Gå til innhold

Mira's lille verden


*Mira*

Anbefalte innlegg

Håper du får en fin fredagskveld  :smile:

Takk!! :klem:

I morgen er min første dag tilbake på jobb etter permisjonen! Hjeeeelp! Jeg grugleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline
:klem: Har det skjedd noe spesielt? Har det vært vanskelig å begynne å jobbe igjen? Håper det ordner seg og at du føler deg bedre i morgen :troest:.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Har det skjedd noe spesielt? Har det vært vanskelig å begynne å jobbe igjen? Håper det ordner seg og at du føler deg bedre i morgen :troest:.

Føler meg mye bedre nå! Takk for omtanken! :klem: Noen dager bare hoper alt seg opp og det blir litt trist..

Jobbingen har gått over all forventning. Jeg koser meg virkelig på jobb selv om det er utrolig travelt. Og ikke minst travelt med to som jobber shift og to småttiser. I morgen er det fredag og det skal bli godt med helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Godt å høre at du føler deg litt bedre. Jeg kan tenke meg at det kan bli temmelig slitsomt med to små og dere voksne i full jobb.

Ha en riktig god helg og kos deg med mann og barn :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, seroxata og Hannen! Fortsatt god helg til dere også! :klem:

Nå er gutta lagt og morsan sitter i sofaen foran internet og holder på å sovne... Uka har vært kjempespennende! Utrolig godt å komme seg ut i jobb må jeg si, godt å føle seg til nytte og at min kunnskap blir verdsatt. Jeg har allerede fått mange oppgaver, skal blant annet sitte i et utvalg med to leger, blir kontaktsykepleier for 3. års studenter og mulig at jeg blir smerteombud også.

I dag har mannen min dratt på hyttetur med jobben så det er bare meg og guttene her. Vi har vært en liten tur innom byen for å få fremkalt bryllupsbildene og takkekortene. Det skal bli spennende å se de på papir! Skal hente de på mandag.

Byturen kunne blitt lengere men været var ikke til å skryte av. Det blåste og regnet, og det haglet litt også. Merker at vinteren er på vei!

Vi kom hjem fra byen og guttene lekte så fint i lag. DEt varmer virkelig et mammahjerte! Jeg fikk ryddet, vasket klær, støvsugd og til og med lagd middag i mens. Middagen ble torsk i gryte med poteter. Kjempegodt! Til lørdagsgodt ble det hver sitt skumgummijordbær. Det falt i smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe...

Sitter her og fundere litt på julepresanger. I år blir det hjemmelaget til de voksne. Prøver å ikke bruke så mye penger. Til besteforeldre, oldeforeldre og onkler og tanter blir det derfor en kalender. Meget mulig det blir fra FotoKnudsen (de har tilbud ut måneden) eller så blir lager jeg selv. Tenkte da å kjøpe en bildeholder fra ikea (http://www.ikea.com/PIAimages/02156_PE071125_S3.jpg) og scrappe bilder selv. Vi får se om tiden strekker til.

I tillegg blir det vel litt julesjokolade og kaffe :)

Til ungene kommer jeg til å bestille en del fra http://www.hokus-pokus.no/ Her har de så mye fint synes jeg.

Før jul blir det vel en harrytur som i fjor for å handle inn litt julesnacks! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her. Det har rett og slett gått i ett siden jeg begynte i jobben igjen. Det har blitt en del overtid og det er litt trist for da får jeg jeg mindre tid med barna. Jeg får bare tenke på at det da blir mer tid med pappan og det trenger jo to gutter :)

I dag skal jeg til tannlegen! Jeg gruer meg kjempemye! Forrige uke måtte jeg til Tannlegevakten og starte en rotfylling. Jeg må ha minst to behandlinger til og både jeg og lommeboka gruer oss. Sist satt jeg og gråt og hyperventilerte :himle: Litt flaut ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Det er ikke kjekt med rotfylling. Jeg har vært gjennom det selv og det jeg synes er verst er regningen etterpå. Det er ikke rart at mange velger å la det gå mange år mellom hver gang de går til tannlegen. Håper det gikk greit hos tannlegen i dag. Hvis du er så redd at du hyperventilerer og gråter, så er det hjelp og få. Du kunne f.eks fått noe beroligende av legen som du tar før tannlegetimen din. Du trenger ikke og være flau fordi du er redd. Veldig mange har det akkurat som deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I'm back!

