at hjertebetennelse kunne være en bivirkning og at høy puls kunne være et symptom. Om jeg da burde være forsiktig med å ta dose nr 2. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just passing by skrev (23 minutter siden):

Ring legen i hvert fall med en gang hvis hvilepulsen stiger over 100 eller blir uregelmessig, om du får forstørrede lymfeknuter, brystsmerter, besvimmelse eller annet ubehag, eller hvis høy hvilepuls varer i flere dager. 
 

Føyer til tungpust på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Isprinsessen7 said:

For alle som ønsker å lese oppdaterte erfaringer fra andre nordmenn etter å ha tatt covid vaksinen :

 

"Facebook Gruppe for Bivirkninger og erfaringer med covid 19 vaksinen" 

https://www.facebook.com/groups/erfaringermedcv19vaksiner/?ref=share

Hvorfor spammer du denne siden som flyter over av misinformasjon over alt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (På 22.9.2021 den 15.26):

141 personer har foreløpig søkt om erstatning fra Norsk Pasientskadeerstatning, så jeg vil tro det er noen som angrer og har blitt skadd, ja. (Tallene er en drøy uke gamle.) 

137 av søknadene gjelder forresten Pfizer og Moderna. Kun 4 gjelder AstraZeneca. 

 

Ingen automatikk i at man angrer, bare fordi man fikk bivirkninger. Jeg har et familiemedlem som fikk så alvorlige bivirkninger at han ble lagt inn på sykehus flere ganger. Han synes selvsagt det var litt kjedelig å være en av de uheldige, men han tok vaksinen vel vitende om risiko og er mest glad for at vi lever i et samfunn hvor vi både får gratis vaksiner og så god oppfølging ved eventuelle problemer, og han angrer ikke. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkiwinkiii skrev (9 timer siden):

Oj,det hørtes alvorlig ut!..Hvordan går det med deg nå?Håper det går bra med deg!

Sliter enda med bivirkninger, men håper det vil gå seg til etterhvert. Ville ikke gjort det en gang til

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apollonia skrev (3 timer siden):

hvor vi både får gratis vaksiner


Så du mener at skattebetalerne ikke betaler for vaksinene over skatteseddelen? Tror du Norge får gratis vaksiner av Pfizer og Moderna?  

Det er forresten også skattebetalerne som finansierer erstatningen til de som får erstatning via NPE. F.eks. er det utbetalt 365 mill. kr i erstatning til ofre for svineinfluensavaksinen. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (12 timer siden):


Så du mener at skattebetalerne ikke betaler for vaksinene over skatteseddelen? Tror du Norge får gratis vaksiner av Pfizer og Moderna?  

Det er forresten også skattebetalerne som finansierer erstatningen til de som får erstatning via NPE. F.eks. er det utbetalt 365 mill. kr i erstatning til ofre for svineinfluensavaksinen. 

 

Nå gjør du deg bare vanskelig. Det er helt vanlig å omtale skattefinansierte goder som gratis, mye fordi de er tilgjengelig for alle, uavhengig av hvor mye eller lite skatt man har betalt. Dette er bare en annen måte å si "jeg betaler min skatt med glede, fordi jeg føler godene er verdt det".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (20 timer siden):


Så du mener at skattebetalerne ikke betaler for vaksinene over skatteseddelen? Tror du Norge får gratis vaksiner av Pfizer og Moderna?  

Det er forresten også skattebetalerne som finansierer erstatningen til de som får erstatning via NPE. F.eks. er det utbetalt 365 mill. kr i erstatning til ofre for svineinfluensavaksinen. 

