Gå til innhold

Respekterer du folk med en annen politisk tilhørighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du snakker med en mann/kvinne som du  liker. Du oppdager så at personen er skikkelig fan av Listhaug/Moxnes f eks. Personen er villig til å dø for saken. 
 

Kutter du ut personen og later som du aldri likte personen? Eller tenker du at personen er mer enn bare den politiske tilhørigheten?

Anonymkode: 0b8db...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg "hører til" på borgerlig side og har ingen problemer med at andre vil velge noe annet. Selv ikke en partner.

Anonymkode: bd965...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du snakker med en mann/kvinne som du  liker. Du oppdager så at personen er skikkelig fan av Listhaug/Moxnes f eks. Personen er villig til å dø for saken. 
 

Kutter du ut personen og later som du aldri likte personen? Eller tenker du at personen er mer enn bare den politiske tilhørigheten?

Anonymkode: 0b8db...c36

Selvfølgelig respekterer jeg andre sin politiske overbevisning. Har ikke noe å si for min relasjon til vedkommende. Tenker det er en privatsak (unntaket kan være ekstreme overbevisninger som feks legitimerer vold etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et rungende JA er det korte svaret her. Man trenger ikke å være enige for å vise respekt for andre, for respekten skal være ubetinget. Det sier vel mer om en person som velger å kimse av andres politiske tilhørighet, enn en som viser rom for frihet vedrørende politiske standpunkt. Hadde narsissist-partiet fantes, hadde jeg motstridet mitt standpunkt her, men ettersom det ikke finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du snakker med en mann/kvinne som du  liker. Du oppdager så at personen er skikkelig fan av Listhaug/Moxnes f eks. Personen er villig til å dø for saken. 
 

Kutter du ut personen og later som du aldri likte personen? Eller tenker du at personen er mer enn bare den politiske tilhørigheten?

Anonymkode: 0b8db...c36

Jeg forstår og respekterer at andre stemmer andre partier enn meg. Stemte selv MDG og hadde ikke hatt noe problem med en partner som stemmer FrP eller lignende. Ser at de aller fleste partiene i Norge har enkelte saker jeg er enig i og enkelte saker jeg er uenig i.

Men en som er villig til å dø for saken ble litt dramatisk for meg og hadde nok tenkt da at personen kanskje ikke var så mye mer enn den politiske tilhørligheten. Og trukket meg forsiktig unna..

Anonymkode: 4a48b...ce0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til en viss grad, jeg klarer ikke respektere noen som er på det kjøret med Alliansen eller Qanon-greier etc 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du oppdager så at personen er skikkelig fan av Listhaug/Moxnes f eks. Personen er villig til å dø for saken. 

Anonymkode: 0b8db...c36

Hadde nok vært et rødt flagg hvis jeg datet noen som ville for Moxnes eller Listhaug.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, KjøttOPP said:

Et rungende JA er det korte svaret her. 

Jeg er ikke så fleksibel. Hvis du støtter Taliban eller Nazistene er det over og ut for min del, da forsvinner respekten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ubetinget, nei.

Jeg sliter med å respektere mange FrP-tilhengere (ikke alle) og de som står enda lengre til høyre. Jeg sliter med å respektere de som går til personangrep på kvinnelige MDG-politikere under dekke av at det er en politisk ytring. Jeg sliter med å respektere klimafornektere, da det er åpenbart at det ikke er et saklig vitenskapelig grunnlag for fornektelsen, men at eneste grunnen til at de ikke "tror på" menneskeskapte klimaendringer er at det er for ubehagelig å innse at det kreves en endring i livsstil og atferd. 

Jeg sliter selvsagt også max med å respektere de som oppfordrer til eller selv begår terror, vold og drap og forklér det som "politikk", uansett om de befinner seg på ytterliggående høyre- eller venstrefløy. Dette er mennesker for ikke fortjener respekt uansett hvordan man snur og vender på det.  

Anonymkode: c22df...fea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på. Hvis han syns at Listhaug er den kuleste dama ever, tenker jeg at han ikke er den skarpeste kniven i skuffen, og at vi nok ikke passer sammen av den grunn. Men jeg kan godt date en som stemmer FrP, hvis han er nyansert. Men jeg kunne nok ikke vært sammen med en som stemmer Alliansen eller MDG. Det tror jeg hadde gitt for mange konflikter i hjemmet etter hvert.

Anonymkode: 292b6...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg medlem av SV men respekterer at andre har andre meninger enn meg! Så lenge de ikke er rasister eller kvinnehatere i alle fall.

Anonymkode: 01e56...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, enkelte har for søre eller drøye politiske overbevisninger til at jeg klarer å respektere dem.

klarer nok allikevel å behandle dem med respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke datet noen med et fanatisk forhold til noen partier i det hele tatt, selv ikke om det hadde vært "mitt" parti heller. 

Anonymkode: b9340...2ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekterer andres politiske ståsted såklart. Selv om jeg er helt uenig. Men om de er så ekstreme at de er villige til å dø for saken, syn jeg nesten det begynner å bli litt religiøst. Da ville jeg holdt en sunn avstand, og ikke vært for fortrolig med vedkommende.

Anonymkode: 811b1...534

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ville slitt litt med en blodfan av Listhaug... Jeg har venner med helt andre politiske synspunkt enn meg, vi lar bare være å diskutere politikk. Står man veldig langt fra hverandre i store verdispørsmål har man kanskje ikke så mye felles ellers heller, men å respektere hverandre og oppføre seg klarer man stort sett uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kristin70 skrev (26 minutter siden):

Jeg er ikke så fleksibel. Hvis du støtter Taliban eller Nazistene er det over og ut for min del, da forsvinner respekten. 

Vil nå skille mellom politikk og ekstremisme/kriminalitet. Lik en terrorist ikke er en religiøs ekstremist, men en kriminell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at kontakten med mennesker som er veldig engasjert på motsatt side av meg, politisk sett, ikke er mennesker jeg tilbringer mye tid med.

Stort sett har jeg ikke kommet over så mange kvinner som tilhører ytre høyre når jeg var singel, og de som var der hadde jeg liten kjemi med uansett. Samme gjelder tidligere venner.

Det er ikke det at jeg kutter ut mennesker basert på deres politiske meninger i seg selv, men deres politiske meninger er gjerne en oppsummering av hvem de er som person. Det er mennesker jeg, stort sett, ikke trives med (og de trives sikkert ikke med meg), og dermed har det vært naturlig at man sklir fra hverandre sosialt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...