Gå til innhold

Kia EV6 eller Tesla Y?


AnonymBruker

Kia eller Tesla?  

39 stemmer

  1. 1. Kia eller Tesla?

    • EV6
      14
    • Y
      25


Anbefalte innlegg

EV6 får strålende omtaler og Kia har veldig høy kundetilfredshet.  Hører en del frustrasjon fra Tesla eiere. Å bringe Porsche, Audi og Mercedes inn i diskusjonen er tøvete. Gigantiske biler med service kostnader og forsikringspremie deretter.  BYD får også veldig god respons, har du sjekket ut det TS? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.34):

Hva anna hadde du trodd når det er kinesere som undersøker seg selv🤓 

Anonymkode: 93667...237

Hva mener du? Tesla er jo et amerikansk selskap. Man skulle tro at kinesere da var interessert i at en kinesisk produsent var øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tesla er dog utelukket etter litt fundering, da ingen av oss ønsker oss så vondt i lengden. Inntrykket mitt er at det er ventetid på service, en del krangling hva gjelder reklamasjoner og lignende, og latterlig tynn lakk (denne kunne vel også gått i reklamasjonskategorien). Vi har begge jobber som innebærer en del kontakt med nettopp Tesla-eiere, og opplevelsene vi hører om er svært delte. Noen er kjempefornøyde og noen skal aldri ha Tesla igjen. Sånn er det nok med alle merker, men personlig foretrekker jeg en forhandler det faktisk er mulig å få tak i via telefon og mail, og ikke enveiskommunikasjon via en app og tekstmeldinger.

Dette er en haug med myter. Tesla hadde store problemer med service for et par år siden, men de har bygget ut kapasitetn kraftig og det er som regel ikke så lang ventetid nå.

Ingen problemer med lakken.

Faktum er at Tesla er den produsenten med de mest fornøyde kundene, viser undersøkelser. Så at flere av de du kjenner ikke skal ha Tesla igjen tror jeg ingenting på. Særlig ikke nå som kvaliteten faktisk er hevet mange hakk, og bilene fra Kina har meget god kvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Å påstå 800V er noe teoretiske greier for folk som ikke har peiling, er som å si internett er en flopp.

Anonymkode: ec06c...0ce

Nei, det er å påpeke den realiteten at det er fordeler og ulemper ved ulike løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (13 timer siden):

EV6 får strålende omtaler og Kia har veldig høy kundetilfredshet.  Hører en del frustrasjon fra Tesla eiere. Å bringe Porsche, Audi og Mercedes inn i diskusjonen er tøvete. Gigantiske biler med service kostnader og forsikringspremie deretter.  BYD får også veldig god respons, har du sjekket ut det TS? 

Det er ikke noe mer frustrasjon fra Tesla-eiere. Men Tesla har jo en yngre og kanskje mer teknologi-fokusert kundegruppe enn "boomer-merkene", så de er ofte veldig aktive på nettet.

BYD ville jeg holdt meg langt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 19.34):

Vi har sett på en masse biler, kokt det ned til to, venter bare på EV6 som kommer om halvannen måned. 

Hvilken ville dere ha valgt, og hvorfor?

Anonymkode: 62e6c...2ff

Kan jeg få spørre hvorfor dere vurderte ut Hyundai Ioniq 5 ? Av de to.. jeg ville ha prøvekjørt begge to og vurdert alt oppmot mine egne behov.
Jeg mistenker at jeg personlig ville ha valgt kia'en etter dette hvis det var kun de to.. og ioniqen hvis jeg fikk velge fritt. Jeg elsker designet på den bilen :)

Endret av Shantaram
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (2 timer siden):

Dette er en haug med myter. Tesla hadde store problemer med service for et par år siden, men de har bygget ut kapasitetn kraftig og det er som regel ikke så lang ventetid nå.

Ingen problemer med lakken.

