Gå til innhold

Bryllupsreise mens eller før graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år  snart 27. Kjæresten er 27, snart 28. Vi har vært kjærester i snart 10 år og skal gifte oss sommeren 2022. Har lenge snakket om barn, men etter at jeg fikk fast jobb i sommer 2021 har det blitt mer alvor rundt tema. 

Vi skal ha ett lite intimt bryllup, men ønsker oss en skikkelig fin bryllupsreise med først en uke på  cruise og så en uke på hotell.

Men vi ønsker også å begynne prøvingen i januar 2022. Vet at det kan ta en stund før man blir gravid og jeg føler at tiden løper fra meg mtp at vi ønsker oss 2 eller 3 barn  😅

Vi snakker om å ta bryllupscruiset før bryllupet, for å kunne drikke alkohol sammen og gå i land på de ulike destinasjonene uten at jeg er gravid-sliten. 

Men samtidig er det deiligste temperatur i middelhavet om vår/sommeren, har lyst å ha bryllupsreisen etter bryllupet og kanskje Corona har forsvunnet litt mer til da.. 

 

Hva hadde du gjort og hvorfor? 

Eventuelt når burde vi begynne prøving? 

Eller hvor er det best å reise på cruise i januar/februar? 😀

Anonymkode: d4e52...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig hadde nok bare ventet med å starte prøving til jeg var på bryllupsreisen, du er jo bare 26 du har god tid til å få 3 barn synes jeg :) 

Anonymkode: c5b64...1a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt ville jeg valgt en annen bryllupsreise som var mer gravid-vennlig tilfelle du er gravid da. Høres ikke digg ut å være på båt om man feks er mye kvalm.. og det blir jo sikkert mye av og på og stå i kø og vente og sånn på cruise, kjipt når man er sliten. Da virker det bedre å være ett sted, og heller leie bil for å komme seg litt rundt på en lite slitsom måte. 

Anonymkode: c5b64...1a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupsreise kommer etter er bryllupp.

Reise før brylluppet er par-tur.

Anonymkode: 8f9a2...088

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er 26 år  snart 27. Kjæresten er 27, snart 28. Vi har vært kjærester i snart 10 år og skal gifte oss sommeren 2022. Har lenge snakket om barn, men etter at jeg fikk fast jobb i sommer 2021 har det blitt mer alvor rundt tema. 

Vi skal ha ett lite intimt bryllup, men ønsker oss en skikkelig fin bryllupsreise med først en uke på  cruise og så en uke på hotell.

Men vi ønsker også å begynne prøvingen i januar 2022. Vet at det kan ta en stund før man blir gravid og jeg føler at tiden løper fra meg mtp at vi ønsker oss 2 eller 3 barn  😅

Vi snakker om å ta bryllupscruiset før bryllupet, for å kunne drikke alkohol sammen og gå i land på de ulike destinasjonene uten at jeg er gravid-sliten. 

Men samtidig er det deiligste temperatur i middelhavet om vår/sommeren, har lyst å ha bryllupsreisen etter bryllupet og kanskje Corona har forsvunnet litt mer til da.. 

 

Hva hadde du gjort og hvorfor? 

Eventuelt når burde vi begynne prøving? 

Eller hvor er det best å reise på cruise i januar/februar? 😀

Anonymkode: d4e52...39e

Dersom dere prøver å få barn, vil du antakelig  kutte alkohol også. Gift dere, reis på bryllupsreise og start prøving. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo litt vel ung til å bekymre deg for fertilitet syns jeg? Med mindre du har fått noen spesifikke tilbakemeldinger fra gyn? Jeg har 3 barn, fikk den første når jeg var 33.

i ditt tilfelle ville jeg begynt å prøve etter bryllup (neste høst?) å kosa meg på bryllupsferie. Et halv år til eller fra har neppe noe å si i din unge alder :)

Anonymkode: 91d84...249

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ventet med prøving til etter bryllupet. Det kan forøvrig bli et skikkelig hyggelig innslag på bryllupsreisen, den offisielle prøvestarten😍 Og det mener jeg til tross for at jeg selv brukte mange år på å bli gravid. Du vil slippe å risikere å være gravid-dårlig i planlegging og gjennomføring av bryllup, i tillegg til at om du starter å prøve i januar kan du uansett ha blitt gravid til bryllupsreise i januar/februar, bare veeeldig tidlig. 

Tror også det vil være vanskelig å "anerkjenne" en reise gjort i januar/februar som bryllupsreise? Tror det vil føles mer som en vanlig reise. Og med tanke på korona ser jeg for meg at det er mye mer stabilt neste sommer, men det er selvfølgelig umulig å vite. 

Anonymkode: 5bfa8...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitivt ventet med prøving til etter bryllupsreisen. Du er snart 27 år, om du begynner prøving når du er 28 år så rekker du (i de fleste tilfeller) utmerket å få 2 eller 3 barn. Førstegangsfødende i Oslo er jo over 30 år, og de får jo allikvel fint 2 barn om de ønsker det.

Anonymkode: 71a2e...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du risikerer at bryllupsreisen blir ødelagt av kvalme, total mangel på energi eller andre plager. Var en helgetur i London tidlig i mitt første svangerskap. Jeg lå mest i senga på hotellet mens samboeren måtte finne random folk på nettet å henge med på konsertene vi hadde planlagt 🙈

Anonymkode: 86157...9bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet med å prøve til jeg var på bryllupsreise. Største grunnen til det: du vet ikke om du blir kvalm og dårlig under graviditeten. For meg hadde det vært fælt å være på bryllupsreise under mine graviditeter. Selv om du ønsker å begynne prøving, er du jo ikke så gammel. :) 

Anonymkode: 871a3...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet med prøving til etter bryllupet. Du er bare 26 år. Jeg er like gammel og kunne også tenke meg 2-3 barn. Har ikke type engang og føler ikke jeg har dårlig tid 

Anonymkode: 4fb91...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...