AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #61 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er vel noe slikt: - Ufør kvinne: uproblematisk - Ufør mann: du sliter Dessverre... Anonymkode: 44fb1...849 Feil. Jeg slet med å finne noen som jobbsøker og frilanser. Ingen ville ha meg da. Er kvinne. Anonymkode: 3e418...da4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #62 Skrevet 12. september 2021 31 minutter siden, AnonymBruker said: Feil. Jeg slet med å finne noen som jobbsøker og frilanser. Ingen ville ha meg da. Er kvinne. Anonymkode: 3e418...da4 Kan du ikke dra på date med TS? Anonymkode: 8dd22...8e0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #63 Skrevet 12. september 2021 TS her. Takker for mange fine input. Jeg tror vi kan konkludere med at er man en mann som er uføre, så må man være realistisk å ta damene andre menn ikke vil ha, og det forstår jeg siden jeg selv har et "handicap" i form at man er uføre. Jeg kan nevne at grunnen til at jeg ble uføre er at jeg ble feil diagnostisert i helsevesenet og satt på en medisin jeg aldri skulle hatt kollapset etter 2 år, og har aldri kommet meg igjen. Jeg var "heldig" og var i fast jobb, så har 66% av lønnen jeg hadde før. Men har det egentlig noe å si? Jeg ser en del skriver her at det er viktig hva som er årsaken til man er uføre som er viktig.... er det ikke viktigere å være et bra menneske? Anonymkode: a5a46...f4c 3
McMary Skrevet 12. september 2021 #64 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): TS her. Takker for mange fine input. Jeg tror vi kan konkludere med at er man en mann som er uføre, så må man være realistisk å ta damene andre menn ikke vil ha, og det forstår jeg siden jeg selv har et "handicap" i form at man er uføre. Jeg kan nevne at grunnen til at jeg ble uføre er at jeg ble feil diagnostisert i helsevesenet og satt på en medisin jeg aldri skulle hatt kollapset etter 2 år, og har aldri kommet meg igjen. Jeg var "heldig" og var i fast jobb, så har 66% av lønnen jeg hadde før. Men har det egentlig noe å si? Jeg ser en del skriver her at det er viktig hva som er årsaken til man er uføre som er viktig.... er det ikke viktigere å være et bra menneske? Anonymkode: a5a46...f4c Jeg syns uttrykket "damene andre menn ikke vil ha" vitner om vel så kjipt menneskesyn som det du er redd andre har? Det finnes vel noen for alle, det handler om kjemi og felles verdier og interesser. Jeg har "likt" menn som har skrevet i profilen at de er uføre, en i rullestol også, og aldri avsluttet kontakt pga uføre om det kommer frem. Selv om jeg er en kvinne flere "vil ha". Det er absolutt viktigere å være et bra menneske! Det er nok mye stigma knyttet til uføre på grunn av de få prosentene som får det uten å egentlig være så syke. Hev deg over det, vær åpen om sykdom og hvor mye du faktisk klarer, så vil det sikkert klaffe en dag med en dame som vil ha deg. 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #65 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 12.21): En annen ting er også at mange opplever å bli mye bedre med årene, men oppleve at etter ti år som ufør, vil ingen arbeidsgivere ha dem. Store CV-hull, gammel utdanning, ingen referanser og lite erfaring gjør at mange opplever stengte dører i arbeidslivet, og blir værende uføre, selv om de egentlig er relativt funksjonsfriske og kunne vært i jobb om noen ville gi dem en sjanse. Anonymkode: 8dd22...8e0 Veien tilbake til arbeidslivet er nesten alltid via videreutdanning. Man kan til første jobb bruke referanser fra et frivillig arbeid. Selv bare det å være student framstår som 100 % mer attraktivt enn å kun ha vært hjemme. Anonymkode: 33f27...20e