Faktum er at Tesla er den produsenten med de mest fornøyde kundene, viser undersøkelser. Så at flere av de du kjenner ikke skal ha Tesla igjen tror jeg ingenting på. Særlig ikke nå som kvaliteten faktisk er hevet mange hakk, og bilene fra Kina har meget god kvalitet.

Whut? I hvilken undersøkelse leder Tesla an? Pleier å være Kia eller Lexus.

Lakken er for tynn, særlig på de billigste hvite modellene. Dette er jo påvist gang på gang.

Anonymkode: 62e6c...2ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg Kia EV6. Med referanse til alle testene som har kommet i det siste er det klart at dette er et riktig valg. 
 

Gleder meg til bilen kommer. 👍

Anonymkode: 49db2...097

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (10 timer siden):

Dette er en haug med myter. Tesla hadde store problemer med service for et par år siden, men de har bygget ut kapasitetn kraftig og det er som regel ikke så lang ventetid nå.

Ingen problemer med lakken.

Faktum er at Tesla er den produsenten med de mest fornøyde kundene, viser undersøkelser. Så at flere av de du kjenner ikke skal ha Tesla igjen tror jeg ingenting på. Særlig ikke nå som kvaliteten faktisk er hevet mange hakk, og bilene fra Kina har meget god kvalitet.

Ikke folk jeg kjenner, men generelt tesla-eiere. Har ganske mye å gjøre med den kundegruppen i løpet av en dag. Men skjønner at du kjører rundt i dette vidunderet selv og er storfornøyd, bra for deg. 😊

Anonymkode: 9e923...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke folk jeg kjenner, men generelt tesla-eiere. Har ganske mye å gjøre med den kundegruppen i løpet av en dag. Men skjønner at du kjører rundt i dette vidunderet selv og er storfornøyd, bra for deg. 😊

Anonymkode: 9e923...fc2

Men selvfølgelig, møter jo på folk som er kjempefornøyde også så misforstå meg rett. Sier ikke at ALLE er kjempemisfornøyde, men det er faktisk en del av de også, tro det eller ei. Og som flere andre her påpeker er lakken latterlig tynn. Det er den fortsatt. Dette er det dog ikke kun Tesla som har problemer med, Mitsubishi blant annet har også hatt smørmyk og kjempetynn lakk i lang lang tid. 

Anonymkode: 9e923...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla har fordelene med ladenettverket sitt. Men etter det klarer jeg ikke etter beste evne å se noe annet positivt med Tesla, spesielt da Tesla mod 3,  Y og X. Gud bedre for noen stygge biler! 🤢 Interiøret i Mod 3 og Y ser jo ut som om noen har limt fast en halv laptop på et ribba dashbord fra en Datsun på 80' tallet. Utvendig er Mod 3 bare helt uinspirerende, og Y ser  ut som en Mod 3 som har stått for lenge i varmen, og hevet seg. Bare stygg. For å ikke snakke om den latterlig dårlige nyttelasten den kan ha.... Man skal iallfall ikke være interessert i bil, når man velger disse. Men det hjelper kanskje å ha interesse for laptop'er... 🤣

Anonymkode: 03205...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/16/2021 at 3:16 PM, AnonymBruker said:

Whut? I hvilken undersøkelse leder Tesla an? Pleier å være Kia eller Lexus.

Lakken er for tynn, særlig på de billigste hvite modellene. Dette er jo påvist gang på gang.

Anonymkode: 62e6c...2ff

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/jzX7J0/dette-er-de-mest-fornoeyde-elbileierne

Anonymkode: 7ca8c...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 19.54):

Asiatisk vs amerikansk bil er litt som å velge mellom pest eller kolera.

Y'en er en amerikansk bil laget i Asia. Er det ikke slik at to minuser gir pluss? 

Byggekvaliteten på de eksporterte kinesiske bilene er bra. Bilene gjennomgår ekstra strenge sjekker, og de bilene som de finner feil på blir ikke eksportert. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...