 

Hvis man ser samfunnøkonomisk på det, er det helt klart en stor fordel at folk lar seg vaksinere. En intensiv pasient koster 20-30.000  i døgnet minst. Sykehus kostnadene for de som har vært innlagt/vil bli , er enorme. Det koster også  med sykepenger, karantener osv. Bare på min arbeidsplass (er sykepleier) har koronaen kostet mye, 2 langtidssykemeldte (long covid), andre sykemeldinger,  20+ ?  i karantener , dette i tillegg til alle som må være hjemme en dag eller to grunnet forkjølelse symptomer

Flere milliarder doser er satt på verdensbasis, og så langt er det meldt om realtivt lite alvorlige bivirkninger . Tilsammenligning er det meldt om drøyt 231 mill  smittede, og 4,745 mill døde , . I tillegg ved vi at mange sliter med long covid.,tallene her er store, og kostnadene er og vil bli enorme

Tallene er klare.  For meg blir det en risiko vurdering,, og jeg ser på risikoen for alvorlige bivirkninger etter vaksine som lav Jeg har tatt vaksinen og det har også 2  av mine barn. Det er den samme vurdering jeg gjør i forhold til andre medisiner. Sier legen min at jeg står i fare for å utvikle hjerte- kar sykdom, tar jeg selvsagt medisiner for å forebygge dette, selv om det kan medføre risiko for ulike typer bivirkninger. 

 

Endret av Lana01
endret tall
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (57 minutter siden):

Hvis man ser samfunnøkonomisk på det, er det helt klart en stor fordel at folk lar seg vaksinere. En intensiv pasient koster 20-30.000  i døgnet minst. Sykehus kostnadene for de som har vært innlagt/vil bli , er enorme. Det koster også  med sykepenger, karantener osv. Bare på min arbeidsplass (er sykepleier) har koronaen kostet mye, 2 langtidssykemeldte (long covid), andre sykemeldinger,  20+ ?  i karantener , dette i tillegg til alle som må være hjemme en dag eller to grunnet forkjølelse symptomer

Flere milliarder doser er satt på verdensbasis, og så langt er det meldt om realtivt lite alvorlige bivirkninger . Tilsammenligning er det meldt om drøyt 230 millioner  smittede, og 482 000 døde , tall fra VG. I tillegg ved vi at mange sliter med long covid.,tallene her er store, og kostnadene er og vil bli enorme

Tallene er klare.  For meg blir det en risiko vurdering,, og jeg ser på risikoen for alvorlige bivirkninger etter vaksine som lav Jeg har tatt vaksinen og det har også 2  av mine barn. Det er den samme vurdering jeg gjør i forhold til andre medisiner. Sier legen min at jeg står i fare for å utvikle hjerte- kar sykdom, tar jeg selvsagt medisiner for å forebygge dette, selv om det kan medføre risiko for ulike typer bivirkninger. 

 

Enig! 

(Antall døde i følge Worldometer er 4,745,647

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (5 minutter siden):

ja  takk var litt rask der. kom opp gamle tall da googlet 

👍🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå  er det også verd å tenke på at bivirkninger gitt av vaksinen ,ser vi gjerne også hos de som får korona

AstraZeneca- og Johnson & Johnson-vaksinene er flere steder satt på pause grunnet flere tilfeller av cerebral trombose. Men hvor høy er risikoen for den samme komplikasjonen ved covid-19?

 

Det er også verd å merke seg at 30 prosent av de som fikk cerebral venøs trombose i forbindelse med covid-19, var yngre enn 30 år.

Risikoen for å utvikle en livstruende blodpropp er langt høyere med covid-19 enn med vaksinen. Sjansen for at dette skal skje etter vaksinasjon angis å være mellom 1 per 100.000 og 1 per 1 million, mens tall fra USA viser at sjansen for å dø av covid-19 er 1 per 6008.

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/risiko-for-cerebral-blodpropp-ved-covid-19/?fbclid=IwAR2b4cH4YwjZt9COSPpLTrUMhd4akddZOxQftcQiUbgBhvDa3-gqfVT9bZo

 

Det er påvist at vaksinene til Pfizer og Moderna i sjeldne tilfeller kan føre til betennelse i hjertemuskelen, myokarditt, og i hjerteposen, perikarditt.

En amerikansk studie viser at det er høyere risiko for å få hjertebetennelse ved covid-sykdom enn ved vaksinering.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2021/09/01/195784313/studie-storre-fare-for-hjertebetennelse-ved-smitte-enn-vaksinering

Endret av Lana01
la til noe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...