Gå til innhold

Seier du God Morgen til arbeidskolegaer på jobb ?


Acer

Anbefalte innlegg

Jeg hilser alltid, men jeg bruker tittel og tilpasser hilsningen til personens rolle i hierarkiet.

Eksempel:

Halla, HR-konsulent, 

God morgen, seksjonsleder eller

Håper De har en strålende morgen, markedsdirektør

Anonymkode: 00ae6...54e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hilser, men det er en stor arbeidsplass,  så det hender jeg utpå dagen ikke mer vet hvem jeg har hilst på. 

I gangen vår har vi et par kroniske ikke-hilsere. Jeg hilser alltid blidt og ser på dem, så noen ganger får jeg svar. 😅

Anonymkode: 26a1a...e93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (12 timer siden):

Er du blandt dem som ikkje seier "god morgen" til arbeidskolegaer når du møter dem på jobben ?   Eller er du blandt dem som alltid seier "god morgen" når du møter på jobben ?

 

Selvfølgelig, dette er normal folkeskikk. Alltid si hei og hadet!

Anonymkode: cef84...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det virkelig vanlig å si "god morgen"? Nesten ingen som gjør det hos oss. Er det kanskje en Østlandet-ting? Jeg sier det  veldig sjeldent. Bare hvis noen sier "god morgen" til meg først. Vi sier hei og smiler, eller bare smiler. Vi har en som skriker "GOD MORGEN!" i gangene og flere ganger, helt til han får svar. Utrolig unødvendig og frekt, synes jeg. Det er ikke mye koselig når man gjør det sånn. Blir i dårlig humør av ham på morgenen, og jeg er ikke morgengretten.

Anonymkode: 2d944...379

Jeg er fra Nordland, men det er da normal folkeskikk og høflighet å hilse på mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier god morgen, får sjeldent det samme tilbake😂 De fleste sier bare «hei» eller går forbi meg uten å si noe.

Anonymkode: f3a51...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treffer ikke mine kollegaer hvert år jeg så det blir vanskelig.. 

Anonymkode: 8f966...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (19 timer siden):

Er du blandt dem som ikkje seier "god morgen" til arbeidskolegaer når du møter dem på jobben ?   Eller er du blandt dem som alltid seier "god morgen" når du møter på jobben ?

 

På jobben min gir vi hverandre high-five hver morgen.

Anonymkode: 6932d...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser i allfall. Om det blir "morn", "mårnings", "god morgen" eller "hei" kommer helt an på hvem jeg treffer og hvor. Treffer jeg noen utenfor bygningen kan det gjerne bli et kortere "hei" hvis vi er på vei i forskjellige retninger, mens "god morgen" eller en variant av det gjerne er i gangen der kontorene er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hilser på de jeg treffer, akkurat hva jeg sier er ganske tilfeldig. Jeg har ganske lang reisevei til jobb, så innen jeg har kommet meg dit har jeg vært våken såpass lenge at god morgen ikke nødvendigvis føles så naturlig. Det er mer det jeg sier de gangene jeg spiser frokost med noen.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Selvfølgelig, men vi har en ansatt som aldri sier hei eller god morgen, til ingen 

Anonymkode: 37cf6...5a9

Sånne har jo alle på jobbene sine.. sier hei eller morn till de fleste men så finnes det noen som man bare ser på å nikker, hvorfor vet jeg ikke🤷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir alltid møtt med trampeklapp og applaus. 

På dette bruker jeg å respondere med et "mårnings!"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter alltid dagen med en god morgen sang etter morgenmøtet. Utrolig koselig.

Anonymkode: 74926...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«God morgen» når vi starter, og «takk for i dag», «god middag», «ha en fin kveld» eller noe lignende når vi avslutter for dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mårn, hei" , eller "hallo" når vi kommer,. 

"Hadet, ha en fin ettermiddag " , eller "ser deg/dere i mårrå" når vi går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...