Gå til innhold

Stina Bakken og disse andre såkalte influencerne... skal det ingen ende ta? Filter ... pupper... lepper.... Alle gjør det samme, hele tiden!


BittenTei

Anbefalte innlegg

Sitat

Går det ikke an å være "litt" kreativ, i det minste? Plutselig slutter alle å blogge... Foruten CBE, men dóg. Alle spiller de på det samme; herunder filter, boobs, naken hud, trange klesplagg - samt et UNIVERS av intetsigende fjas. Jeg blir strengt tatt bekymret for den nye generasjonen, isærs jenter 13+, som vokser opp i dag - og oppdager disse skuespillerne/moneymakerne på hhv Snap, Insta osv. 

 

Screenshot_20210912-005023_Snapchat.jpg

Endret av BittenTei
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Kan de ikke fronte noe samfunnsengasjerende, eller noe som kan hjelpe noen? Det er noen som gjør det, men det er ikke mange. 
 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tristeste med influensere, er jo at de etterhvert får barn og viderefører sine lavpannede gener til nye uskyldige mennesker i en ny generasjon. De er en «bad influence» på genpoolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensere generelt er jo ganske trist og katastrofalt. Totalt ødeleggende for samfunnet, som skaper flere av disse.

Forbildet til unge i dag er jo bare instagramere, youtubere etc.

Unge mennesker som velger å bruke injeksjoner å se falsk ut. Sosiale media bør stenges øyeblikkelig, finnes ikke noe mer skadelig for unge mennesker.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dattern min er 13 år og jeg aner en liten endring i trenden. Kan være hvilket miljø de vanker i muligens -men der er de mer ihvertfall mer opptatt av miljø, gjenbruk og er lite materialistiske. Mulig de er litt unge -men minimalt opptatt av kropp, sminke, klær og ting. Jeg håper dette er noe som fortsetter og at de lærer å bli glad i seg selv slik som de er.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

Dattern min er 13 år og jeg aner en liten endring i trenden. Kan være hvilket miljø de vanker i muligens -men der er de mer ihvertfall mer opptatt av miljø, gjenbruk og er lite materialistiske. Mulig de er litt unge -men minimalt opptatt av kropp, sminke, klær og ting. Jeg håper dette er noe som fortsetter og at de lærer å bli glad i seg selv slik som de er.

Så bra. Plastiske operasjoner har vel blitt ganske harry etter hvert.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (17 minutter siden):

Så bra. Plastiske operasjoner har vel blitt ganske harry etter hvert.

Ja -tror nok at markedet begynner å bli metta av overfladisk utseendefokus. Blir jo gjerne sånn at om det blir mye av en ting så vil det alltid komme en motbølge. Viktigst tror jeg det er at vi som foreldre går foran som ett godt eksempel og bruker tid på å styrke og bygge selvfølelse utifra annet en utseende og «likes»

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg leser blogger ol. Men en gang datt jeg innom en slik blogg av en såkalt influenser. Det skremte meg mildt sagt en del at hennes store forbilde var Kim Kardashian🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusseladen skrev (9 timer siden):

Sjelden jeg leser blogger ol. Men en gang datt jeg innom en slik blogg av en såkalt influenser. Det skremte meg mildt sagt en del at hennes store forbilde var Kim Kardashian🙄

Du vet at et samfunn har en stor fremtid når det er rumpa til Kardashian, og ikke hjernen til store vitenskapsfolk, forfattere og tenkere, som er det store samtaletemaet rundt om.

Dette er rumpa som makter å oppsummere en hel kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ufattelig at det er et marked for dette, men ser jo at det er ørten influensertråder her inne. Dere er med på å opprettholde dette. Bare la være å gi dem oppmerksomhet, så dør dette ut (men tvilsomt om det skjer iløpet av de neste ti årene).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, norw said:

Helt ufattelig at det er et marked for dette, men ser jo at det er ørten influensertråder her inne. Dere er med på å opprettholde dette. Bare la være å gi dem oppmerksomhet, så dør dette ut (men tvilsomt om det skjer iløpet av de neste ti årene).

Tror ikke akkurat markedet til influenserne (unge tenåringsjenter) henger så mye her inne. Syns KG er et viktig sted for å være kritisk til influensere, noe jeg sjelden ser media og andre være (noen kjendiser som går ut og kritiserer influenser-yrket, men de er virkelig et fåtall).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplanke skrev (13 minutter siden):

Tror ikke akkurat markedet til influenserne (unge tenåringsjenter) henger så mye her inne. Syns KG er et viktig sted for å være kritisk til influensere, noe jeg sjelden ser media og andre være (noen kjendiser som går ut og kritiserer influenser-yrket, men de er virkelig et fåtall).

Problemet er at mange KG-brukere følger med på disse influenserne, selv om noen er kritiske. Bare la være å trykke dere inn, ikke gi dem oppmerksomhet på KG eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang dere gir disse influenserne oppmerksomhet, negativ eller positiv, så øker den offentlige profilen deres og antallet besøkende til deres medier. Dette konverterer disse supersmarte damene til annonseinntekter øyeblikkelig, og så ler de hele veien til banken.

Endret av Michaelhe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...