Gå til innhold

Angrer på vaksine?


Tinkiwinkiii

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått helseproblemer etter at de tok koronavaksinen at de angrer på at de tok den??

Endret av Tinkiwinkiii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tinkiwinkiii skrev (1 minutt siden):

Er det noen som har fått så store problemer etter at de tok vaksinen at de angrer på at de tok den??

Hvilke problemer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjøttOPP skrev (Akkurat nå):

Hvilke problemer da?

Tenkte på i form av ulike helseproblemer som går utover livskvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angret under de verste bivirkningene fordi jeg aldri har vært så dårlig i hele mitt liv. Min mann angret ikke da han fikk covid og ble svært dårlig - selv uten vaksine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkiwinkiii skrev (Akkurat nå):

Tenkte på i form av ulike helseproblemer som går utover livskvalitet.

Du tenker at det å ha covid ville medført mindre helseproblemer da?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjøttOPP skrev (1 minutt siden):

Du tenker at det å ha covid ville medført mindre helseproblemer da?

Mange merker ikke at de har covid og merker vel ingen problemer etterpå sånn jdg har forstått det,mens andre er mye mer uheldig..men det vet man aldri på forhånd.Det er vel en risk med begge deler.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg angrer til en viss grad, fordi jeg var syk i flere uker etter vaksinen. Det gikk heldigvis over etter hvert og jeg er fullbeskyttet nå, men jeg tror ikke jeg tør å ta en tredje dose etter plagene jeg gikk gjennom 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei, nei fordi jeg har i det minste en vaksine, ja fordi jeg fikk bivirkning som varte lenger enn de tre første dagene. Man vet ikke hvordan man reagerer før man faktisk tar vaksinen så det er et sjansespill likeså er det sjansespill om man blir dødssyk eller ikke av covid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

141 personer har foreløpig søkt om erstatning fra Norsk Pasientskadeerstatning, så jeg vil tro det er noen som angrer og har blitt skadd, ja. (Tallene er en drøy uke gamle.) 

137 av søknadene gjelder forresten Pfizer og Moderna. Kun 4 gjelder AstraZeneca. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

97 prosent av norske leger og spesialsykepleiere har vaksinert seg, så det er neppe noe å angre på når selv de som må regnes som eksperter (i forhold til alle oss andre) vaksinerer seg. 

Kilde: FHI

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkiwinkiii skrev (4 timer siden):

Er det noen som har fått helseproblemer etter at de tok koronavaksinen at de angrer på at de tok den??

Jeg anget når jeg ble innlagt i etterkant pga bivirkningene

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (4 timer siden):

141 personer har foreløpig søkt om erstatning fra Norsk Pasientskadeerstatning, så jeg vil tro det er noen som angrer og har blitt skadd, ja. (Tallene er en drøy uke gamle.) 

137 av søknadene gjelder forresten Pfizer og Moderna. Kun 4 gjelder AstraZeneca. 

 

Det er jo også meget oppløftende tall. 7,6 millioner doser er satt i Norge. Det viser hvor lite alvorlige bivirkninger det har vært.

At 141 har søkt om erstatning betyr heller ikke at 141 vil få.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym373

Fikk ikke noe bivirkninger og var energisk på trening… red for at jeg ikke har fått sikkelig dose 2. 

Tok vaksinen for 12 timer siden, kanskje det kommer noe på dag 2?

Kona fikk jo feber og full pakke , syntes det er rart at andre ikke merker noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym373 skrev (1 time siden):

Fikk ikke noe bivirkninger og var energisk på trening… red for at jeg ikke har fått sikkelig dose 2. 

Tok vaksinen for 12 timer siden, kanskje det kommer noe på dag 2?

Kona fikk jo feber og full pakke , syntes det er rart at andre ikke merker noe.

De fleste merker jo ikke noe, ev. er litt ømme rundt stikkstedet en kort stund. 

Men anticovidvaxxerne her på kg er jo særs ivrige i å melde om djevelskap etter vaksinen 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå utslått i 2 uker etter 2. Dose, men angrer ikke. Heller ubehag et par ukers tid enn å havne i respirator på sykehus, oppta livsviktige intensivplasser og risikere å dø.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkiwinkiii skrev (6 timer siden):

Er det noen som har fått helseproblemer etter at de tok koronavaksinen at de angrer på at de tok den??

Mensen har blitt helt fucka, ellers helt okey, Angrer ikke et sekund, men første gangen var den 18 dager over, andre gang 3 uker over og nå den 3 gangen snart 1 mnd 😳 Ikke den verste jeg kunne fått, så lei den tiden i mnd.  Vet det er vaksinen pga den begynte og rote etter det, vert sen før også,men aldri mer enn 3-7 dager

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Example skrev (1 time siden):

Det viser hvor lite alvorlige bivirkninger det har vært.


Så du mener at alle som har opplevd alvorlige bivirkninger, har søkt om erstatning? 

Her er et sitat fra Legemiddelverket:

 

Sitat

"Etter at nærmere 7, 5 millioner doser er satt har Legemiddelverket mottatt 32 324 meldinger om mistenkte bivirkninger. Av disse er 17 407 meldinger behandlet. 2 786 er klassifisert som alvorlige og 14 621 er klassifisert som lite alvorlige."

(Min uthevning.)

 

 

Example skrev (1 time siden):

At 141 har søkt om erstatning betyr heller ikke at 141 vil få.


Og ...? Hva har det med saken å gjøre? 

Det tok ti år før NPE mottok 800 søknader om erstatning ifb med Pandemrix. Jeg er fullstendig klar over at bare 150 av disse søknadene har endt opp med erstatning. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (20 minutter siden):


Så du mener at alle som har opplevd alvorlige bivirkninger, har søkt om erstatning? 

Her er et sitat fra Legemiddelverket:

 

(Min uthevning.)

 

 


Og ...? Hva har det med saken å gjøre? 

Det tok ti år før NPE mottok 800 søknader om erstatning ifb med Pandemrix. Jeg er fullstendig klar over at bare 150 av disse søknadene har endt opp med erstatning. 

 

All medisin som virker har, for et fåtall, uønskede bivirkninger. Har du sjekket bivirkningene for ibux og paracetamol, for eksempel? Her er en, av mange, lettfattelige kilder som omhandler det: https://www.nettavisen.no/artikkel/paracetamol-har-mer-alvorlige-bivirkninger/s/12-95-8550547 Utdrag: «Data fra åtte forskjellige studier er samlet, og to av studiene viser en økning i dødeligheten hos de som brukte paracetamol. De som brukte legemiddelet hadde også en økt risiko for hjerteinfarkt, hjerneslag og høyt blodtrykk, sammenlignet med dem som ikke tok det.»

Og ja, Pandremix, gjesp! Hvor lenge skal antivaxxerne mase om det? Et bittelite fåtall av alle vaksinerte fikk bivirkninger, de hadde mest sannsynlig fått samme «bivirkning» om de hadde fått svineinfluensa. I tillegg er ikke covid-vaksinene vi bruker i Norge  sammenlignbare med Pandremix, så å trekke inn den er uansett stråmannsargumentasjon.

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...