AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #41 Skrevet 11. september 2021 Bjørnedyr skrev (5 minutter siden): Er nå ufør selv og opplever ikke mangel på interesse. Det her fremstår som incel tårer, verden er urettferdig bla bla... Jeg kan gjette at de fleste incels har aldri slitt og strevet etter noe, har aldri blødd og gråt fordi ting er vanskelig å få til og at de ga opp uten å ha gitt det sitt beste med liv og helse som innsats. Dere er for feige til å følge drømmene, å sette alt på spill og tenke for dere selv, derfor er dere undermennesker. Fader for et stygt og fordomsfullt innlegg, som ikke henger på greip med virkeligheten i det hele tatt. Så fordi du lykkes så bør alle lykkes, uansett om folk er forskjellige, bor på forskjellige plasser, har forskjellig utgangspunkt, har forskjellige preferanser og lever helt forskjellige liv? Du får sitte på din høye hest da og fortsette å tro at du er så mye bedre enn dine likemenn. Jeg tipper at det glansbildet du speiler av deg selv ikke er så bra egentlig, men du later til å tro det. Anonymkode: 79268...e19 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #42 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har én dårlig opplevelse, så derfor legger du alle menn med samme "yrkestittel" i samme kategori? Skjønner at situasjonen var uheldig for deg, men "NAV'ere" er på ingen måte slik du beskriver han. Bare for informasjon hvis du en dag skulle finne deg en bra mann som er uføretrygdet, og derav må ta et skjønnsvalg om å gi han en sjanse eller droppe han. Anonymkode: 79268...e19 Ja dessverre, men jeg er bare en person, med min erfaring. Det er sikkert annerledes for andre. Anonymkode: 3e418...da4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #43 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du snakker her om spesielle situasjoner som er helt allminnelige. Her antas det at den uføre må presentere seg i en setting som feks en fest, til en nabo eller i en annen sosial setting hvor mennesker blir introdusert for totalt ukjente folk som kan være farlige. Problemstillingen her er den samme som mange andre som ikke har A4 svar på alminelige spørsmål vil møte på. Det har lite å si om du her er ufør, har et sært lovlig yrke (feks pokerspiller eller prostituert) eller er kriminell. Selv om man er ufør så kan man ha arena i livet hvor en kan briljere og sjokkere folk med imponerende egenskaper som en kan utvikle. Anonymkode: 0c1cd...016 Jeg snakker for øvrig mest i tone angående datingplattformer, der "avvis"-knappen ligger 5mm fra pekefingeren konstant. I sosiale settinger blir det kanskje noe annet. Men jeg vil ikke si at sjansene akkurat er svært gode, med mindre du har noe ekstraordinært å tilby. Men har du det så bør du også være ganske frisk selv om du er ufør. Oppmot normal, vil jeg si. Anonymkode: 79268...e19
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #44 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja dessverre, men jeg er bare en person, med min erfaring. Det er sikkert annerledes for andre. Anonymkode: 3e418...da4 Skjønner. Men jeg sier at denne ene mannen er ikke representativ for hele gruppen. Jeg for min del ligger på maks uføretrygd + uførepensjon. Jeg tjener mer enn folk i vanlige jobber, og har egentlig svært solid økonomi. Bare for å statuere et motsatt eksempel. For all del, du får gjøre som du vil, men jeg anbefaler deg å gi en ny "slik" mann en sjanse hvis du synes utgangspunktet ellers er lovende. Ikke mist troen bare fordi han er ufør. Anonymkode: 79268...e19 2
Bjørnedyr Skrevet 11. september 2021 #45 Skrevet 11. september 2021 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker said: Fader for et stygt og fordomsfullt innlegg, som ikke henger på greip med virkeligheten i det hele tatt. Så fordi du lykkes så bør alle lykkes, uansett om folk er forskjellige, bor på forskjellige plasser, har forskjellig utgangspunkt, har forskjellige preferanser og lever helt forskjellige liv? Du får sitte på din høye hest da og fortsette å tro at du er så mye bedre enn dine likemenn. Jeg tipper at det glansbildet du speiler av deg selv ikke er så bra egentlig, men du later til å tro det. Anonymkode: 79268...e19 Jeg ser ikke på de under meg som likemenn og jeg ser ikke på de som er