Gå til innhold

Flere som har venner som sier de skal ringe men ikke gjør det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som svært sjelden gjennomfører når hun sier hun skal ringe. Hun kan i forkant uttrykke hvor mye hun gleder seg til å snakkes, men allikevel kommer ikke den telefonen. Er noen mennesker bare sånn? 

Anonymkode: 5a64c...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

AzaFYu.gif.68d7773ba9a95725c7feff9b337584e8.gif

Anonymkode: 19376...9e4

🤣🤣🤣

Anonymkode: 556db...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ofte det, og plutselig har det gått noen uker. Altså, jeg har egentlig ikke tid til å stå i telefonen, jeg synes det er superkjedelig å snakke slik. For meg er telefon et middel for å avtale besøk eller lignende, altså korte spørsmål og samtaler, ikke "skravling". Har et par venninner som ringer hele tiden for å bare prate en times tid, og det har jeg sånn ca aldri lyst til å prioritere, men jeg kan gjerne sette av tre timer en kveld til besøk! Og jeg kan også gjerne være den som kjører en time til de! Enda så mange ganger jeg har sagt det så avtaler de ringetider med meg, eller jeg sier jeg skal ringe senere, men jeg gruer meg fordi det aldri er en kort samtale. Ergo utsettes det.. 

Anonymkode: 9314b...a92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til dere som har svart. Veldig interessant å høre fra dere som kan kjenne dere igjen i venninnen min også. 

Jeg prøver å ringe en gang i blant (ikke veldig ofte), og får da gjerne en melding om at hun skal ringe tilbake. Vil tippe at hun holder ord 1 av 5 ganger. 

Anonymkode: 5a64c...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, når du vet samtalen varer 2-3 timer og du blir svimmel og får hodepine til slutt, så er det vel naturlig å utsette. Slik at det går 3 uker mellom hver gang. Ganske slitsomt om man har 2-3 sånne ukentlig 😥

Anonymkode: 23739...38c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen - i venninnen din.Noen av oss har veldig mange venner og i tillegg travel hverdag med jobb og familie. Jeg har en uføretrygdet venninne med gooood tid, og jeg vet at de siste gangene hun har ringt meg så har jeg sagt at jeg ringer henne snart, står opptatt nå. Sannheten  er at jeg liker denne damen veldig godt, men har ikke egentlig ork til de veldig lange samtalene det ofte blir. Hm. Liker best å bruke telefonen til korte beskjeder og avtale ting. Og så er det 2-3 som jeg prater lenge med, men orker ikke det med alle.

Anonymkode: 29be9...b6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi er slik. Hun sier hun skal om en time, men én time blir gjerne en uke😂 det gjør ingenting.

Anonymkode: b1a3d...2f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier det ikke er ekte venner -det er bullshit. Jeg både er en sånn venninne, og jeg har noen sånne venninner. Min aller beste venninne er sånn mot meg, og jeg mot henne. Dersom det likevel skulle være noe spesielt ville vi begge sluppet alt og ringt. Men ofte er det jo bare fjas, også passet det ikke likevel. Det er vel ikke noe å sutre over? Ring selv dersom det var noe spesielt. 

Anonymkode: 80bf0...830

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit i henne, ikke la deg skuffe av venner som ikke prioriterer deg. Heng med andre og ikke sitt å vent på en tlf som aldri kommer 

Anonymkode: 48a77...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere som sier det ikke er ekte venner -det er bullshit. Jeg både er en sånn venninne, og jeg har noen sånne venninner. Min aller beste venninne er sånn mot meg, og jeg mot henne. Dersom det likevel skulle være noe spesielt ville vi begge sluppet alt og ringt. Men ofte er det jo bare fjas, også passet det ikke likevel. Det er vel ikke noe å sutre over? Ring selv dersom det var noe spesielt. 

Anonymkode: 80bf0...830

For deg er det bullshit, for andre er det ikke ekte venner

Anonymkode: eb4d1...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det kan være ekte venner selvom de ikke ringer!  Når det skal så lite til skjønner jeg alle disse «jeg er så ensom»-trådene her inne. Litt telefonangst tåler jeg av mine beste venner! Og de tåler ting av meg.
 

Jeg sender melding med de som foretrekker det og FaceTimer de som foretrekker det (men da skal du være nær venn). Folk er forskjellig, men man kan være en super venn og ha telefonangst (og ikke skjønne selv at man har det engang). Eller ha et så travelt liv at man ikke rekker den kaffen man gjerne skulle tatt med en venn.

Jeg prioriteter faste avtaler «møtes på kafé tirsdag kl 10» over «vi må ta en kaffe en dag... vi ringes». Betyr ikke at jeg ikke gjerne tar en kaffe eller gjerne snakkes, bare helst ikke over telefon - da jeg generelt hater å snakke i telefon. 
 

så et godt råd: lag konkrete avtaler: «passer det med en kaffe på jordbærpikene i morgen kl 10?»

Anonymkode: d47c9...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tja, når du vet samtalen varer 2-3 timer og du blir svimmel og får hodepine til slutt, så er det vel naturlig å utsette. Slik at det går 3 uker mellom hver gang. Ganske slitsomt om man har 2-3 sånne ukentlig 😥

Anonymkode: 23739...38c

Dette. Det kommer litt an på. Stort sett så ringer jeg opp igjen, men en venninne må jeg stadig si at jeg ringer senere når jeg får tid, til.

Fordi at jeg vet, uten unntak, så blir aldri en samtale med henne under 2 timer. Hun skal skravle om været, barna, mannen, andre venninner, gardiner, og alt mellom himmel og jord hver gang. Jeg har desverre ikke tid til 2 timers telefonsamtaler hver dag, så må bare sette en grense. 

Anonymkode: df829...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...