Gå til innhold

Har noen kommet seg opp fra en langvarig depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å miste håpet. Eneste jeg klarer å gjøre er det absolutt minimale, som å prøve å stå opp til rett tid, spise, ta vare på personlig hygiene etc. Det er lett og greit å ikke måtte anstrenge meg for å gjøre noe, og jeg ser for det meste på serier/film for å få tiden til å gå og for å fylle dagene med noe.

Det er krevende, tungt å måtte møte andre mennesker, så det unngår jeg. Jeg ønsker ikke å ha det sånn for resten av livet, da dette kan umulig være sunt for helsa? Jeg har nøyaktig gjort dette i 2 år. Første året jobbet jeg fulltid, men gikk på veggen og var langt nede. 

Hvor lang tid tok deg det før du klarte å leve som andre mennesker? Hvor lenge var du langt nede i kjelleren og isolert? Hva måtte du gjøre for å klare å gjøre noe som helst i livet?

Anonymkode: cc021...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt dette problemet igjennom hele livet. Det du sier du gjør som absolutt nødvendige ting som hygiene osv er veldig lurt. Forsett med det. 
 

For meg hjelper det i dårlige perioder å ta D vitamin tilskudd. Selvhjelpsbøker. Ha omsorg for seg selv og prøve å endre det negative selvsnakket/stemmen i hodet. 
Å skrive/tenke på ting man er takknemlig for. Kan være enkle ting. Men å tenke på det man har og har gjort  istedenfor ting man ikke har eller får gjort. 
Også er det viktig å huske på at det er ikke normalt at vi går rundt å er lykkelig hele tiden. Å være trist/deppa er en del av livet. Å akseptere dette en periode at : Nei, jeg har det ikke greit nå. MEN det går over. 
Fysisk aktivitet til man blir litt svett hver dag hjelper garantert litt iallefall om ikke kjempe masse. 
Så prøve å tvinge seg selv til dette vil nok gjøre deg friskere fortere. Kosthold og trening. Selvhjelpsbøker kan være bra også for å jobbe med sin indre dialog . 
 

Anonymkode: aab42...fdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du drikker alkohol isåfall slutt helt med det når du er dårlig! Gjør hjernen enda mer deprimert. 

Anonymkode: aab42...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...