Gå til innhold

Hvorfor er moderatorene så kjappe i avtrekkeren og sensuere tema som kommer opp her som er aktuelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stiller spørsmålet fordi det var et tema i går som ble lagt frem her på Kvinnegudien. Etter en stund så ble det slettet. Jeg har sett flere innlegg som har blitt slettet. Så da lurer jeg på hvorfor? Er det at det ikke er politisk korrekt å stille spørsmål?

Jeg forstår dersom det blir hets, grove kommentarer, personangrep osv. Det forstår jeg, men å bare slette et tema uten å skrive at debatten har blitt stoppet den forstår jeg ikke..

Dere som er moderatoer kan med et enkelt tastetrykk alle innlegg, også kunne dere slette alle kommentarer og lukke de, men en seting om at vi har stoppet tema der pga dette er ikke innenfor de reglene og etiske normene som vi har. Så forstår vi alle som skriver at dette er et tema vi ikke skal ta opp.

Er det flere som deler de samme tankene som meg?

Anonymkode: d6b66...7e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange tråder er jo bare tull og fortjener å bli slettet.

Har derimot i det siste observert at det er stadig flere ordentlige kvalitetstråder som blir slettet, hvor jeg ikke forstår hvilke regler den (hovedinnlegget altså) har brutt. Jeg tror moddene kjeder seg litt av og til og bare sletter en tilfeldig tråd i ny og ne 😄 

Anonymkode: c29f0...2be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på KG er særdeles sensitive for ting de ikke liker, så som menn på KG, tråder som ikke roser kvinner opp i skyene, tråder som viser likheten mellom menn og kvinner i samlivet. Disse trådene virker det som at moderatorene våker over veldig nøye, blir mange nok kvinner såret eller sinna og ikke liker svaret som gis så rapporteres en tråd til de grader.

Anonymkode: ea46e...11a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns moderatorene burde slette flere tråder. Mange ganger gjør de rett og slett slapt arbeid, med tanke på hva folk får seg til å skrive.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har derimot i det siste observert at det er stadig flere ordentlige kvalitetstråder som blir slettet, hvor jeg ikke forstår hvilke regler den (hovedinnlegget altså) har brutt. Jeg tror moddene kjeder seg litt av og til og bare sletter en tilfeldig tråd i ny og ne 😄 

Anonymkode: c29f0...2be

Jeg har opplevd at mine innlegg ble slettet uten grunn og jeg spurte dem om hvorfor og fikk da til svar at innleggene mine var greie, men de gjorde at ANDRE ikke klarte å holde seg til tråden, så derfor ble mine også slettet. Altså. SERIØST?!?

Anonymkode: 7cadf...d77

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker nesten som at de sletter det de personlig ikke liker 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: d1777...7eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har opplevd at mine innlegg ble slettet uten grunn og jeg spurte dem om hvorfor og fikk da til svar at innleggene mine var greie, men de gjorde at ANDRE ikke klarte å holde seg til tråden, så derfor ble mine også slettet. Altså. SERIØST?!?

Anonymkode: 7cadf...d77

Noe som er en idiotisk begrunnelse. TS kan ikke være ansvarlig for at andre ødelegger tråden.

Med en slik logikk kan potensielt alle brukere få tråder de ikke liker slettet ved å avspore dem.

Anonymkode: c29f0...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg stiller spørsmålet fordi det var et tema i går som ble lagt frem her på Kvinnegudien. Etter en stund så ble det slettet. Jeg har sett flere innlegg som har blitt slettet. Så da lurer jeg på hvorfor? Er det at det ikke er politisk korrekt å stille spørsmål?

Hva var det tråden handlet om da? Jeg ser ofte at folk prøver snike inn tråder som skulle vært i Aktuelle saker og politikk i andre kategorier fordi de på død og liv må skrive trådene anonymt. Da bør det ikke være noen overraskelse at tråden blir slettet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste norske forumer er ganske kjappe med å slette og sensurere, spesielt når det er ubehagelige temaer. Til og med Freak er blitt snerpete på modereringen.... 

Anonymkode: 976b6...8dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thildamor skrev (Akkurat nå):

Dette må du vel ta under ris, ros og spørsmål forumet? 

Der kan man ikke skrive anonymt, tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (16 timer siden):

Syns moderatorene burde slette flere tråder. Mange ganger gjør de rett og slett slapt arbeid, med tanke på hva folk får seg til å skrive.

Er dette basert på din subjektive mening, eller er det tråder som bryter reglene? Hvis det er sistnevnte, er det bare for deg å rapportere dem 🙂 slik at moddene blir oppmerksomme på dem, og problemet løser seg.

Anonymkode: c29f0...2be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min konto bannet en måned for 'oppfordring til vold'. Usikker på hvor jeg gjorde det.

Er bare bambusnivå på KG. Det blir slik når forumet er kommersielt og mangler de som brenner for forumets 'tema'. At det genereres 100 tulletråder i timen av anonyme brukere, og at man derfor aldri får bygget relasjon til andre forumbrukere sier jo sitt om hvorfor dette et er forum med mye trafikk men nesten 0 samfunn rundt eller i medlemsmassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn går det når et forumet i all hovedsak blir kontrollert av kvinnfolk! 

Diskusjon.no er jo selvfølgelig ufattelig mye bedre... 

Anonymkode: 77b4e...76f

Så hvorfor er du her? 

Anonymkode: 32e93...035

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva faen? Har det plutselig forsvunnet 3-4 tråder fra Generell? Ikke flyttet, men slettet. 

Anonymkode: c29f0...2be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi svært mange forsøker å snike seg unna regelen om at en må skrive under brukernavn på f.eks Aktuelt og politikk, og Ris og ros, ved å opprette tråder på feil underforum.

Sånn som også denne tråden.

Trådstarter starta av anonymbruker kan ikke flyttes til korrekt underforum, der det ikke er lov å være anonym, og blir sletta.

 

Anonymkode: 7b9ff...9f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må skrive på Ris & Ros hvis du skal henvende deg til moderatorene.

Anonymkode: 0f20d...27e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 14.03):

De fleste norske forumer er ganske kjappe med å slette og sensurere, spesielt når det er ubehagelige temaer. Til og med Freak er blitt snerpete på modereringen.... 

Anonymkode: 976b6...8dc

Freak er 1000 ganger verre. Og Gud så arrogante de er. 

Anonymkode: ba1de...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal dem drive å slette tråder bare fordi dem har lyst til det.

fornå tull... går da ikke an å diskutere noen ting nesten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er generelt for mye sensur på ulike diskusjonsgrupper.  Alle meninger skal være mainstream. Dette gjelder også KG. Så lenge man holder seg innenfor norsk lov er sensur/"hard" moderering en uting. som burde være forbeholdt land hvor demokrati og ytringsfrihet er fraværende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...