Gå til innhold

Holdbarhet på åpnet grillpølsepakke


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når jeg bruker grillpølser blir det som oftest noen igjen. Jeg legger resten oppi en plastpose og knytter igjen. Men hvor lenge er de da holdbare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville da gått utifra den datoen som står på pølsene. GJør det samme med wienerpølser og det er ikke noe problem.

Lukter det normalt og er innenfor datoen er det jo helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går IKKe ut fra dato på pakken, men som pjusk, maks fire dager, helst ikke mer enn tre, ellers fryser jeg dem.

Jeg har kastet for mange pølser som lukter surt etter et par dager... Bedre å fryse og tine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi... jeg er visst kresen jeg her, men pølser synes jeg er skummelt etter at pakken er åpnet. Jeg lar de alrdi ligge mer enn et døgn....

å gå ut ifra pakkens holdbarhetsdato blir iallfall helt feil, for det gjerlder jo når den forts er vakumpakket.

grunnen til at jeg er så forsiktig, er at flere jeg kjenenr har blitt skikkelig dårlige pga pølser som har lagt for lenge. (i sommer lå hele nabofam på 5 og spøy på gulvet etetr å ha spist for "gamle" pølser, de hadde vært åpne to dager....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, men mine pølser lukter surt etter mindre enn fem dager i alle fall.... Det ahr de gjort alle de gansne de har blitt liggende så lenge. Nei, 2-3 dager, forutsatt at de lukter greit, er det jeg stort sett praktiserer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Frys dem ned med en gang, og ta dem heller opp igjen når du trenger dem. Det går fort å tine dem, og da slipper man å lure på om de er "etandes" eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg praktiserer 3-dagers-regelen konsekvent. Det gjelder både kjøttvarer som er åpnet (pålegg, pølser, etc.) og middagsrester.

Påstemplet dato gjelder kun dersom varen er vakumpakket og absolutt ikke når den er åpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...