Gå til innhold

Gråter ukontrollert - hva kan det være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

i dag skjedde det jeg alltid har fryktet for: å begynne å gråte ukontrollert i offentlighet. Det var folk rundt meg, og alle så rart på meg. Jeg ble så innmari flau. Trodde jeg skulle dø av skam, mens jeg heller ikke klarte å slutte å gråte. JEg skjønner heller ikke hvorfor jeg begynte å gråte. Jeg skjønner meg ikke på meg selv, jeg forstår ikke følelsene mine. Hvorfor skjedde dette? Hvorfor skjer slikt?

Anonymkode: 559af...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

i dag skjedde det jeg alltid har fryktet for: å begynne å gråte ukontrollert i offentlighet. Det var folk rundt meg, og alle så rart på meg. Jeg ble så innmari flau. Trodde jeg skulle dø av skam, mens jeg heller ikke klarte å slutte å gråte. JEg skjønner heller ikke hvorfor jeg begynte å gråte. Jeg skjønner meg ikke på meg selv, jeg forstår ikke følelsene mine. Hvorfor skjedde dette? Hvorfor skjer slikt?

Anonymkode: 559af...266

Ustabil, pms, irrasjonell. Helt vanlige kvinnesykdomer.

Hold deg hjemme imens, hormonene dine vil stabilisere seg etterhvert

Anonymkode: 84476...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ustabil, pms, irrasjonell. Helt vanlige kvinnesykdomer.

Hold deg hjemme imens, hormonene dine vil stabilisere seg etterhvert

Anonymkode: 84476...cf4

Vil ikke si jeg er så ustabil, klarer å kontrollere følelsene mine, men i dag skjedde mitt største mareritt. Trodde ikke det var mulig. Hormoner får ikke deg til å hulk gråte? greit at man kan bli ustabil emosjonelt, men ikke så jævlig som dette

Anonymkode: 559af...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Uten å vite om du er kvinne eller mann) Er du gravid? 
 

har du opplevd angstanfall før? 

Anonymkode: fd46c...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pms gjør nettopp det. Begyn å loggfør pms din. Kanskje du finner et mønster. 

Anonymkode: 378e4...2e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

(Uten å vite om du er kvinne eller mann) Er du gravid? 
 

har du opplevd angstanfall før? 

Anonymkode: fd46c...f2b

k22 år. Er dette angstanfall? Skjedde en gang for 4 år siden

Anonymkode: 559af...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pms gjør nettopp det. Begyn å loggfør pms din. Kanskje du finner et mønster. 

Anonymkode: 378e4...2e8

Har ikke pms. Er på dag 9 på pillebrettet mitt

Anonymkode: 559af...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

k22 år. Er dette angstanfall? Skjedde en gang for 4 år siden

Anonymkode: 559af...266

Det kan jo være. Men ikke godt å si hvis det ikke er noe du kjenner til, for det er ingen her som vet nøyaktig hva kroppen din gikk gjennom eller hva som trigget det. 

Anonymkode: fd46c...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil ikke si jeg er så ustabil, klarer å kontrollere følelsene mine, men i dag skjedde mitt største mareritt. Trodde ikke det var mulig. Hormoner får ikke deg til å hulk gråte? greit at man kan bli ustabil emosjonelt, men ikke så jævlig som dette

Anonymkode: 559af...266

Eh jo. Hormoner får deg til å gråte jo. Hormoner spiller en enorm rolle om hvordan mennesker ser ut og oppfører seg. Kvinner gråter 5 ganger mer enn menn pga østrogen og prolaktin som er langt høyere hos kvinner enn hos menn

Østrogen gjør kvinner ustabil, emosjonell, utagerende osv

du nevnte ikke at det har skjedd noe idag, det må jo du fortelle, men alt i alt påvirker hormoner deg

en mann ville aldri grått slik som dette, helt plutselig eller ukontrollerbart, men har mye testosteron som hindrer gråting

Anonymkode: 84476...cf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh jo. Hormoner får deg til å gråte jo. Hormoner spiller en enorm rolle om hvordan mennesker ser ut og oppfører seg. Kvinner gråter 5 ganger mer enn menn pga østrogen og prolaktin som er langt høyere hos kvinner enn hos menn

Østrogen gjør kvinner ustabil, emosjonell, utagerende osv

du nevnte ikke at det har skjedd noe idag, det må jo du fortelle, men alt i alt påvirker hormoner deg

en mann ville aldri grått slik som dette, helt plutselig eller ukontrollerbart, men har mye testosteron som hindrer gråting

Anonymkode: 84476...cf4

glemte å fortelle har du endringer i p pille bruket ditt? byttet pill? ikke tatt den?

p pillen gjør mye med humøret

Anonymkode: 84476...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd med meg én gang. Var helt merkelig. Tårene bare rant. Satt på et fullt tog. Var ingen grunn til at jeg skulle grine. Ikke gravid heller. Kun skjedd den ene gangen. Kanskje en fortrengt følelse som presser seg frem, at det bokstavlig talt renner over?

Anonymkode: f730d...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du opplevde det som pinlig, men jeg tror ingen egentlig tenker over det. Og de som gjør det tenker mest sannsynlig bare at de har vondt av deg. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vil ikke si jeg er så ustabil, klarer å kontrollere følelsene mine, men i dag skjedde mitt største mareritt. Trodde ikke det var mulig. Hormoner får ikke deg til å hulk gråte? greit at man kan bli ustabil emosjonelt, men ikke så jævlig som dette

Anonymkode: 559af...266

Åjoda. 😅 En gang begynte jeg å hylgrine fordi jeg mistet et plagg på gulvet når jeg tok ut av vaskemaskinen. Og senest i går hylgrein jeg fordi jeg skar meg i fingeren og begynte å blø. Ikke fordi det var vondt, men fordi det var så vanvittig synd på meg som måtte styre med plaster og tørke blod og greier når jeg egentlig skulle gjøre noe helt annet og hele verden var imot meg og buhuuu. 😭😂 

Og jeg har det ganske mildt og sjelden. Men en sjelden gang slår det til og gjør opp for de siste 4-5 månedene. 

Anonymkode: bc564...55b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

en mann ville aldri grått slik som dette, helt plutselig eller ukontrollerbart, men har mye testosteron som hindrer gråting

Anonymkode: 84476...cf4

Da må det ha vært en illusjon de gangene jeg har gjort det. Merkelige greier.

Anonymkode: d4b82...48c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Eh jo. Hormoner får deg til å gråte jo. Hormoner spiller en enorm rolle om hvordan mennesker ser ut og oppfører seg. Kvinner gråter 5 ganger mer enn menn pga østrogen og prolaktin som er langt høyere hos kvinner enn hos menn

Østrogen gjør kvinner ustabil, emosjonell, utagerende osv

du nevnte ikke at det har skjedd noe idag, det må jo du fortelle, men alt i alt påvirker hormoner deg

en mann ville aldri grått slik som dette, helt plutselig eller ukontrollerbart, men har mye testosteron som hindrer gråting

Anonymkode: 84476...cf4

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3693622/

Anonymkode: 7e7bd...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...