Nå har jeg ikke vært her på en stund. Å starte i 100% jobb med to små er jammen meg krevende! Men nå har jeg litt tid for jeg skal jobbe nattevakter i helgen.

Som sagt så fyker dagene avgårde. Lillebror går og går og det kommer stadig nye ord. Nå har han begynt å si bil auau navnet til storebror. Så flink! :klappe: Storebror imponerer stadig med ord og utrykk jeg ikke visste han kunne. Vi var ute og lekte i regnet her om dagen og da sa han: "må ikke drikke vannet. Pusekatten har tisset i det" :ler: Han er så herlig!

Jula nærmer seg og jeg er ikke et skritt nærmere julegaver... Nå må jeg få satt igang. Venter spent på lønna. Skal faktisk prøve å få kjøpt noen smågaver til julekalenderen i dag.

Nå hopper jeg straks i bilen. Skal kjøpe inn litt stæsj til takkekortene fra bryllupet. Tenkte å ta en tur til Bikuben for å se om de har noe spennende der. Og så må jeg gjøre meg ferdig med handlingen til julebordet. Det gjenstår accessories og drikke. Vi må nemlig ha med drikken selv. Jeg tenkte å kjøpe litt diverse til å lage Strawberry Daiquiri og Illusion :sjarmor:

P.s Hannen: rotfyllingen gikk overraskende greit. Ikke vondt i det hele tatt! Jeg hadde vel gjort unna det verste på Tannlegevakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har hatt tid til å skrive her. Hverdagene er ganske forandret siden jeg begynte å jobbe igjen etter permisjonen. Men gal som jeg er så liker jeg det. Har i grunn alltid likt å ha tusen baller i luften på en gang.

I dag har mannen min fri, og jeg skal på kveldsvakt. Det gir oss noen timer sammen uten barn og det er jo deilig. Vi fikk med oss Lucia-feiringen i barnehagen i dag, og det syntes guttene var spennende! Herlig å se de små barnefjesene lyse sånn opp!

Resten av dagen går egentlig med til å rydde og vaske hus. Jeg må jo virkelig benytte meg av muligheten til det uten to små som springer mellom bena mine.

Ellers har vi bestilt årets Spania tur idag!! Ååå jeg er så spent! Vi reiser i slutten av august og blir ett par uker. Jeg kan nesten ikke vente! Vi kunne dratt allerede i mai sammen med et vennepar vi var sammen med for noen år siden der, men det er litt kjedelig å bruke opp ferien allerede i mai. Vi skal også ta ut litt ferie i juli når barnehagen er stengt. Litt dumt å vente helt til september, men da har vi noe å se fram til! Jeg synes vi kom så billig fra det. Vi betalte 4660 kroner for 4 personer for to uker. Det er jo selvsagt uten opphold, men vi bor da gratis i mammas leilighet mens vi er der! Åååå som jeg gleder meg til sol og varme og late dager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting nytt sånn egentlig. Stikker bare innom før jeg finner loppekassa. Kommer fra senvakt nå, mannen min er på nattevakt. I morgen blir en travel dag. Jeg skal vaske hus og klær før jeg skal en tur innom jobb på julelunsj. Forhåentligvis rekker jeg innom et senter for litt julehandel før jeg skal på nok en senvakt. Har arbeidshelg nå til helga... Og i morgen kommer svigermor på besøk. Det blir koslig!

Guttene har det bra! Storebror prater som en foss. Det er så morsomt å høre. Den nye frasen er "Jeg vil ikke!" :lol: Eller "Den vilken ikke" - den virker ikke. Han er faktisk veldig flink til å snakke rent, men det er noen ord som er litt vanskeligere enn andre. Sånn som fryktelig. Det blir mest brukt i "fryktelig veldig varmt". Han er så god!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...