Frk Midnattsol Skrevet 12. september 2021 #66 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 6.46): Jeg kjenner mange uføre, og trikset slik jeg skjønner er å ha et aktivt liv med hobbier og annet, innen de rammene som helsa tillater. Feks foto, sport, turer, matlaging, husdyr, frivillig arbeid etc. Mange har hund eller er engasjert i foreninger. Et vennepar av meg møttes da begge var veldig opptatt av foto. Anonymkode: 33f27...20e Dette her tror jeg er utrolig viktig! Jeg har en god karriere og god økonomi, men det jeg faller for, er noen som har en "passion" for ett eller annet 🙂 Det er den energien for ett eller annet som viser at denne personen har interesser og kan la seg begeistre, som gjør at jeg blir fasinert av de. Tenker at det også er veldig viktig å tidlig skjønne at dette er en person som har sin økonomi i orden, selv om vedkommende er ufør. En masse kredittkortgjeld, privat gjeld, og alt slik, er IKKE sjarmerende overhode. Det gjør ikke noe at folk har dårlig råd, så lenge de tar gode valg med de pengene de har. Et annet element, er om vedkommende har sosial nettverk, og gode venner. Det at noen ikke har venner, skremmer meg mer enn at de er uføre. De som har gode og nære venner, er som oftest ok mennesker, og det er det jeg er ute etter 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #67 Skrevet 13. september 2021 Mannen er ufør. Og fy søren så deilig hverdagen er 😀 Om jeg en gang blir skilt, skal jeg ha en ufør mann igjen 😅 Anonymkode: 29da9...ba5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #68 Skrevet 13. september 2021 norw skrev (På 11.9.2021 den 11.33): Kommer an på hvor pen og ålreit du er. Hvis man er middels pen og ufør, så vil jeg tro at mange ålreite menn vil vise interesse. Da jeg var frisk, så sto mannfolkene i kø, jeg slet aldri med å finne kjæreste før jeg ble ufør. Dessverre for meg, så tenner jeg på smarte menn. Og smarte menn vil ikke ha en ufør dame. Tror heller ikke det hjelper, at jeg er i midten av 40 årene. Anonymkode: 1b763...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #69 Skrevet 13. september 2021 Har en god kompis jeg datet litt sommar ufør pga psykiske issues. En nydelig mann, høyt utdannet. Men utfordringene ble for store for han. Han ble innlagt da vi datet og vi gled fra hverandre. I dag er han fortsatt ufør pg samboer med en veldig vakker og ressursterk dame. Anonymkode: fa885...e65
norw Skrevet 13. september 2021 #70 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da jeg var frisk, så sto mannfolkene i kø, jeg slet aldri med å finne kjæreste før jeg ble ufør. Dessverre for meg, så tenner jeg på smarte menn. Og smarte menn vil ikke ha en ufør dame. Tror heller ikke det hjelper, at jeg er i midten av 40 årene. Anonymkode: 1b763...e4f "Verdien" din, på sjekkemarkedet, har nok sunket litt om du er i midten av 40-årene, men vil fortsatt tro at det er mange ålreite menn som vil ha deg. Men da bør du nok være litt realistisk og ikke bare sikte deg inn på de aller mest attraktive mennene. De kan jo velge og vrake.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #71 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Feil. Jeg slet med å finne noen som jobbsøker og frilanser. Ingen ville ha meg da. Er kvinne. Anonymkode: 3e418...da4 Dette var tenkt på generell basis. Hvis jeg skal ta mine egne bekjentskaper så kjenner jeg flere uføre kvinner med partner og barn. Kjenner en ufør mann med partner og barn. Tenker nå yngre enn 45 år. Vil nok anta (uten å kjenne deg) at det var andre årsaker enn at du var jobbsøker som gav deg utfordringer i datingen. Anonymkode: 44fb1...849
