Gå til innhold

Har du noe i livet som irriteter deg, som du ikke kan/får gjort noe med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bare nysgjerrig på andres i-landsproblemer. 🙊

Mitt største irritasjonsmoment for tiden er at min fars kone bestemmer alt interiøret på en "ny" hytte som min far har som særeie pga arv og som nå totalrenoveres. Hytta skal disponeres av han selv og oss barna inntil vi en gang arver den. Siden vi alle er godt voksne, vil det ikke være mange årene før vi barna vil overta hvertfall vedlikehold og også sannsynligvis bruke den mer enn han/dem. Kjenner derfor det irriterer meg ganske kraftig at hennes smak skal sette så kraftig preg på "vår" hytte. Hun har i mine øyne en glorete smak, hvor ting skal være mest mulig fargerikt. Verken jeg eller søsken har denne smaken og pappa bryr seg lite om slikt. Jeg kan selvsagt ikke si noe, siden dette er pappas hytte og penger. 

Anonymkode: e2f87...a9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hvemsomhelst

Nei, jeg har det fint, men skulle gjerne hatt bedre helse.  Enkelte plager kan man dessverre ikke få gjort noe med, og det er kjempeirriterende.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg må jobbe.

At jeg må vente på eggløsning 🤣 nå som vi har bestemt oss for flere barn. 

At jeg ikke kan spise hva jeg vil.

At døgnet bar har 24 timer/at jeg må sove 6-8 timer av døgnet. 

Anonymkode: 24721...e24

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag. Har ingen rene truser igjen og rekker ikke å sette på vaskemaskinen i dag. Fader at jeg ikke så det i går. Trodde jeg hadde flere rene. 

Anonymkode: 1ec96...86c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bekymret for broren min. Han har forelsket seg i en dame, en skikkelig golddigger. Han ser det bare ikke, er blind av forelskelse. Hun er uten utdanning og ingen jobb med barn, leier sokkel. Han har bra jobb, tjener godt, hus, bil osv. Foreldrene mine er fra seg og klarer nesten ikke snakke med han, for han har forandret seg så mye etter han møtte henne. Det er i-landsproblemer det. 

Anonymkode: 76743...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, helsa mi.

Jeg skulle veldig gjerne vært foruten opplevelsen av å stå å blinke i et kryss foran en idiot som absolutt måtte sjekke mobilen sin i 70 kmt, og som ikke så meg. Det smalt godt, og siden har jeg vært dårlig. Ikke fått en krone i kompensasjon heller (bortsett fra noen timer til fysioterapeut og verdien av bilen), da vi hadde samme forsikringsselskap. 

Anonymkode: b5ade...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hunden min, som bjeffet mye fra før, har begynt å bjeffe mer for uvesentlige ting nå som hun er blitt eldre. Hun virker ærlig talt litt småskrullete. Hun blir elleve til vinteren.

Hvis jeg f.eks. snakker til sønnen min som er i et annet rom og sier kanskje "Hei Ole, kan du ta....blabla" så bjeffer hunden når jeg begynner å snakke! Det irriterer vettet av meg og jeg blir skikkelig forbannet at det ikke lenger går an å snakke sammen her uten at hun bjeffer.

Det samme ute. Møter jeg på noen jeg kjenner og sier "hei" i forbifarten, begynner hunden også å bjeffe.

Så fort jeg snakker med noen, bjeff! 

Jeg klikker snart. Det er heller ikke særlig ønskelig at hunden bjeffer inne, da vi bor i blokk. Og uansett hvor sinte vi blir på hunden og roper "NEI" til hunden, så fortsetter hun bare neste gang. 

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (4 minutter siden):

At hunden min, som bjeffet mye fra før, har begynt å bjeffe mer for uvesentlige ting nå som hun er blitt eldre. Hun virker ærlig talt litt småskrullete. Hun blir elleve til vinteren.

Hvis jeg f.eks. snakker til sønnen min som er i et annet rom og sier kanskje "Hei Ole, kan du ta....blabla" så bjeffer hunden når jeg begynner å snakke! Det irriterer vettet av meg og jeg blir skikkelig forbannet at det ikke lenger går an å snakke sammen her uten at hun bjeffer.

Det samme ute. Møter jeg på noen jeg kjenner og sier "hei" i forbifarten, begynner hunden også å bjeffe.

Så fort jeg snakker med noen, bjeff! 

Jeg klikker snart. Det er heller ikke særlig ønskelig at hunden bjeffer inne, da vi bor i blokk. Og uansett hvor sinte vi blir på hunden og roper "NEI" til hunden, så fortsetter hun bare neste gang. 

Du skulle virkelig ikke hatt dyr. Eldre dyr kan få angst og utvikle demens, de forstår ikke det som skjer dem. Ærlig talt. Skjerp deg. 

Anonymkode: bf672...fc2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skulle virkelig ikke hatt dyr. Eldre dyr kan få angst og utvikle demens, de forstår ikke det som skjer dem. Ærlig talt. Skjerp deg. 

Anonymkode: bf672...fc2

HVA skal jeg skjerpe inn, om jeg tør spørre? Det må være lov å kunne snakke sammen i familien i sitt eget hjem uten å bli overdøvet av bjeffing! OG bli irritert over det når det ikke går, som denne tråden handler om....

