Gå til innhold

Møtte igjen en gammel venn som har begynt å jobbe i psykiatrien, hva gjør vi nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen dager siden møtte jeg igjen en gammel venn av meg som har begynt å jobbe i psykiatrien. Jeg ble kjent med han da vi begynte på ungdomsskolen og vi var gode venner i mange år før vi mistet helt kontakten (bare fordi vi var opptatt på hver vår kant, flyttet til andre byer osv). Jeg har fått med meg at ansatte i psykiatrien ikke får lov til å bli venner med pasienter, men hva med dette tilfellet? Er det greit at vi tar opp igjen kontakten nå, eller er det noe som tilsier at det ikke er greit?

Anonymkode: 0ed3d...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jobber din venn der du behandles? 

Anonymkode: a5df4...7e2

Ja.

Anonymkode: 0ed3d...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vedkommende ha direkte pasientansvar/kontakt med deg? 

Hvis vedkommende er psykolog på en poliklinikk har det lite å si, da sørges det bare for at vedkommende ikke blir din behandler og vedkommende forlater rommet dersom din sak drøftes i teammøte/behandlingsmøte. 

Dersom vedkommende f.eks er miljøterapeut på døgnavdeling må vedkommende drøfte med ledelsen for å finne ut av saken. Det er med andre ord opp til vedkommende å finne ut av hvordan dette kan løses. Du skal vel ikke være pasient for alltid heller? 

Anonymkode: 15bf0...682

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

For noen dager siden møtte jeg igjen en gammel venn av meg som har begynt å jobbe i psykiatrien. Jeg ble kjent med han da vi begynte på ungdomsskolen og vi var gode venner i mange år før vi mistet helt kontakten (bare fordi vi var opptatt på hver vår kant, flyttet til andre byer osv). Jeg har fått med meg at ansatte i psykiatrien ikke får lov til å bli venner med pasienter, men hva med dette tilfellet? Er det greit at vi tar opp igjen kontakten nå, eller er det noe som tilsier at det ikke er greit?

Anonymkode: 0ed3d...9f3

Nei, han må unngå å ha noe kontakt med deg. Helsepersonelloven som regulerer dette. kan hende at han ber kollegaene sine om å ikke få noe ansvar for å følge deg opp hvis du er innlagt på psykiatrisk avdeling. Hilsen sykepleier 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vil vedkommende ha direkte pasientansvar/kontakt med deg? 

Hvis vedkommende er psykolog på en poliklinikk har det lite å si, da sørges det bare for at vedkommende ikke blir din behandler og vedkommende forlater rommet dersom din sak drøftes i teammøte/behandlingsmøte. 

Dersom vedkommende f.eks er miljøterapeut på døgnavdeling må vedkommende drøfte med ledelsen for å finne ut av saken. Det er med andre ord opp til vedkommende å finne ut av hvordan dette kan løses. Du skal vel ikke være pasient for alltid heller? 

Anonymkode: 15bf0...682

Han vil ha/har direkte kontakt med meg, ja. Har ingen planer om å være pasient for alltid, nei. Forhåpentligvis.

Anonymkode: 0ed3d...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...