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #72 Skrevet 13. september 2021 Føler med deg Ts 😏. Å jeg er en ufør kvinne! Jeg er relativt søt, slank og oppegående med eget hus, bil og barn. Men opplevde også å bli avvist på tinder så fort jeg fortalte at jeg er ufør. Eller så ville de bare bruke meg. Altså de ville ligge med meg, men når alt kom til alt så så de ikke for seg et forhold med meg. Men så møtte jeg plutselig drømmemannen og vi giftet oss og fikk flere barn sammen!😍 så det er absolutt mulig. Men skjønner at det er enda vanskeligere for uføre menn dessverre 😏. Din beste sjanse er å finne en søt og jordnær ufør dame. Gjerne en som ikke er altfor pen om jeg skal være hundre prosent ærlig. De har flere muligheter. Trist at det er slik men😏. Ikke gi opp! Jeg tror oppriktig at det fins noen for alle. Er du selektiv selv? Går du etter damer som er «out of your leag» ? Er der ofte menn generelt gjør feil. Å på den måten går glipp av skikkelig bra damer🤩 Anonymkode: 8a7b1...617
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #73 Skrevet 13. september 2021 Jeg beklager å si det men jeg tjener ikke all verden selv og økonomi har en del å si for meg. Jeg trenger ingen mann som tjener bedre enn meg, men han burde tjene rundt det samme. Hadde jeg selv vært ufør (= lagt om livsstilen) eller tjent over 1 mill i året så hadde det jo ikke vært så viktig. Men økonomi er en av mange grunner, jeg vil si jeg er ganske oppegående med verv og vennegrupper og karriere og hobby på siden selv så jeg måtte nok også ha hatt en sosial kar med interesser og karriere. Anonymkode: 13795...fea
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #74 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 2.44): Mannen er ufør. Og fy søren så deilig hverdagen er 😀 Om jeg en gang blir skilt, skal jeg ha en ufør mann igjen 😅 Anonymkode: 29da9...ba5 Hadde vært fint om du forklarte hvorfor:) Har vanskelig for å se det som en fordel? Anonymkode: a5a46...f4c
larsey Skrevet 23. november 2021 #75 Skrevet 23. november 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Hadde vært fint om du forklarte hvorfor:) Har vanskelig for å se det som en fordel? Anonymkode: a5a46...f4c Ikke 29da9...ba5 Men kan tenke at mannen som ufør fungerer veldig likt en "husfar"? Så hun kommer hjem til ryddig\rent hjem, ferdig vasket klær, og mat på bordet? Ufør betyr jo ikke nødvendigvis at man ikke kan ta vare på seg selv\hjemmet. Selv er jeg diagnosert med Asperger og har Ung Ufør(lav intekts evne), men er ingenting i veien for at jeg skulle kunne gjøre de tingene nevnt over(utenom at jeg er helt ubrukelig på å rydde\vaske, men det er mer personlig problem en grunnen til ufør). Vet at mange menn absolut ønsker, og trives med ide'en av å ha en husmor, så kan absolut se for meg at det kan går begge veier.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #76 Skrevet 23. november 2021 Ja jeg er ufør og funnet kjærligheten flere ganger. Men jeg lyver om hva jeg driver med (sier hva jeg jobbet med før jeg ble ufør om noen spør, og sier ikke at jeg er syk hjemme hele dagen) når vi skriver på Tinder og unngår å snakke om jobb på date når vi møtes. Hvis de begynner å spørre om jobb vrir jeg fort spørsmålet tilbake til de. Vil at de skal få tid til å bli kjent med den jeg er og ikke definere og dømme meg ut fra sykdommen så sier ikke at jeg er ufør før lengre ut i datingen etter de har blitt godt kjent med meg. Anonymkode: d64f5...6da 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #77 Skrevet 23. november 2021 Lete etter den som ikke ser det som noe problem. De finnes de også. Kanskje lurt å vurdere hvem er det som gar avvist deg. Og prøve en ny type dame. Nå har jeg ikke datet på tinder, men intrykket mitt via kg her, så høres det jo ut som alt skal klaffe på 5 sekunder før man er ute eller inne i varmen. Kanskje andre arenaer er bedre sjekkested, der man rekker å bli kjent, før man blir avfeid Anonymkode: 3c360...ef7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå