Gå til innhold

Er menn født uten empati?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Elder Millennial
Michaelhe skrev (8 minutter siden):

Menn er født med et hjerte av gull, men så blir de gradvis mer avstumpet med alderen fordi så mange damer nekter å skræve og lar koppene stå. Det er trist.

Ikke viste jeg at mine misplasserte halvtomme tekopper var roten til alt vondt 😬 skal skjerpe meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Michaelhe skrev (13 minutter siden):

Menn er født med et hjerte av gull, men så blir de gradvis mer avstumpet med alderen fordi så mange damer nekter å skræve og lar koppene stå. Det er trist.

Bra parodi på alle incel postene det alltid flommer over av 😁😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Since 1982, an astonishing 119 mass shootings have been carried out in the United States by male shooters. In contrast, only three mass shootings (defined by the source as a single attack in a public place in which four or more victims were killed) have been carried out by women.

• U.S. mass shootings by shooters' gender | Statista

Although women comprise more than half the U.S. population, they committed only 14.7% of the homicides noted during the study interval. In contrast to men, who killed nonintimate acquaintances, strangers, or victims of undetermined relationship in 80% of cases, women killed their spouse, an intimate acquaintance, or a family member in 60% of cases.

Men, women, and murder: gender-specific differences in rates of fatal violence and victimization - PubMed (nih.gov)

Baneheia, valdressekspressen, utøya, moskeangrep, NAV, Kongsberg... 

Jeg hadde i det minste følt meg tryggere i hverdagen om ikke det var for menn :(  

Anonymkode: 15f19...684

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Since 1982, an astonishing 119 mass shootings have been carried out in the United States by male shooters. In contrast, only three mass shootings (defined by the source as a single attack in a public place in which four or more victims were killed) have been carried out by women.

• U.S. mass shootings by shooters' gender | Statista

Although women comprise more than half the U.S. population, they committed only 14.7% of the homicides noted during the study interval. In contrast to men, who killed nonintimate acquaintances, strangers, or victims of undetermined relationship in 80% of cases, women killed their spouse, an intimate acquaintance, or a family member in 60% of cases.

Men, women, and murder: gender-specific differences in rates of fatal violence and victimization - PubMed (nih.gov)

Baneheia, valdressekspressen, utøya, moskeangrep, NAV, Kongsberg... 

Jeg hadde i det minste følt meg tryggere i hverdagen om ikke det var for menn :(  

Anonymkode: 15f19...684

Så hold deg unna menn da. Fordel for både deg og alle menn i verden. 

Anonymkode: f4032...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel lenge vært diskutert i forskermiljøet - om man er født med empati. Om jeg ikke husker feil landet de på at man er født med empati. 
Men, som med alt annet må den stimuleres og utvikles. 
 

Jeg tror ikke absolutt ikke at menn kjenner mindre empati - men en kvinnehjerne og mannehjerne er ulik. Derav ulik respons på følelser. Her er det selvfølgelig individuelle forskjeller som med alt annet. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema jeg vet lite om. Men kan nevne en samtale med en 15år gammel gutt. Som er flink til å støtte sine venner. Men som stadig tar dårlige valg. Denne gutten sa, at når han fikk kjeft, så fikk han mest lyst til å le. Kunne skjønne at valgene var gale, men brydde seg ikke. Denne gutten hadde også lest seg opp til hva empati var. Og sa at dette ikke var følser han hadde. Så jeg bevnte jo feks at han stilte jo opp for venner når de hadde det kjipt. Ja men det var bare fordi han ville de skulle være glade. Og at han ikke klarte å speile seg i deres reaksjoner. Kunne på en måte forstå dem. Men ikke føle det på seg

Anonymkode: a1ca2...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn flest har empati, og bryr seg om folk flest. Men testosteronet kommer ofte i veien, og det kan virke skummelt. Kvinner har ikke så mye empati for menn, men for barn, dyr og andre kvinner. 

Anonymkode: 05d58...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...