Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne ut hvordan det står til med forholdet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært i forhold med en mann i mange år.

Vi er egentlig særboere, men jeg har bodd hos han noen måneder nå fordi jeg måtte selge min egen leilighet og skulle bo hos han kun en kort tid mens jeg lette etter ny bolig å kjøpe, men så har det drøyd ut pga høye boligpriser.

Etter at jeg flyttet inn hos han har det skjedd noe med hans helse, og han har blitt som en fremmed mann for meg.

Vet ikke om det er mangel på følelser eller sykdommen som er årsaken til dette.

Jeg burde selvfølgelig ikke bo oppå han nå når han sliter med helsen, men har ikke annet sted å bo.

Får ikke noe særlig svar fra han når jeg prøver å finne ut hva han mener om at jeg bor der nå.

Får noen opp noe på oss?

På forhånd takk💚

Anonymkode: 39570...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kan det være at du til tider kan være litt kontrollerende? Egentlig liker du ikke forandringer så godt, og med situasjonen du står oppe i nå, hvor du ikke vet hva fremtiden bringer, og alt føles  litt flytende, så prøver du å kotrollere de tingene du har mulighet til holde kotroll på? Jeg aner at du føler at timingen ikke er helt på plass for de valgene du må ta også. Du skulle ha ... men det føles ikke rett. Men det kommer til å rette seg. Kortene forteller om en reise, men det kan like gjerne være flytting. Og de sier også at du må våge å drømme stort. Så løsningen på problemene dine ang bosted kommer snart til deg. Husk at selv om en rask løsning plutselig ligger skinnende forran deg, må du fokusere på mer på en langsiktig løsning.

Men det var kjærligheten du egentlig spurte om.  Og kortene forteller også om en personlighet som skifter karakter. Er det alkohol inne i bildet her? Om det i tillegg viser seg at det blir mye tempramang etterhvert, syk eller ikke, vet du hva du må gjøre! Det er mulig å få forholdet til å fungere. Men det kommer til å kreve mye tid og innsats. Så da er det opp til deg, hva du velger. Men igjen,- om forholdet går over til å bli ampert og aggresivt, flytt! Jeg fikk vel ikke helt svarene på det du spurte om, men det var dette som kom opp<3

Anonymkode: 2955e...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan det være at du til tider kan være litt kontrollerende? Egentlig liker du ikke forandringer så godt, og med situasjonen du står oppe i nå, hvor du ikke vet hva fremtiden bringer, og alt føles  litt flytende, så prøver du å kotrollere de tingene du har mulighet til holde kotroll på? Jeg aner at du føler at timingen ikke er helt på plass for de valgene du må ta også. Du skulle ha ... men det føles ikke rett. Men det kommer til å rette seg. Kortene forteller om en reise, men det kan like gjerne være flytting. Og de sier også at du må våge å drømme stort. Så løsningen på problemene dine ang bosted kommer snart til deg. Husk at selv om en rask løsning plutselig ligger skinnende forran deg, må du fokusere på mer på en langsiktig løsning.

Men det var kjærligheten du egentlig spurte om.  Og kortene forteller også om en personlighet som skifter karakter. Er det alkohol inne i bildet her? Om det i tillegg viser seg at det blir mye tempramang etterhvert, syk eller ikke, vet du hva du må gjøre! Det er mulig å få forholdet til å fungere. Men det kommer til å kreve mye tid og innsats. Så da er det opp til deg, hva du velger. Men igjen,- om forholdet går over til å bli ampert og aggresivt, flytt! Jeg fikk vel ikke helt svarene på det du spurte om, men det var dette som kom opp<3

Anonymkode: 2955e...173

Det er ikke alkohol inni bildet men alvorlig sykdom hos min partner som har medført lite fysisk kontakt, han er alvorlig og jeg lever ikke hvor jeg har han hen og så har han blitt en annen person akkurat som om personligheten hans har forandret seg.

Enten pga sykdommen eller pga følelser han har for meg nå.

Etter han ble syk fikk han for seg at han skal reformere livet sitt, siden han ikke vet om han lever 3 år til eller vil han er 100.

Vi kommuniserer ikke om oss for tiden, bare om dagligdagse ting.

Ts

Anonymkode: 39570...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi mennesker får en alvorlig og/eller en inngripende diagnose blir dette en skjellsettende opplevelse som setter i gang alvorlige og dype tankeprosesser. Som pårørende må vi akseptere dette og gi rom for endringene dette medfører. Ut fra beskrivelsen til ts virker det som samboer ser ut til å ha mer enn nok med å håndtere egen situasjon og da blir det kanskje urimelig å sette spørsmål om forholdet er liv laga akkurat nå. Hva med raushet, litt avstand og rom og så se det an?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (2 minutter siden):

Når vi mennesker får en alvorlig og/eller en inngripende diagnose blir dette en skjellsettende opplevelse som setter i gang alvorlige og dype tankeprosesser. Som pårørende må vi akseptere dette og gi rom for endringene dette medfører. Ut fra beskrivelsen til ts virker det som samboer ser ut til å ha mer enn nok med å håndtere egen situasjon og da blir det kanskje urimelig å sette spørsmål om forholdet er liv laga akkurat nå. Hva med raushet, litt avstand og rom og så se det an?

Ts her

Er klar over dette og har prøvd å bare være der for han uten å kreve noe tilbake.

Det er knalltøft men har ikke noe alternativ.

Ts

Anonymkode: 39570...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eryn skrev (39 minutter siden):

Han trenger deg nå ❤️

Ja det gjør han, men er usikker på om han er klar over det.

Ts

Anonymkode: 39570...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det gjør han, men er usikker på om han er klar over det.

Ts

Anonymkode: 39570...e2e

Det er bare en måte å finne ut om han er klar over det eller ikke: du må spørre en anonym klarsynt. :)

Anonymkode: a8143...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eryn skrev (2 timer siden):

Han trenger deg nå ❤️

Ja, han trenger TS. Men det virker som om han også er overveldet av å ha henne boende på ubestemt tid. 

Anonymkode: e49f2...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, han trenger TS. Men det virker som om han også er overveldet av å ha henne boende på ubestemt tid. 

Anonymkode: e49f2...d31

Jeg sa til han i går at jeg kommer til å flytte ut og leie meg en hybelleilighet mens jeg leter etter en leilighet å kjøpe, og da sa han at jeg kunne bo hos han et par uker til, men jeg er ikke så sikker på om han mener det.

Tror han sa det for å være grei 

Ts

Anonymkode: 39570...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts her

Er klar over dette og har prøvd å bare være der for han uten å kreve noe tilbake.

Det er knalltøft men har ikke noe alternativ.

Ts

Anonymkode: 39570...e2e

Hvis det tærer på deg, så bør du flytte ut. Det er greit at folk sliter når de får store omveltninger i livet sitt. 

Var sånn med min også. Så jeg ga forståelse for humør svingninger osv. Men var tydelig på at jeg ikke kunne stå i det, om jeg ikke fikk være en del av det. 

Anonymkode: 41c16...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 12.53):

Har vært i forhold med en mann i mange år.

Vi er egentlig særboere, men jeg har bodd hos han noen måneder nå fordi jeg måtte selge min egen leilighet og skulle bo hos han kun en kort tid mens jeg lette etter ny bolig å kjøpe, men så har det drøyd ut pga høye boligpriser.

Etter at jeg flyttet inn hos han har det skjedd noe med hans helse, og han har blitt som en fremmed mann for meg.

Vet ikke om det er mangel på følelser eller sykdommen som er årsaken til dette.

Jeg burde selvfølgelig ikke bo oppå han nå når han sliter med helsen, men har ikke annet sted å bo.

Får ikke noe særlig svar fra han når jeg prøver å finne ut hva han mener om at jeg bor der nå.

Får noen opp noe på oss?

På forhånd takk💚

Anonymkode: 39570...e2e

For en utenforstående som meg, kan det dukke opp noen ubehagelige perspektiver.

Det ser ut til at den opprinnelige "avtalen" gikk ut på å være særboere. Det er jo legitimt enten dette er begges eller bare den ene partens ønske. Et samboerskap må jo være et gjensidig ønske.

Du bor hos ham midlertidig og har ikke kjøpt egen bolig pga høye boligpriser. Hvor sannsynlig er et nærstående boligkrakk der prisene faller?

Kan vi tenke tanken at han føler seg påtvunget et samboerskap han innerst inne ikke ønsker, men ikke har hjerte til å si det til deg fordi han er glad i deg og ønsker fortsatt å ha deg som kjæreste?

Mange mennesker er introverte og trenger mye egentid uten at det er noen forkleinelse. Ved sykdom kan dette behovet øke. Å dele alle tanker og følelser samt ønske "en skulder å gråte på" er ikke veien å gå for alle. Vi kan ikke bruke egen mal på andre.

Ønsker dere begge alt godt!

Anonymkode: 42b20...3b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en utenforstående som meg, kan det dukke opp noen ubehagelige perspektiver.

Det ser ut til at den opprinnelige "avtalen" gikk ut på å være særboere. Det er jo legitimt enten dette er begges eller bare den ene partens ønske. Et samboerskap må jo være et gjensidig ønske.

Du bor hos ham midlertidig og har ikke kjøpt egen bolig pga høye boligpriser. Hvor sannsynlig er et nærstående boligkrakk der prisene faller?

Kan vi tenke tanken at han føler seg påtvunget et samboerskap han innerst inne ikke ønsker, men ikke har hjerte til å si det til deg fordi han er glad i deg og ønsker fortsatt å ha deg som kjæreste?

Mange mennesker er introverte og trenger mye egentid uten at det er noen forkleinelse. Ved sykdom kan dette behovet øke. Å dele alle tanker og følelser samt ønske "en skulder å gråte på" er ikke veien å gå for alle. Vi kan ikke bruke egen mal på andre.

Ønsker dere begge alt godt!

Anonymkode: 42b20...3b4

Ja du har muligens rett der.

Avtalen var særboere men så tilbød han seg at jeg kunne bo der en kort stund, og så kom hans sykdom like etter at jeg flyttet inn.

De første ukene tror jeg han syntes det var godt at jeg var der slik at han slapp å være alene med tankene, men nå når han har kommet litt ovenpå, har han nok behov for å være mer alene.

Ts

Anonymkode: 39570...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...