Gå til innhold

Er ikke dette et strålende eksempel på at kvinner alt for lett tar til tårene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppfatter du dette som at hun fremstår som sterk eller som svak?

 

 

Anonymkode: de4d8...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke på mennesker som gråter som svake. jeg ser på det som mer svakt og ikke våge å gråte.

Anonymkode: f3f86...986

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresa May kan ikke stå for ordet "kvinner" for det finnes mange kvinner som er stikk motsatte av henne. Gråting er ikke et tegn på svakhet men som frigivelse som er det første skritt mot endring. Det betyr at du tar ansvar før følelsene dine og slipper dem fri eller viser at du har holdt følelsene for lenge lukket. Tårer ses ofte på som svakhet når det  er sårbarheten som kommer fram. Men det kommer også an på sammenhengen man gråter i og for.

Anonymkode: d24a0...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Theresa May kan ikke stå for ordet "kvinner" for det finnes mange kvinner som er stikk motsatte av henne.

Anonymkode: d24a0...068

Så menn er ikke mer voldelige enn kvinner, for det finnes menn som ikke er voldelige i det hele tatt og det finnes kvinner som blir voldelige for selv de minste småting, derfor er menn og kvinner like voldelige?

Så fordi det finnes kvinner som ikke tar til tårene så er det derfor ingen forskjell på hvor lett kvinner (generelt) tar til tårene og hvor langt inne det sitter for menn (generelt) å ta til tårene?

Merkelig logikk.

Anonymkode: de4d8...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På druen skrev (4 minutter siden):

Det er ikke bare kvinner som gråter. Og alle gråter ikke like lett. Det er veldig forskjellig. 

Ingen som har sagt det. Men tar menn generelt lettere til tårene, mener du? Har du forskning som kan bevise det?

Anonymkode: de4d8...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det som er merkelig  er for irritert du ble av svaret mitt.. Dette blir for toskete for meg og måtte svarer noe mer på. 

Anonymkode: d24a0...068

Ikke bare er logikken din merkelig, men måten du erkjenner at du tok feil på er like merkelig.

Anonymkode: de4d8...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen som har sagt det. Men tar menn generelt lettere til tårene, mener du? Har du forskning som kan bevise det?

Anonymkode: de4d8...7aa

Det skrev jeg ikke. Jeg skriver at det er individuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På druen skrev (1 minutt siden):

Det skrev jeg ikke. Jeg skriver at det er individuelt. 

ALT er individuelt.

Men denne tråden handler altså om gråting og gruppen kvinner (generelt) og menn (generelt).

Anonymkode: de4d8...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er herlig forløsende å gråte! Det utløser oksytocin og endorfiner, som får deg til å føle deg bra. Ingenting som røsker opp i vonde følelser og stress som en god gråteøkt 😉

Anonymkode: 64bab...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg minnes triste ting i livet, så feller jeg av og til en tåre. Det betyr ikke at man er så svak at man er en pushover. Slik var det antagelig også for politikeren i videoen. Hun hadde nok bein i nesa, selv om hun en gang viste følelser. Etter min mening er det andre egenskaper som gjør folk svake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ALT er individuelt.

Men denne tråden handler altså om gråting og gruppen kvinner (generelt) og menn (generelt).

Anonymkode: de4d8...7aa

Det spørs hva man gråter for. Gråter man av trass og vil ha viljen sin er det barnslig og svakt. Har man såret et annet menneske og gråter fordi man ikke får tilgivelse er det usympatisk. Å gråte fordi man f.eks har mistet en nær person så betyr ikke det at man er svak. De to første eksemplene mine gjelder nok kvinner oftere enn menn, men ikke alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kulturelt betinget.  Menn i f.eks Midtøsten gråter ofte fullt synlig.  Gråt har ingenting med om han er sterk eller svak å gjøre.  For noe tull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på gråt som en styrke ett menneske har.

Mennesket har styrke nok til å vise sin sårbare side, og det er sterkt.

Anonymkode: a1522...86d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/19/2021 at 3:31 PM, AnonymBruker said:

Jeg ser ikke på mennesker som gråter som svake. jeg ser på det som mer svakt og ikke våge å gråte.

Anonymkode: f3f86...986

Hvis man har god grunn til å gråte så er det et større svakhetstegn å ikke tørre dersom man føler behovet for det. Men dersom det ikke er en god nok grunn til  så er det å føle behovet for det er i utgangspunktet et tegn på at du ikke er følelsesmessig sterk nok. 

Kan du se for deg en mannlig politiker grine over at han må gå av? Ville du eller noen andre respektert ham? Ingen skam å gråte dersom det faktisk har skjedd noe veldig tragisk, men hvor lav terskel du har for å gråte sier noe om hvor god emosjonell kontroll du har, og dersom du griner over ingenting så er du alt for emosjonell, eller bare en gjennomsnittlig kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/19/2021 at 4:58 PM, AnonymBruker said:

Jeg ser på gråt som en styrke ett menneske har.

Mennesket har styrke nok til å vise sin sårbare side, og det er sterkt.

Anonymkode: a1522...86d

Nei det er ikke det. Styrke er styrke og svakhet er svakhet, og hvis du til stadighet kollapser på gulvet og jammrer din smerte mot himmelen, så er det sannsynligvis ikke akkurat et tegn på mental styrke eller problemløsende evner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...