Gå til innhold

Hvor lang fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest nybakt mamma
Skrevet

Inspirert av tråden om smertestillende under fødsel ønsker jeg å stille følgende spørsmål:

Hvor lange var fødslene deres? Er det lettere å tåle slike kraftige smerter når de er relativt kortvarige og når man føler at det hele tiden går fremover og er "konstruktivt"

Dette er i hvertfall min påstand etter å ha holdt på i 24 timer med å få ut min lille skatt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

17t, 19 t og 15 t....både med og uten smertestillende....

Syns det var like jævlig hver gang.....

Er i grunnen mest stolt over å ha greid det....

Skrevet

21 timer. Ille ille ille, og jeg tok imot den hjelpen jeg kunne få.

Skrevet

12 timer. Veldig intense rier i åpningsfasen, for så å stoppe opp og pressriene ble det aldri noe "schwung" over". Fikk drypp og så ble han tatt med sugekopp etter 2,5 time med pressrier.

Hadde lystgass på slutten av åpningsfasen, som hjalp veldig. Riene kom så tett at det føltes ikke som det var noen pause mellom nesten. Hadde vel en slags utenpå kroppen opplevelse av det hele akkurat da. Tror man distanserer seg litt når man har så vondt.

For all del: kunne gjort det igjen når som helst! Å oppleve en fødsel er fantastisk!

Skrevet

26 timer og 20 min , 2 timer og 20 min, 5 timer og 40 min. Den første fikk jeg litt smertestillende. De to siste fikk jeg kun litt lystgass på slutten.

Den verste fødselen var på mange måter den raskeste. Jeg hadde rier med kun sekunders mellomrom og fikk ingen smertelindring pga for liten tid (rakk bare såvidt fødestua). Den siste fødselen var den letteste. Jeg hadde kun smerter de siste 10-15 min.

Skrevet

30 timer med uregelmessige rier før pressriene kom.Fikk ikke annet enn lystgass(pga medinser jeg gikk på:les risikosvangerskap).HELT grusomt vondt.Men er utrolig glad for skatten jeg fikk :)

Skrevet

Det tok 37 tima frå vatne gjekk til jenta var ute.

Då eg hadde hatt rier i 6 t stoppa riene og eg vart satt på kur, 9 tima etter dette igjen kom ho. Sia eg hadde holdt på ganske lenge, fekk rypp på maks hastighet for å få det raskast mulig overstått. På slutten fekk eg epidural, noko eg i ettertid er glad for.

Skrevet

Jeg gikk fra null åpning til full åpning på en ca 4 timer og hun var ute etter 35 minutt med pressrier.

Kan ikke huske det var så ille jeg... Og jeg brukte ingenting...

Har denne gang fått beskjed om å komme meg på sykehuset med engang jeg føler noe er på gang, siden det gikk så fort forrige gang...

Skrevet

Første gang gikk det 5 timer og 12 min fra første ri. Ingen smertestillende, og hadde faktisk forventa at det skulle bli værre jeg...

Andre gang 3 timer og 40 min. Fikk petidinsprøyte og sov i 2 timer mens det åpna seg fra 2 til ca 8 cm. Våknet nesten i pressrier og vips var gutten ute.

Skrevet

14 timer fra vannet gikk første gangen, andre gangen gikk det litt under 4 timer fra jeg våknet av rier til frøkna var ute.... Kom på sykehuset 1t og 45 min før fødselen var over - og fikk "kjeft" fordi jeg kom for sent!

Skrevet

14 timer, 3 1/2 time og 5 1/2 time (hvorav kun siste 20 min var vonde, kom til sykehuset 33 min før barnet ble født).

Skrevet

Knappe 6 timer fra første ri til han ble født. Synes selv det gikk veldig fort, brukte kun lystgass og akkupunktur og det fungerte kjempe flott!

Jeg gruer meg så absolutt ikke til. forhåpentligvis, neste fødsel! ;)

Skrevet
Når regner dere at fødselen starter da ?

Jeg husker at jeg regnet min første fødsel til ca tre timer, mens det i papirene fra sykehuset stod åtte og en halv..............

Skrevet

14 timer etter at vannet gikk, nestemann var ute etter 5 timer fra første ri, sistemann brukte 9 timer (pluss et døgn med svake rier i forkant). Tre helt forskjellige fødsler uten særlig smertestillende.

Skrevet

Hvis man skal regne fra da vannet gikk, lå jeg ca halvannen time med førstemann og rundt tre timer med nummer to. Begge gangene måtte de knipe hull på fostervannshinna.

Skrevet

Jeg regner det fra det begynte med ordentlige, effektive, vonde rier. Vannet merket jeg ikke at gikk engang!

Skrevet

Etter 13 timer med veer og hardt arbeid...og ingen forandring :murvegg: ble det keisersnitt... :forvirret:

2. gang ble det keisersnitt helt uventet 6 uker før termin... :forvirret::tristbla:

Skrevet

Vannet gikk lørdagen på formiddagen og han var ute litt over 6 på mandag. Hadde varierende rier i denne tiden, selve fødselen som jeg regner den med skikkelig kraftige rier og pressrier varte i 5,5 timer. Ikke noe smertestillende, syns det gikk helt fint.

Gjest nybakt mamma
Skrevet
Jeg regner det fra det begynte med ordentlige, effektive, vonde rier. Vannet merket jeg ikke at gikk engang!

Ja, jeg også. Startet midt på natten med vonde rier med 10-15 min mellomrom. Da hadde jeg hatt uregelmessige og ikke spesielt vonde rier hele forrige dag. Jeg regner min fødsel fra det tidspunktet de vonde og regelmessige startet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...