Gå til innhold

Hva er greia med mennesker som kutter ut andre over «filleting»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et familiemedlem som har alltid vært en sinna person. Han ser seg selv som en perfeksjonist, en som alltid vet best og er ikke redd for å fortelle andre hvor dumme de er.. prøver å slå ihjel andre sine meninger med sine «fakta» og i tillegg holder på med konspirasjonsteorier.. feks at koronavaksinen er bortkastet å ta. Hans verden er svart/hvitt, my way or the high way og han har kuttet ut nære familiemedlemmer fordi de ikke har samme livsoppfatning eller lever livet sitt akkurat slik han mener er korrekt. Han kan da ringe eller sende mld til vedkommende og si at med mindre de endrer sin oppførsel så vil han ikke ha kontakt. Hans sirkel er såvidt jeg vet nå meget begrenset men det nytter ikke å snakke fornuft i hans svart/hvitt verden. Han har i tillegg et voldsomt sinne og kan slå i vegger. Det virker som om han er ekstremt sint på verden. (vet ikke helt hvorfor med mindre han burde få en diagnose). Han har alt på stell, hus, bra jobb. (ikke dame etter en stund får alle passet påskrevet og det er noe «feil» med alle sammen selvfølgelig). Hva er greia med sånne mennesker? 

Anonymkode: 8c568...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har et familiemedlem som har alltid vært en sinna person. Han ser seg selv som en perfeksjonist, en som alltid vet best og er ikke redd for å fortelle andre hvor dumme de er.. prøver å slå ihjel andre sine meninger med sine «fakta» og i tillegg holder på med konspirasjonsteorier.. feks at koronavaksinen er bortkastet å ta. Hans verden er svart/hvitt, my way or the high way og han har kuttet ut nære familiemedlemmer fordi de ikke har samme livsoppfatning eller lever livet sitt akkurat slik han mener er korrekt. Han kan da ringe eller sende mld til vedkommende og si at med mindre de endrer sin oppførsel så vil han ikke ha kontakt. Hans sirkel er såvidt jeg vet nå meget begrenset men det nytter ikke å snakke fornuft i hans svart/hvitt verden. Han har i tillegg et voldsomt sinne og kan slå i vegger. Det virker som om han er ekstremt sint på verden. (vet ikke helt hvorfor med mindre han burde få en diagnose). Han har alt på stell, hus, bra jobb. (ikke dame etter en stund får alle passet påskrevet og det er noe «feil» med alle sammen selvfølgelig). Hva er greia med sånne mennesker? 

Anonymkode: 8c568...fa9

Han lever på sin måte. 

Anonymkode: bc2c1...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om mange som tror på disse konspirasjonsteoriene graver seg dypere og dypere ned, sprer mer og mer hat og utveksler kun erfaringer med likesinnede. Det blir nesten som en sekt tilslutt.

Anonymkode: 8e32f...661

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor fortsetter de når de ser at de mister familie og venner pga sine steile holdninger? Null empati og alt er svart/hvitt? Jeg synes sånt er så merkelig oppførsel. Det går da an å omgås andre mennesker selv om man har ulike meninger?

Anonymkode: 8c568...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...