AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #21 Skrevet 11. september 2021 For å finne en partner, må man først og fremst 'være der ute'. Det være seg på tinder eller andre apper, eller foreninger og slike steder hvor det er folk. Ærlighet varer lengst. Skriv i bio hva som er statusen din, men ikke begynn med at du er uføretrygda. Skriv at du liker å gå turer og ikke drikker alkohol. Skriv først hva du selv har å tilby, og etterpå hva du ser etter. Når du får spørsmål om jobb, kan du svare med at du ikke jobber nå, men har tidligere jobbet som *sett inn*. Anonymkode: a367e...63a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #22 Skrevet 11. september 2021 Hadde jeg vært ufør selv så hadde jeg muligens ønsket å være med en ufør mann, men som frisk ønsker jeg det ikke. Grunner: Om vi fikk barn måtte jeg mest sannsynlig dratt større deler av lasset. Vet jo aldri når han har sine dårlige perioder. Jeg elsker å reise og å oppleve nye ting. Hadde ikke turd å planlegge en reise med en person som er ufør. Grunnen er den samme som over. Jeg trener 7 dager i uken og løper fjellturer stadig vekk og ønsker helst en mann som har samme tempo som meg. I tillegg ønsker jeg en mann med ambisjoner og fremtidsplaner ifht karriere, bedring av økonomi osv. La oss si noe uforutsett hadde skjedd økonomisk som gjorde at vi begge trengte å bedre økonomien vår. Da hadde alt plutselig falt på meg mtp ekstrajobber. Man kan aldri være sikker på om partneren plutselig blir skadet i en ulykke. Jeg hadde ALDRI gått fra min samboer pga det, men jeg hadde heller aldri innledet et forhold til en som ikke er i stand til å jobbe. Ser noen her nevner penger. Nei, ikke nødvendigvis. Jeg har høyere utdannelse og dobbelt så høy inntekt som min partner, men jeg ønsker ikke å være sammen med en som ikke er i jobb. Det er mitt minste krav til en partner. Anonymkode: 0094d...f17 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #23 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser noen her nevner penger. Nei, ikke nødvendigvis. Jeg har høyere utdannelse og dobbelt så høy inntekt som min partner, men jeg ønsker ikke å være sammen med en som ikke er i jobb. Det er mitt minste krav til en partner. Anonymkode: 0094d...f17 Men hvorfor? Hvis han ellers er en bra mann, dere har god kjemi og fungerer veldig godt sammen, hvorfor skal han ikke være god nok for deg fordi han ikke har en jobb å gå til når du uansett er på jobb? Anonymkode: 79268...e19 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #24 Skrevet 11. september 2021 Det finnes egentlig ingen logikk i at man er mindre attraktiv som partner selv om man er uføretrygdet. At man har vært så uheldig å bli for syk til å tilfredstille dagens arbeidskrav er ikke ensbetydende med at man er «lat», «dum», «fattig» eller har «lav aebeidsmoral». Absolutt alle kan bli syke eller havne i en ulykke og havne i nøyaktig samme situasjon, det er ekstremt naivt å innbille seg noe annet. Det er som om enkelte går rundt og tenker « Jeg kunne aldri sunket så lavt at jeg ble uføretrygdet». Hadde dere dumpet kjæresten/ektefellen hvis vedkommende ble for syk til å jobbe? Anonymkode: 91e25...44a 10
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #25 Skrevet 11. september 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men så er realiteten slik at uføre menn vil gjerne ha uføre kvinner, men uføre kvinner vil ikke ha uføre menn. Anonymkode: 79268...e19 Det er ikke uføretrygd vedtaket i seg selv som er dealbreakeren. Ufør1 og ufør2 er ikke like attraktive, folk er forskjellige... Som regel så forteller jeg ikke ukjente folk hva jeg lever av, hvem jeg er, hva jeg vet, hva jeg kan og hva man tror på. Det er ikke primært fordi jeg må unngå stalkere og crazies. Anonymkode: 0c1cd...016
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #26 Skrevet 11. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er primært fordi jeg må unngå stalkere og crazies. Skulle det stå Anonymkode: 0c1cd...016
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #27 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke uføretrygd vedtaket i seg selv som er dealbreakeren. Ufør1 og ufør2 er ikke like attraktive, folk er forskjellige... Som regel så forteller jeg ikke ukjente folk hva jeg lever av, hvem jeg er, hva jeg vet, hva jeg kan og hva man tror på. Det er ikke primært fordi jeg må unngå stalkere og crazies. Anonymkode: 0c1cd...016 Jo. Uførevedtaket er dealbreakeren ene og alene selv om folk er forskjellige. En ufør rekker ikke å vise at han er forskjellig fra de andre, og må leve utifra et umulig utgangspunkt. Du får stempelet i trynet så snart du nevner ufør og ute av jobb, og derifra må du motbevise og overkompensere noe voldsomt for å ha sjanse. Men som sagt, 998 av 1000 ganger så rekker du ikke å motbevise og overkompensere, fordi du er blitt avvist. Anonymkode: 79268...e19 