Gå til innhold

Angrer på vaksine?


Tinkiwinkiii

Anbefalte innlegg

Hedy Lamarr skrev (27 minutter siden):

All medisin som virker har, for et fåtall, uønskede bivirkninger. Har du sjekket bivirkningene for ibux og paracetamol, for eksempel? Her er en, av mange, lettfattelige kilder som omhandler det: https://www.nettavisen.no/artikkel/paracetamol-har-mer-alvorlige-bivirkninger/s/12-95-8550547 Utdrag: «Data fra åtte forskjellige studier er samlet, og to av studiene viser en økning i dødeligheten hos de som brukte paracetamol. De som brukte legemiddelet hadde også en økt risiko for hjerteinfarkt, hjerneslag og høyt blodtrykk, sammenlignet med dem som ikke tok det.»

Og ja, Pandremix, gjesp! Hvor lenge skal antivaxxerne mase om det? Et bittelite fåtall av alle vaksinerte fikk bivirkninger, de hadde mest sannsynlig fått samme «bivirkning» om de hadde fått svineinfluensa. I tillegg er ikke covid-vaksinene vi bruker i Norge  sammenlignbare med Pandremix, så å trekke inn den er uansett stråmannsargumentasjon.

Nå går FHI selv ut og sier at det er mer bivirkninger med denne vaksinen. 

Og det er forskjell på å ta en paracet og en vaksine.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

zemer skrev (3 minutter siden):

Nå går FHI selv ut og sier at det er mer bivirkninger med denne vaksinen. 

Og det er forskjell på å ta en paracet og en vaksine.

Link til at det er flere, alvorlige, bivirkninger med denne vaksinen? Og i forhold til hva? (Det er jo uansett fryktelig mange flere bivirkninger med å få sykdommen…) 

Og hva mener du med at det er forskjell på å ta en paracet og en vaksine? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (Akkurat nå):

Link til at det er flere, alvorlige, bivirkninger med denne vaksinen? Og i forhold til hva? (Det er jo uansett fryktelig mange flere bivirkninger med å få sykdommen…) 

Og hva mener du med at det er forskjell på å ta en paracet og en vaksine? 

Forskjell mellom en tablett og vaksine sier seg selv. 

Betennelse på hjertet er alvorlig i seg selv. Min eks hadde dette lenge før korona kom, fikk vite av legen hvor alvorlig det var. Nå sier de at det lett lar seg behandle?

 Hvor mange i dette landet av de få prosentene som har hatt korona sliter lenge etter? 

De sier at de aller fleste barn ikke blir syke så hvorfor da gi de vaksinen mot noe de aller fleste ikke blir så syke av?som vi må ta en test for å vite om vi er syke?  Synes dette har gått altfor langt! 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (7 timer siden):

141 personer har foreløpig søkt om erstatning fra Norsk Pasientskadeerstatning, så jeg vil tro det er noen som angrer og har blitt skadd, ja. (Tallene er en drøy uke gamle.) 

137 av søknadene gjelder forresten Pfizer og Moderna. Kun 4 gjelder AstraZeneca. 

 

Synes dette tallet er lavt.Nær 90% av den voksne befolkningen er vaksinert. Til sammenligning har under 200 000 gjennomgått covid. Det hadde i aug -21 kommet inn nesten 1700 søknader om yrkesskadeerstatning. Dette gjelder kun de som er smittet i forbindelse med jobb. Så tallet med skader her er i realiteten langt høyere. Dette viser at sannsynligheten for skade etter gjennomgått covid er betydelig større. 

Endret av Bendie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (10 timer siden):


Så du mener at alle som har opplevd alvorlige bivirkninger, har søkt om erstatning? 

Her er et sitat fra Legemiddelverket:

(Min uthevning.)
Og ...? Hva har det med saken å gjøre? 

Det tok ti år før NPE mottok 800 søknader om erstatning ifb med Pandemrix. Jeg er fullstendig klar over at bare 150 av disse søknadene har endt opp med erstatning. 

 

Alt du viser til her er at bivirkningene er svært sjeldne, og vaksinere vi bruker i Norge i dag er meget trygge.

At noen likevel kan få plager, det er forventet. Det er også hevet over enhver tvil om at vaksinere er langt tryggere enn sykdommen i seg selv.

Tallene du bruker som argument mot vaksinene underbygger kun hvor trygge de er for de aller, aller fleste.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i det hele tatt. Nesten ingen jeg kjenner har fått noe særlig bivirkninger med unntak av en på jobb som fikk svært hovne lymfeknuter av AZ-vaksinen.

Her er både barn og voksne vaksinerte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (9 timer siden):

Forskjell mellom en tablett og vaksine sier seg selv. 

Betennelse på hjertet er alvorlig i seg selv. Min eks hadde dette lenge før korona kom, fikk vite av legen hvor alvorlig det var. Nå sier de at det lett lar seg behandle?

 Hvor mange i dette landet av de få prosentene som har hatt korona sliter lenge etter? 

De sier at de aller fleste barn ikke blir syke så hvorfor da gi de vaksinen mot noe de aller fleste ikke blir så syke av?som vi må ta en test for å vite om vi er syke?  Synes dette har gått altfor langt! 

 

Venter fremdeles på den linken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkiwinkiii skrev (17 timer siden):

Er det noen som har fått helseproblemer etter at de tok koronavaksinen at de angrer på at de tok den??

Ja. Er veldig dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk veldig høy hvilepuls(rundt 100) dagen etter første dose. Så jeg blir litt skeptisk når jeg leser at hjertebetennelse kan være en bivirkning og at høy eller uregelmessig puls kan være et symptom på sykdommen. 

Noen som har noe mer informasjon rundt dette?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (24 minutter siden):

Les FHI sine sider.

Du kom med en påstand, da er det god debattskikk å linke til bakgrunnen for den påstanden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Berry skrev (1 time siden):

Ja. Er veldig dårlig.

Så leit å høre :( God bedring til deg! Hvordan dårlig er du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tinkiwinkiii skrev (Akkurat nå):

Så leit å høre :( God bedring til deg! Hvordan dårlig er du?

Tusen takk. Totalt utmattet. Mye hodepine. Svimmelhet som kommer og går. 3 mnd siden jeg tok den første dose. Legen har anbefalt meg og ikke ta dose 2.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blue Berry skrev (Akkurat nå):

Tusen takk. Totalt utmattet. Mye hodepine. Svimmelhet som kommer og går. 3 mnd siden jeg tok den første dose. Legen har anbefalt meg og ikke ta dose 2.

Ååh,så utrolig leit å høre!! :( Det er sånn som det der jeg er litt redd for..Jeg sliter med utmattelsesproblematikk og fibromyalgi fra før av og er mye sengeliggende,og er redd for å bli enda mer sengeliggende..Men så kan man ende opp med så mye værre av covid :(Jeg har ikke tatt vaksinen enda som du sikkert skjønner.Er skeptisk og engstlig. Jeg håper at du snart blir bedre og blir kvitt utmattelse,hodepine og svimmelhet! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkiwinkiii skrev (Akkurat nå):

Ååh,så utrolig leit å høre!! :( Det er sånn som det der jeg er litt redd for..Jeg sliter med utmattelsesproblematikk og fibromyalgi fra før av og er mye sengeliggende,og er redd for å bli enda mer sengeliggende..Men så kan man ende opp med så mye værre av covid :(Jeg har ikke tatt vaksinen enda som du sikkert skjønner.Er skeptisk og engstlig. Jeg håper at du snart blir bedre og blir kvitt utmattelse,hodepine og svimmelhet! ❤️

Sender deg en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (14 timer siden):

Jeg anget når jeg ble innlagt i etterkant pga bivirkningene

Oj,det hørtes alvorlig ut!..Hvordan går det med deg nå?Håper det går bra med deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...