Gå til innhold

"Alle" skal konfirmeres, jeg vil droppe hele greia!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her har fire av fire valgt humanistisk konfirmasjon. Det har vært flotte undervisningsseanser og flotte seremonier med skikkelig budskap. Å si at det er "tull" blir feil i mine øyne, men det er selvfølgelig ikke en bekreftelse av kristen dåp.

Når det er sagt: å velge konfirmasjon eller ikke er opp til ungdommen! Man MÅ absolutt ikke konfirmeres! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste ungdommer konfirmerer seg for pengegavene. Klarer dere å matche hva et selskap på 30-40 mennesker hadde gitt vil nok ungdommen være fornøyd. 

Anonymkode: 3e297...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2021 at 9:02 PM, AnonymBruker said:

Takk for svar forresten. Jeg som mor føler meg litt utenfor at jeg har disse tankene. Vi har liten familie også, jeg syns alt virker bare som mas.

Jeg konfirmerte meg ikke men fikk ta mopedlappen og egen moped i gave. 

Anonymkode: 68d17...fe8

Bare fordi du er sær betyr ikke at å konfirmere er helt bortkastet.  Alle våres har hatt humanisk konfirmasjon og hele opplegget var rettet mot hvordan verden og opplevelser kan være nå at de går mot å være voksne.  Veldig nyttig og fint og ungdommene satt veldig stor pris på dette og tok det alvorlig.  Man må ikke gjør noe som helst man ikke ønsker, men å konfirmere er en "right of passage" for mange ungdommer,  la de få velge selv om de ønsker det eller ikke.  Men selvfølgelig hvis foreldrene har en såpass negativ holdning som deg ts, kommer barna å føle det samme. 

Anonymkode: 63a72...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste ungdommer konfirmerer seg for pengegavene. Klarer dere å matche hva et selskap på 30-40 mennesker hadde gitt vil nok ungdommen være fornøyd. 

Anonymkode: 3e297...5f9

og utifra at de fleste under 30 har ikke nok penge å kjøpe seg et bosted på grunn av grådige voksne, er pengegavene gull verdt når de endelig skal flytte ut for seg selv. 👍

Anonymkode: 63a72...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ungen din ikke synes konfirmasjon har noen mening så dropp det! 
jeg konfirmerte meg for ca 6 år siden. gaver, lokale var ikke prioriteringa mi…(altså å ha det fineste osv) Kirka, hjemmelaget mat, familie og slekt  var det som var viktig for meg. Synes det er trist å se hvor mange som konfirmerte seg bare for penger/gaver….

Anonymkode: 2d851...b7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun hadde droppet å konfirmere seg, så hadde hun selvfølgelig ikke fått noen gaver eller selskap.

Anonymkode: 18ce9...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...