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #28 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): jeg lyver og sier jeg er i arbeid en plass. funker bra. Anonymkode: 92aa3...469 Jeg er ufør kvinne, og det gjør jeg og. Eller så er jeg supervag og sier jeg er mellom jobber. Anonymkode: 0d521...000 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #29 Skrevet 11. september 2021 Jeg kunne fint vært i forhold med en ufør, men det kommer selvfølgelig an på sykdomsbildet og funksjonsnivå. Jeg er i full jobb og klarer meg selv både økonomisk og praktisk, så et forhold er på en måte et frynsegode i en ellers bra tilværelse. Jeg er ikke opptatt av status, materialisme og mye penger, men heller en god partner som jeg har det fint sammen med. Som sagt, funksjonsnivå vil være avgjørende for meg. Jeg ønsker ikke være pleier, terapeut, eller hushjelp. Anonymkode: 40d22...ac4 3
Brunello Skrevet 11. september 2021 #30 Skrevet 11. september 2021 Lilleluring skrev (10 timer siden): Jeg fant kjærligheten etter 6 år som ufør... Han jeg ble kjæreste med sleit den tiden men han har også blitt ufør... Så det er fult mulig ❤️ Men det er vannskleigere for menn sikkert og være ufør og date. Jeg ble ofte avvist på tinder osv når jeg sa jeg var det. Men fuck dem... hvorfor fuck dem? Det er en helt normal reaksjon og ikke ville bli sammen med en person som vil gi dårlig økonom. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #31 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Men så er realiteten slik at uføre menn vil gjerne ha uføre kvinner, men uføre kvinner vil ikke ha uføre menn. Uføre kvinner ønsker liksom ikke å leke med like barn. Jeg snakker av erfaring, og med tanke på hva flere uføre kvinner har sagt på KG oppigjennom årene. Anonymkode: 79268...e19 Jeg er ufør kvinne og kunne vært med en ufør mann. Og jeg er ingen stygg hurpe, er en omsorgsfull lita snerten dame 🤣 får ukentlig henvendelser fra menn, og de bryr seg ikke om at jeg er ufør, så der har du rett. Men jeg avviser dem ikke pga hvilken jobb de har, eller om de er på nav. For meg tar jeg avgjørelser etter denne rekkefølgen: - Emosjonell kontakt / personlighet - Utseende - Om han liker dyr - Fint om han har egne venner, selv om det bare hadde vært 1 venn - Ikke en som ruinerer seg økonomisk med å sporadisk ta opp forbrukslån på tull og ikke betale de ned, bare ta opp mer - Ikke for sær i mat veien - Ikke ha barn (om man har jobb eller ei er ikke en gang på lista) Anonymkode: e7cea...0a7 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #32 Skrevet 11. september 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: En ufør rekker ikke å vise at han er forskjellig fra de andre Du snakker her om spesielle situasjoner som er helt allminnelige. Her antas det at den uføre må presentere seg i en setting som feks en fest, til en nabo eller i en annen sosial setting hvor mennesker blir introdusert for totalt ukjente folk som kan være farlige. Problemstillingen her er den samme som mange andre som ikke har A4 svar på alminelige spørsmål vil møte på. Det har lite å si om du her er ufør, har et sært lovlig yrke (feks pokerspiller eller prostituert) eller er kriminell. Selv om man er ufør så kan man ha arena i livet hvor en kan briljere og sjokkere folk med imponerende egenskaper som en kan utvikle. Anonymkode: 0c1cd...016
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #33 Skrevet 11. september 2021 norw skrev (12 timer siden): fall finne deg en dame som er trygdet, men disse vil jo merke pågang fra mer attraktive menn og ofte velge deg bort. tull. Vi damer blir også valgt bort. Jeg jobbet frilans og ble valgt bort fordi han hadde fast jobb og mente at "vi var på forskjellige steder i livet" Anonymkode: 3e418...da4 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #34 Skrevet 11. september 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ufør kvinne, og lurer på hvor de attraktive mennene er, for ingen av de vil ha meg. Er svært få menn som vil ha meg, og de ytterst få som vil, vil ikke jeg ha. Anonymkode: 1b763...e4f Men dette blir jo bare den evinnelige "jeg synes ikke de jeg kan få er attraktive nok" - regla 2 minutter siden, AnonymBruker said: tull. Vi damer blir også valgt bort. Jeg jobbet frilans og ble valgt bort fordi han hadde fast jobb og mente at "vi var på forskjellige steder i livet" Anonymkode: 3e418...da4 Her blir du jo "valgt bort" av en enkelt person, spørsmålet er jo om du i det hele tatt har sjans på noen som helst Anonymkode: 7f7e8...