Gå til innhold

Dere unge damer som bor alene i sentrum, rusa mannfolk utenfor bygården


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å støte på fulle/rusa mennesker, da særlig menn eller narkomane utenfor ytterdøra til blokken dere bor i? Hvordan håndterer dere det? Har bodd i sentrum i 3mnd nå.. 

Skulle låse meg inn isted og han fikk det heldigvis ikke med seg at jeg åpnet døren, han var så fjern, jeg rakk å låse opp-løpe inn, og idet døren var låst igjen hamret han på glassdøren for da ville han også inn i blokken plutselig. Dritskummelt å ha han hamrende og jamrende oppetter ruten, så ut som noe fra the walking dead.. Låste såklart ikke opp for han, men hvordan håndterer man sånne om han hadde vært litt raskere? Lar man de bare komme inn i blokken? Jeg ble ordentlig redd han før jeg i det hele tatt nærmet meg blokken, for jeg så han stå der og snakke med seg selv helt ute av seg. 

Faen altså at jeg skal være så redd for alt mulig. 

Anonymkode: 61211...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å varsle ifra til styret i borettslaget ditt. Da kan de sette igang tiltak, regler og rutiner. Kanskje er det lurt at du også forteller alt dette til politiet, sånn at de er kjent med problemstillinga. Jeg hadde aldri sluppet inn fremmede folk i et bygg uansett sammenheng. 

Anonymkode: 4f93a...484

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en veldig liten by, men jeg bor midt i sentrum og midt mellom to av de tre utestedene her. Er den eneste med "ung dame"-navn på ringeklokkene, så ble advart om at det sikkert kom til å bli ringing på den i helgene. Har bodd her i ni år, og det har bare ringt på etter midnatt én gang. 

Har en gang opplevd at det lå en mann på tvers foran inngangsdøra og snøvla/ropte en gang jeg kom hjem. Jeg er feig, så jeg lata som jeg ikke bodde her og gikk et annet sted. Da jeg kom tilbake senere var han vekke. Men det er det eneste "skumle" på alle de ni årene, kan være han du traff på også var et engangstilfelle. 

Noen ganger når jeg går på jobb på morgenen står det en fyr utenfor her og vil ha røyk. Han virker rusa og det er litt ekkelt, men jeg bare sier jeg ikke har røyk og går så fort jeg kan. Jeg har mulighet til å gå ut en omvei gjennom parkeringskjelleren, så hvis jeg ser ham før jeg går ut, går jeg heller den veien noen ganger. 

Støtter den over om å melde fra til borettslag/sameie. Jeg tror ikke det er farlig å bo her jeg bor i det hele tatt, men det bor mange eldre her som er redde for alt mulig. Så de har meldt fra, og det er gjort tiltak. Overvåkningskamera ved inngangene, kortere lukketid på dørene bl.a. 

Anonymkode: b158b...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Har opplevd dette en gang i Oslo, og da ringte jeg til politiet. De kom raskt og hentet han og kjørte han vekk. 
du kan selvsagt ikke la han komme inn i blokken, hvis han hadde vært « raskere» , altså brutt seg inn, måtte du ha ringt politiet, og hvis han ble stående lenge og hamre på og ringe på ( slik jeg opplevde ) og lage bråk, er også det beste og ringe politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hvor bor dere egentlig? Dette har jeg aldri opplevd. Bor i Oslo. Har hatt denne leiligheten i syv år, siden jeg var 24.

Anonymkode: f93b9...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...