Endret av Million
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (Akkurat nå):

HVA skal jeg skjerpe inn, om jeg tør spørre? Det må være lov å kunne snakke sammen i familien i sitt eget hjem uten å bli overdøvet av bjeffing!

En eldre hund som blir kjeftet på forde den bjeffer, det er et signal. Om du bruker tid på å finne ut hva som er grunnen så får du kanskje trygget den og få løst problemet. Men du kjefter og du sier du blir sint og roper! Du mishandler en hund som ber om å bli forstått. Meg meg meg tenker du. Hunden din er prisgitt deg, du har valgt den, behandle den som et levende vesen da. Sånne folk altså. Den hunden har det bedre av å få slippe. Og aldri få deg dyr igjen, dine holdninger mot levende vesener er hårreisende. Les deg opp om aldrende dyr. 

Anonymkode: bf672...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En eldre hund som blir kjeftet på forde den bjeffer, det er et signal. Om du bruker tid på å finne ut hva som er grunnen så får du kanskje trygget den og få løst problemet. Men du kjefter og du sier du blir sint og roper! Du mishandler en hund som ber om å bli forstått. Meg meg meg tenker du. Hunden din er prisgitt deg, du har valgt den, behandle den som et levende vesen da. Sånne folk altså. Den hunden har det bedre av å få slippe. Og aldri få deg dyr igjen, dine holdninger mot levende vesener er hårreisende. Les deg opp om aldrende dyr. 

Anonymkode: bf672...fc2

Herregud, klapp igjen. Maken til sludder.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En eldre hund som blir kjeftet på forde den bjeffer, det er et signal. Om du bruker tid på å finne ut hva som er grunnen så får du kanskje trygget den og få løst problemet. Men du kjefter og du sier du blir sint og roper! Du mishandler en hund som ber om å bli forstått. Meg meg meg tenker du. Hunden din er prisgitt deg, du har valgt den, behandle den som et levende vesen da. Sånne folk altså. Den hunden har det bedre av å få slippe. Og aldri få deg dyr igjen, dine holdninger mot levende vesener er hårreisende. Les deg opp om aldrende dyr. 

Anonymkode: bf672...fc2

Du går kanskje litt vel hardt ut her, eller? 

Jeg regner jo ikke med at brukeren står over hunden å truet med å slå, samt skriker til den. 

At man sier strengt nei! til en hund er ikke mishandling. 

Og for alt du vet så har brukeren sjekket hørselen til hunden, og om det eventuelt er noe annet galt. Tråden handlet om hva som irriterer i hverdagen, ikke hvilke tiltak man har gjort for å hindre det. 

Anonymkode: b5ade...835

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (2 minutter siden):

Herregud, klapp igjen. Maken til 

 Gråter for hunden din. Du må være dum som faktisk skriver dette under tema man ikke får gjort noe med. Dette får du gjort noe med, med litt innsats. 

Anonymkode: bf672...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du går kanskje litt vel hardt ut her, eller? 

Jeg regner jo ikke med at brukeren står over hunden å truet med å slå, samt skriker til den. 

At man sier strengt nei! til en hund er ikke mishandling. 

Og for alt du vet så har brukeren sjekket hørselen til hunden, og om det eventuelt er noe annet galt. Tråden handlet om hva som irriterer i hverdagen, ikke hvilke tiltak man har gjort for å hindre det. 

Anonymkode: b5ade...835

Blir sint og roper skriver hun selv. 

Anonymkode: bf672...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gift to ganger før jeg er 40. Har barn med en som ble psykisk syk og som ikke kan stille opp. Var veldig overvektig som ung så kroppen er ødelagt selv om jeg er normalvektig nå.

Anonymkode: a3c33...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 Gråter for hunden din. Du må være dum som faktisk skriver dette under tema man ikke får gjort noe med. Dette får du gjort noe med, med litt innsats. 

Anonymkode: bf672...fc2

Himmel og hav🙄... Det finnes tusenvis av dyr (og mennesker for den saks skyld) som virkelig lider, som er hjemløse, syke eller blir mishandlet på ordentlig. Kan du ikke gråte for dem isteden?

Jeg irriterer meg over alle covid-restriksjonene som jeg må leve med hver dag: Masker, sprit, testing, sosial distanse og begrensning av frihet. Det er nok nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler alle klager over bil er I-landsproblem. Jeg vet jeg er heldig som eier bil uten lån, og jeg er dessverre helt fullstendig avhenging av den da kollektiv her er kun skoleruter, men det er så vanvittige sure penger…

 

Ellers irriterer jeg meg over vanntrykket i dusjen, at jeg har ettervekst og skoledagene mine…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg blir eldre og begynner å få linjer i huden.  At jeg må jobbe og ikke kan reise verden rundt resten av livet. Skulle også ønske jeg kunne stappe i meg hva jeg ville uten å legge på meg.

Anonymkode: dbffd...8f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du skulle virkelig ikke hatt dyr. Eldre dyr kan få angst og utvikle demens, de forstår ikke det som skjer dem. Ærlig talt. Skjerp deg. 

Anonymkode: bf672...fc2

Skjerp deg selv, jeg er ikke interessert i sånne innlegg her.

Anonymkode: e2f87...a9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...