bedre enn meg som likemenn. Mennesker er ikke like, hvis du tror alle menn er likemenn så vil du fort finne ut at det er ikke sant, vi er alle menn og dermed like i navn men vi er ulike som menn. Det innlegget mitt er ikke noe jeg er veldig stolt av fordi det er ganske dårlig uttrykt og jeg var frustrert. Poenget mitt var at trygden definerer ikke ens verdi som menneske og det er sinnsykt å tro at man er uattraktiv fordi man har fått et vedtak.. Jeg var veldig attraktiv før jeg ble for syk til å jobbe, når jeg så ble ødelagt var jeg lite attraktiv. Etter å ha blitt syk har jeg jobbet og slitt i 6 år for å bygge meg opp igjen sterkere og er nå mer attraktiv enn noen gang selv om jeg har det vedtaket og det er fortsatt uaktuelt å jobbe. Endret 11. september 2021 av Bjørnedyr 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #46 Skrevet 11. september 2021 Bjørnedyr skrev (Akkurat nå): Jeg ser ikke på de under meg som likemenn og jeg ser ikke på de som er bedre enn meg som likemenn. Mennesker er ikke like, hvis du tror alle menn er likemenn så vil du fort finne ut at det er ikke sant. Det innlegget mitt er ikke noe jeg er veldig stolt av fordi det er ganske dårlig uttrykt og jeg var frustrert. Poenget mitt var at trygden definerer ikke ens verdi som menneske og det er sinnsykt å tro at man er uattraktiv fordi man har fått et vedtak.. Jeg var veldig attraktiv før jeg ble for syk til å jobbe, når jeg så ble ødelagt var jeg lite attraktiv. Etter å ha blitt ufør har jeg jobbet og slitt i 6 år for å bygge meg opp igjen sterkere og er nå mer attraktiv enn noen gang selv om jeg har det vedtaket. Okei, dette var litt av en moderasjon, for du kalte i forrige innlegg alle menn (også i denne tråden) som ikke lykkes som late og feige incels og som undermennesker i samfunnet. At du nå mener at trygden ikke definerer ens verdi som menneske og at det er sinnsykt å tro at man er uattraktiv pga vedtaket, er jeg enig i. Men man blir jo uattraktiv med NAV som "lønnsmottaker". Og så er det fint å se at du også opplevde å bli lite attraktiv som følge av denne "ødeleggelsen". Da tror jeg kanskje du skjønner oss "late og feige undermennesker av noen incels" bedre enn først antatt! Anonymkode: 79268...e19 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #47 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skjønner. Men jeg sier at denne ene mannen er ikke representativ for hele gruppen. Jeg for min del ligger på maks uføretrygd + uførepensjon. Jeg tjener mer enn folk i vanlige jobber, og har egentlig svært solid økonomi. Bare for å statuere et motsatt eksempel. For all del, du får gjøre som du vil, men jeg anbefaler deg å gi en ny "slik" mann en sjanse hvis du synes utgangspunktet ellers er lovende. Ikke mist troen bare fordi han er ufør. Men du har jo som du sier god OG stabil inntekt, så da er det jo ikke et problem??? Ja altså, jeg har selv ikke en veldig god inntekt, helt gjennomsnittlig. Men etter min vonde erfaring med å date menn med lav inntekt, så kommer jeg ikke til å gjøre det igjen. Det ene var han som skjulte for meg at han var på nav. Den andre erfaringen var å dumpet av en som slet med at han tjente mindre enn meg. Jeg orker ikke det mer, så kom ikke her å "anbefal" meg å forsette med dette når det ikke fungerer. Om du tjener så bra, hva er problemet da? Du trenger jo bare å si at ja, inntekten er kjempebra, jeg er veldig fornøyd og har en super økonomi. Så når hun spør hva du gjør, så kan du si at inntekten er som sagt stabil og fin, men jeg jobber ikke nå fordi jeg har en sykdom / eller hva det er. Tviler på at det er et stort problem for mange da. Anonymkode: 3e418...da4 1
Gjest Lilleluring Skrevet 11. september 2021 #48 Skrevet 11. september 2021 Brunello skrev (1 time siden): hvorfor fuck dem? Det er en helt normal reaksjon og ikke ville bli sammen med en person som vil gi dårlig økonom. Hva om den uføre sitter med masse arve penger og er flink til og spare generelt?? Hvorfor skal penger ha noe og si på kjærlighet.... Skjønner også hva du mener det er ikke det.... Men penger er ikke alt.... Har jeg dårlig råd og en bedre periode så tar jeg på meg og male hus alene eller vaske jobber... Man kan få til mye sammen bare kjærligheten er der ❤️
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #49 Skrevet 11. september 2021 Like barn leker best. Jeg må ha en mann som i likhet med meg selv er i arbeid. Ser overhodet ikke ned på uføre, men det passer ikke meg å ha et forhold til deg. Det handler enkelt og greit om hvor man er i livet. Jeg vil prate fag med min partner, jeg vil høre hvordan han har hatt det på jobb, jeg vil nyte kveld og helg med en som er sliten etter jobb som meg, og har felles verdier. Jeg hadde kjedet meg om jeg var sammen med en hvor mandag og tirsdag var akkurat lik lørdag, og å være syk er det eneste han kan. Hadde derimot min ektefelle nå blitt ufør, hadde jeg selvsagt ikke forlatt han. Vi har bygget opp et liv sammen gjennom 18 år, har barn og har god økonomi og et greit hus jeg er glad i. Hadde jeg vært ufør selv, hadde jeg selvsagt hatt en annen tankegang. Men som en hardtarbeidende dame som har jobbet og slitt og gått på skole og tatt utdanning, så ønsker jeg en partner som matcher meg der. Alle er forskjellige, og det må du godta enten du er ufør, eller er i arbeid. Da jeg ikke hadde en mann, så datet jeg på nett jeg også. Det fantes ikke mobiler og internett slik som i dag, men jeg var på en side som ikke eksisterer lenger. Og jeg ble dumpa over en lav sko. Fordi de jeg likte, likte ikke meg. De så ikke noe match i meg, hverken utseendemessig eller hva jeg den gang jobbet med. Sånn må bare aksepteres. Selvom det sved den gangen, er det glemt nå 20 år senere. Du finner deg nok en partner, TS, det viktigste rådet jeg kan gi deg, er å være hyggelig, snill, ikke rote penger, så kommer nok kjærligheten en dag til deg også. Anonymkode: 41a43...975
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #50 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men du har jo som du sier god OG stabil inntekt, så da er det jo ikke et problem??? Ja altså, jeg har selv ikke en veldig god inntekt, helt gjennomsnittlig. Men etter min vonde erfaring med å date menn med lav inntekt, så kommer jeg ikke til å gjøre det igjen. Det ene var han som skjulte for meg at han var på nav. Den andre erfaringen var å dumpet av en som slet med at han tjente mindre enn meg. Jeg orker ikke det mer, så kom ikke her å "anbefal" meg å forsette med dette når det ikke fungerer. Om du tjener så bra, hva er problemet da? Du trenger jo bare å si at ja, inntekten er kjempebra, jeg er veldig fornøyd og har en super økonomi. Så når hun spør hva du gjør, så kan du si at inntekten er som sagt stabil og fin, men jeg jobber ikke nå fordi jeg har en sykdom / eller hva det er. Tviler på at det er et stort problem for mange da. Anonymkode: 3e418...da4 Jo, det er et problem også for meg. Fordi jeg har jobbstatus som uføretrygdet. Jeg blir unmatchet bare jeg nevner ordet uføretrygd, selv om kvinnen jeg skriver med også er uføretrygdet. Eller så får jeg den klassiske "Jeg er også uføretrygdet, og jeg ønsker ikke å være sammen med en som også er uføretrygdet". Så problemet er at jeg rekker ikke å si at jeg har super og stabil økonomi... Menn har på generelt grunnlag en overbevisningsbyrde ovenfor en kvinne på sosiale datingplattformer, fordi en kvinne ofte har greit med utvalg og at det finnes så ekstremt mange useriøse menn som kun vil knulle/misbruke deg. En uføretrygdet man har da et ekstremt dårlig utgangspunkt og en enorm overbevisninsbyrde til sammenligning. Anonymkode: 79268...e19 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #51 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): o, det er et problem også for meg. Fordi jeg har jobbstatus som uføretrygdet. Jeg blir unmatchet bare jeg nevner ordet uføretrygd, selv om kvinnen jeg skriver med også er uføretrygdet. Eller så får jeg den klassiske "Jeg er også uføretrygdet, og jeg ønsker ikke å være sammen med en som også er uføretrygdet". Så problemet er at jeg rekker ikke å si at jeg har super og stabil økonomi... Menn har på generelt grunnlag en overbevisningsbyrde ovenfor en kvinne på sosiale datingplattformer, fordi en kvinne ofte har greit med utvalg og at det finnes så ekstremt mange useriøse menn som kun vil knulle/misbruke deg. En uføretrygdet man har da et ekstremt dårlig utgangspunkt og en enorm overbevisninsbyrde til sammenligning. “The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results.” - Einstein. Da gjør du noe annet neste gang. Du sier at du har god og stabil inntekt først. Følg opp med Hva med deg da? Snakk om hobbyer, interesser, intensjoner. Sjekk om dere har kjemi. Anonymkode: 3e418...da4 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #52 Skrevet 11. september 2021 Det her er veldig interessant. "Alle" sier de kunne daet en ufør, "ingen" gjør det. Ufør her. Samtalene stopper opp her også. Ikke lett Anonymkode: 246ed...4ea 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #53 Skrevet 11. september 2021 Må bare si da at jeg som kvinne blir også dumpet av flere menn etter at de har spurt om hva lønna mi er. Så at voksne i 40 års alderen er materialistiske og vil ha partnere som tjener mye er helt sikkert. Jeg synes det er vanskelig som enslig å komme inn på boligmarkedet til tross for at jeg har gjennomsnittlig lønn OG nesten en mill i EK. Det er også dumpegrunn opplever jeg. Anonymkode: 3e418...da4
Bjørnedyr Skrevet 11. september 2021 #54 Skrevet 11. september 2021 (endret) 47 minutter siden, AnonymBruker said: dette var litt av en moderasjon, for du kalte i forrige innlegg alle menn (også i denne tråden) som ikke lykkes som late og feige incels og som undermennesker i samfunnet. Jeg legger meg flat her da det er bunn i grunn hypokritisk og ekkelt at jeg synker så lavt at jeg roser meg selv og underverdiger andre. 47 minutter siden, AnonymBruker said: Men man blir jo uattraktiv med NAV som "lønnsmottaker" Vel, man kan si seg enig i det i noen tilfeller men det er ikke en naturlov det her. Eksen min synes nok jeg er mer attraktiv med vedtak feks. 47 minutter siden, AnonymBruker said: fint å se at du også opplevde å bli lite attraktiv som følge av denne "ødeleggelsen". Da tror jeg kanskje du skjønner oss "late og feige undermennesker av noen incels" bedre enn først antatt! Ble ikke bare lite attraktiv, jeg ble så dårlig at jeg begynte virkelig å hate meg selv og tenkte å ta livet mitt. Regnet med at jeg kom aldri til å kunne få meg en normal kjæreste eller at noen ville like meg. Anyway, til emnet vil jeg anbefale å finne en deltidsjobb eller en hobby man kan tjene litt penger på. Hvis noen da spør hva man jobber med så kan man referere til det. Hadde en bekjent som solgte mengder av dop.. Han drev også med noe sånt nettverks-marketing tull og falt tilbake på det i settinger hvor han ble spurt om hva han jobbet med. Vil man ha noe seriøst så bør man spille med åpne kort. Endret 11. september 2021 av Bjørnedyr 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #55 Skrevet 11. september 2021 Bjørnedyr skrev (4 minutter siden): Jeg legger meg flat her da det er bunn i grunn hypokritisk og ekkelt at jeg synker så lavt at jeg roser meg selv og underverdiger andre. Vel, man kan si seg enig i det i noen tilfeller men det er ikke en naturlov det her. Eksen min synes nok jeg er mer attraktiv med vedtak feks. Ble ikke bare lite attraktiv, jeg ble så dårlig at jeg begynte virkelig å hate meg selv og tenkte å ta livet mitt. Regnet med at jeg kom aldri til å kunne få meg en normal kjæreste eller at noen ville like meg. Anyway, til emnet vil jeg anbefale å finne en deltidsjobb eller en hobby man kan tjene litt penger på. Hvis noen da spør hva man jobber med så kan man referere til det. Jeg synes det er bra at du svarer med å legge deg flat. Det står det respekt av. Ikke ofte det skjer på KG Ja, du har rett. Det handler om å finne seg noe. Det kan være ad-hoc-jobb, frivillig, hobby eller ett eller annet å assosiere seg med annet enn trygd og NAV. Det trenger ikke engang være rare greia man sitter igjen med, for det handler om assosiasjonen. Har tenkt tanken selv, og det er nok dit jeg må også for å i det hele tatt komme igjennom nåløyet i et svært anstrengt, kravstort og vanskelig datingmarked hvor man selekterer hverandre på førsteinntrykk. Imellomtiden, altså til jeg får til å skape meg noe å assosiere meg med, så har jeg resignert fra hele datinglivet. Følte at manglende og avvisende respons brøt meg ned, og at jeg ikke hadde noe å stille opp med. En nedverdigende følelse jeg måtte distansere meg til inntil videre. Anonymkode: 79268...e19 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #56 Skrevet 11. september 2021 Like barn leker best, så da jeg var i jobb, hadde en god jobb med god lønn, hundeeier og aktiv fritid, så ønsket jeg selvfølgelig en partner som var på samme nivå. Nå som uføretrygdet, nå i 6 år, innser jeg at det optimale er å møte en som er uføretrygdet, som kan dele det livet jeg har nå, med de muligheter og begrensninger en nå har. Anonymkode: fd1ee...731 1
Bjørnedyr Skrevet 11. september 2021 #57 Skrevet 11. september 2021 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan være ad-hoc-jobb, frivillig, hobby eller ett eller annet å assosiere seg med annet enn trygd og NAV. Helt konkrett kan jeg anbefale hundtrening som sidejobb hvis man har evnen til det. Det er fint fordi det er nokså enkelt å lære, man må i utgangspunktet ikke være sertifisert og det ikke koster mye å bli sertifisert hvis man ønsker å bli det. Det at man møter på masse damer er vel ett pluss. Man styrer også selv hvor mye man vil jobbe, i hvilket format og hvor store hunder man jobber med. Også er det å være ufør en mulighet for å studere hvis man har evne til det. Er som du sier "ett eller annet å assosiere seg med annet enn trygd og NAV" som skal til. Det er heller ikke bare for å få seg dame, man bør ha noe man er interessert i og brenner for. Det er tiltrekkende med lidenskap. Endret 11. september 2021 av Bjørnedyr
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #58 Skrevet 11. september 2021 Jeg har ikke vært i en situasjon som du er i, men har gjennom jobben min sett at mange som er uføre får seg kjæreste🙂Av og til kjæreste som også er ufør, i andre tilfeller kjæreste som er i full jobb. Alle disse menneskene som jeg har møtt har hatt vær unike på hver sin måte, kvinner som menn. Jeg har av og til opplevd å se mange ressurser hos dem som de ikke har sett selv. Det samme når det kommer til utseende, hva som defineres som "vakkert" kan være så mangt, jeg synes det er lett å finne noe vakkert og sjarmerende med folk flest🙂 Jeg tenker at det handler mye om hvordan du presenterer deg selv, og hvilke innstilling du har til livet. Det er ikke om å gjøre å ha mest mulig hobbyer. Du sier du liker å gå litt tur, kanskje er du også glad i noen tvserier? God mat? Og kanskje er det noe annet du kan tenke deg å prøve ut? Ikke akkurat her og nå, men på sikt dersom en fremtidig partner inviterer deg med? Det synes jeg alltid er positivt, at partneren er åpen for å prøve nye hobbier. Dersom du har dårlig økonomi og ikke har råd til å hive deg med på alt mulig, så er det også en ærlig sak. Vis at du er økonomisk, det er alltid et pluss. God selvtillit fører til god utstråling, så første prioritet er kanskje å jobbe med deg selv, finne ut hva som gjør deg bra. Ikke gå i ungkarsfella med å la bolig forfalle- hold det rent, ryddig og koselig. Vis at du ikke er en som bare synes synd på deg selv. Det er lov å være ærlig om at du er i en utfordrende omstillingsfase siden du holder på å bli ufør, samtidig som du viser at du har tenkt å gjøre det beste utav det. Vis også at du følger opp sykdommen din som gjør deg ufør. Er det f.eks noe du kan gjøre med fysisk aktivitet, søvn, kost, muskelspenninger, medisiner osv? Ikke for å bli bedre men for å forhindre forverring. Sånn at en potensiell partner seg at du tar ansvar for egen sykdom. Jeg tror selvfølgelig at det er mulig å få seg en kjæreste om du også viser deg sårbar, at du innrømmer det dersom du sliter med selvtilliten osv. Du må jo finne noen som aksepterer deg som du er. Men først og fremst, finn ut hvem du vil være. Om du f.eks fremstår full av selvmedlidenhet og håpløshet kan dette skremme bort. Ikke gi opp, jeg heier på deg🙂 Anonymkode: 07b72...c64 4
norw Skrevet 11. september 2021 #59 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): tull. Vi damer blir også valgt bort. Jeg jobbet frilans og ble valgt bort fordi han hadde fast jobb og mente at "vi var på forskjellige steder i livet" Anonymkode: 3e418...da4 Selvsagt skjer det også, men det er tull å si at det er tull når det er veldig mange menn som synes at frilans eller trygdet er ok. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #60 Skrevet 12. september 2021 Er vel noe slikt: - Ufør kvinne: uproblematisk - Ufør mann: du sliter Dessverre... Anonymkode: 44fb1...849 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå