Gå til innhold

Kirke for hvem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til fri menighet, men følte meg ikke sett eller tatt imot, og ikke naturlige å ta kontakt med

Var det riktig følelse?

Hvorfor er det sånn?

 

Anonymkode: 7177e...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært der før, men vi nordmenn generelt er ikke lette å komme inn på. Min erfaring er at jo flere folk som kommer på menighetene, jo vanskeligere er det å bli sett. Du bør også gå der oftere for å bli lagt merke til. Særlig hvis det er en stor menighet. Også er det alltid lettere å bli kjent hvis du engasjerer deg innen praktiske ting i menigheten som for eksempel julebasar etc som de sikkert snart skal ha. Pluss, som alltid her i Norge, man må alltid begynne praten selv. Lykke til!

Anonymkode: 8ee98...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 5.22):

Jeg gikk til fri menighet, men følte meg ikke sett eller tatt imot, og ikke naturlige å ta kontakt med

Var det riktig følelse?

Hvorfor er det sånn?

 

Anonymkode: 7177e...a8b

"Riktig følelse" er nok vanskelig å seie at det var, sidan det virkar som ditt behov var å bli møtt med opne armar, klemt og dratt med, sant? Men spørsmålet tilbake er korleis du oppførte deg. Satte du deg på bakerste benk og kikka i golvet? 

 

Anonymkode: f5ba7...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 8.10):

Har ikke vært der før, men vi nordmenn generelt er ikke lette å komme inn på. Min erfaring er at jo flere folk som kommer på menighetene, jo vanskeligere er det å bli sett. Du bør også gå der oftere for å bli lagt merke til. Særlig hvis det er en stor menighet. Også er det alltid lettere å bli kjent hvis du engasjerer deg innen praktiske ting i menigheten som for eksempel julebasar etc som de sikkert snart skal ha. Pluss, som alltid her i Norge, man må alltid begynne praten selv. Lykke til!

Anonymkode: 8ee98...e30

Enig her og de fleste menigheter nå har en eller annen form for smågruppe eller bibelgruppe. Anbefaler å bli med i en sånn. Da blir du kjent med noen få og kan bli kjent med andre gjennom dem. I min menighet er det smågrupper annenhver uke for menn og kvinner så de som har barn kan være hjemme og passe barn hver sin uke, det synes jeg er greit.

Du kan også bli med i ting som søndagsskole, velkomst, kafé, teknikk (som også inkluderer skjerm der man finner meg annenhver søndag). Spør de som er i de nevnte gruppene om du vil være med på noe, så kan de vise deg til et sted der du føler deg hjemme.

Og det å føle seg sånn er 100% vanlig og jeg følte det sånn til jeg kom til menigheten jeg er i nå der jeg får gjøre noe og er en del av en god gruppe.

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...