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #35 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor? Hvis han ellers er en bra mann, dere har god kjemi og fungerer veldig godt sammen, hvorfor skal han ikke være god nok for deg fordi han ikke har en jobb å gå til når du uansett er på jobb? Anonymkode: 79268...e19 Nå er jeg ikke personen du siterer da. Men når jeg datet så tenkte jeg at jeg skal ikke fokusere på penger og hva den andre tjener. Jeg datet en som hadde vært utenfor arbeidslivet i flere år. Dette sa han ikke noe om, han sa at han var frilanser, og det tenkte jeg da var kjempe bra. Men etterhvert så begynte han å åpne seg om situasjonen. han tok ingen oppdrag selv om han har masse erfaring i arbeidslivet. Men han fikk hjelp gjennom nav. Han var da plassert i en bedrift hvor han da jobbet med helt egne ting, men ikke noe for bedriften i seg selv. Han fikk da betalt av nav for å gjøre dette. Jeg forstod at det stod veldig dårlig til økonomisk, og jeg følte da at jeg måtte betale alt. Og jeg gjorde det, selv om jeg har barn å ta meg av. Det ble tungt og følelsene gikk dukken, fordi jeg ble dratt mellom irritasjon over at jeg nå kastet penger ut vinduet til en mann jeg knapt kjente, og til det å ha dårlig samvittighet fordi han slet sånn. Lite visste jeg om at han gjorde seg tilgjengelig på dating apps fordi "det var ikke seriøst" mellom oss. Etter det så bestemte jeg meg for å ha minimum krav på at mannen skal ha jobb. Hva han tjener er ikke så viktig. Men han må kunne ha en jobb og tjene penger. Anonymkode: 3e418...da4 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #36 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Her blir du jo "valgt bort" av en enkelt person, spørsmålet er jo om du i det hele tatt har sjans på noen som helst Det lurer jeg på også. Men nå dater jeg en som er CEO. antar han har millionlønn men har ikk spurt om det.. Anonymkode: 3e418...da4
Bjørnedyr Skrevet 11. september 2021 #37 Skrevet 11. september 2021 (endret) Finn noe annet å assosieres med enn nav... Endret 11. september 2021 av Bjørnedyr 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #38 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er ufør kvinne og kunne vært med en ufør mann. Og jeg er ingen stygg hurpe, er en omsorgsfull lita snerten dame 🤣 får ukentlig henvendelser fra menn, og de bryr seg ikke om at jeg er ufør, så der har du rett. Men jeg avviser dem ikke pga hvilken jobb de har, eller om de er på nav. For meg tar jeg avgjørelser etter denne rekkefølgen: - Emosjonell kontakt / personlighet - Utseende - Om han liker dyr - Fint om han har egne venner, selv om det bare hadde vært 1 venn - Ikke en som ruinerer seg økonomisk med å sporadisk ta opp forbrukslån på tull og ikke betale de ned, bare ta opp mer - Ikke for sær i mat veien - Ikke ha barn (om man har jobb eller ei er ikke en gang på lista) Anonymkode: e7cea...0a7 Så bra da, men jeg tenker du er mer et unntak enn en regel med tanke på jobbsituasjonen hos en mann For øvrig var den kravlisten din ganske grei å tilfredsstille! Med mindre preferansene under hvert punkt er ekstreme! 😄 Anonymkode: 79268...e19 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #39 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er jeg ikke personen du siterer da. Men når jeg datet så tenkte jeg at jeg skal ikke fokusere på penger og hva den andre tjener. Jeg datet en som hadde vært utenfor arbeidslivet i flere år. Dette sa han ikke noe om, han sa at han var frilanser, og det tenkte jeg da var kjempe bra. Men etterhvert så begynte han å åpne seg om situasjonen. han tok ingen oppdrag selv om han har masse erfaring i arbeidslivet. Men han fikk hjelp gjennom nav. Han var da plassert i en bedrift hvor han da jobbet med helt egne ting, men ikke noe for bedriften i seg selv. Han fikk da betalt av nav for å gjøre dette. Jeg forstod at det stod veldig dårlig til økonomisk, og jeg følte da at jeg måtte betale alt. Og jeg gjorde det, selv om jeg har barn å ta meg av. Det ble tungt og følelsene gikk dukken, fordi jeg ble dratt mellom irritasjon over at jeg nå kastet penger ut vinduet til en mann jeg knapt kjente, og til det å ha dårlig samvittighet fordi han slet sånn. Lite visste jeg om at han gjorde seg tilgjengelig på dating apps fordi "det var ikke seriøst" mellom oss. Etter det så bestemte jeg meg for å ha minimum krav på at mannen skal ha jobb. Hva han tjener er ikke så viktig. Men han må kunne ha en jobb og tjene penger. Anonymkode: 3e418...da4 Du har én dårlig opplevelse, så derfor legger du alle menn med samme "yrkestittel" i samme kategori? Skjønner at situasjonen var uheldig for deg, men "NAV'ere" er på ingen måte slik du beskriver han. Bare for informasjon hvis du en dag skulle finne deg en bra mann som er uføretrygdet, og derav må ta et skjønnsvalg om å gi han en sjanse eller droppe han. Anonymkode: 79268...e19 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #40 Skrevet 11. september 2021 Brunello skrev (44 minutter siden): hvorfor fuck dem? Det er en helt normal reaksjon og ikke ville bli sammen med en person som vil gi dårlig økonom. Slik jeg tolket det mente hun blås i de folka som tenker sånn. Ikke gi opp. Anonymkode: 3e418...da4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå