Gå til innhold

Flytet fra grorudalen til Bærum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, vi bodde med familien på østkanten. Jeg var heldig i det siste med de pengene - driver egen bedrift. Så flyttet jeg med familie og barna til Barum på en av de dyrere områder i Barum selv. Grunnet at jeg valgte å gjøre det var bedre skoler og kanskje mer utdannede folk. Å vare helt ærlig vi har en vanskelig start.

Jeg opplever folk i nabolaget er betydelig mer tilbaketrukket. Jeg føler at noen av dem har problem at vi er øst europeisk. Vi hadde et tilfelle hvor barna av naboen er sagt å ikke leke med mine barn.

Dattera mi hadde en relativ tung start på nærme skolen. Jeg føler at barna i nabolaget generelt unngår henne. Det er mulig at problemet er i oss men vurderer å dra tilbakke til østkanten. Det er mange finne områder der som Godlia eller østensjø f.ex.

Noe ideer hvordan kan jeg forbedre situasjonen ?

Anonymkode: c95be...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får vel ikke gjort noe med naboer som har diskriminerende holdninger. Nordmenn har dessverre mange fordommer mot østeuropeere, som ikke stemmer i det hele tatt, men som nordmenn er svært opphengt i. Du kan prøve å ta det opp med foreldrene og skolen.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg flytta tilbake. Jeg trives på østkanten og barnet mitt har aldri opplevd diskriminering eller fordommer. 

Anonymkode: a1655...cbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...