Gå til innhold

Er du den som alltid sier hei først


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en svigerinne som aldri hilser eller sier hei, før jeg gjør det. Jeg har stusset litt på dette, og lurer hvorfor sier hun aldri hei først?

Og er det flere som har opplevd det samme?

Anonymkode: 731dc...412

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri opplevd . Jeg tenker ikke over hvem som sier hei først. Men jeg sier alltid hei.Det er vanlig folkeskikk.😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd ofte at det alltid er jeg som hilser blidt først enten det er venner, kolleger eller bekjente. Også stempler folk MEG som beskjeden og stille, jeg som alltid hilser hyggelig 🙄 Blir så sur. Mens noen av de som blir kalt utadvendte ikke gidder å hilse og bare overser folk.. 

Anonymkode: 6a4e7...2c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har opplevd ofte at det alltid er jeg som hilser blidt først enten det er venner, kolleger eller bekjente. Også stempler folk MEG som beskjeden og stille, jeg som alltid hilser hyggelig 🙄 Blir så sur. Mens noen av de som blir kalt utadvendte ikke gidder å hilse og bare overser folk.. 

Anonymkode: 6a4e7...2c0

Opplever det samme på jobb, klein stillhet heisen fordi de hverken hilser eller sier noe. For så å skrike ut om hvorfor jeg ikke vil bli med på julebord ol når andre er tilstede 🙄. Som om jeg gidder å dra på fest ned folk som ikke engang gidder å hilse.

Tror enkelte kun er strategisk hyggelige mot folk dersom de har fordeler av det. 

Anonymkode: 4316c...a5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier hei med et smil uten å tenke på hvem som burde ha sagt det først. Visste heller ikke at det var noe regel av folkeskikk på det😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tør aldri å hilse først på noen. Det er ikke for å være slem, men har veldig dårlig selvtillit.

Er redd de jeg hilser på skal bli flaue over at andre ser at de kjenner meg. Var veldig lite kul som barn og ble fryst ut og sånn, det er sikkert noe som henger igjen fra da. Også er jeg redd for at de ikke skal legge merke til meg og hilse tilbake hvis jeg hilser først, men kanskje noen andre ser det, og da blir jeg avslørt som den taperen jeg er :( 

Andre vet ikke at jeg er så usikker, så jeg blir ofte oppfatta som frekk og arrogant. 

Anonymkode: adfb1...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VAR sånn før, men nå tenker jeg «Why me?» og hilser bare hvis de hilser på meg først. Nok er nok. 

Anonymkode: 64581...c7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke over hvem som sier det først, men stusser de gangene jeg sier hei og vedkommende ikke svarer.

Anonymkode: 3685a...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med folk jeg kjenner, og som åpenbart kjenner meg, tenker jeg ikke over hvem som sier hei først.

Mer perifert bekjente/folk jeg ikke har møtt på mange år, og som jeg tilfeldig møter på gaten, hilser jeg ikke på med mindre de tydelig gjenkjenner meg. Jeg har inntrykk av at jeg i mye større grad enn de fleste rundt meg husker folk fra langt tilbake i tid, og orker ikke kleine "hei, husker du meg fra ungdomsskolen?" type samtaler med folk som egentlig ikke gjør det. Men om de tydelig gjenkjenner meg, er det ikke meg imot å si hei først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...