AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #61 Skrevet 6. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Syns du virker litt vel furtete, men dette kan du jo ta opp med dem på en ordentlig måte og si at det var sårende. Kanskje de tar det til seg til en annen gang. Jeg finner det jo og rart at far/mor (eller hvem du bor med) ikke har minnet dem på det i forkant da. Det er jo en oppdragelsesituasjon. Det har heller ikke noe med slektskap å gjøre, det har med oppmerksomhet å gjøre. De vet vel ikke at de står i gjeld til deg. Anonymkode: 0a32b...7e9 I all verden..! Jeg synes slett ikke TS er furtete, det er stebarna som er uoppdragne og mangler normal folkeskikk! Selvsagt burde de gitt en oppmerksomhet til sin stemor. Håper de skammer seg. Jeg ville fått min mann til å si noe til dem. Forresten ville jeg vært irritert på min mann også om han ikke hadde minnet dem på at de burde gi noe til bursdagen min. Ja til gjeninnføring av normal folkeskikk! Anonymkode: 7e31f...229 8
Eloise12345 Skrevet 6. september 2021 #62 Skrevet 6. september 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Men herlighet,da..? Alle kan vel glemme en bursdag? Noen i nær familie glemte min bursdag i år, men livet går videre. Det kan skje hvem som helst. Jeg er sikker på at de har satt pris på hjelpen de har fått fra deg, men ikke la dette bli til en stor greie der du surmuler fordi at de glemte bursdagen din. Som sagt, det kan skje hvem som helst, og jeg er sikker på at de ikke ignorerte bursdagen din med vilje. Uansett, gratulerer med overstått, håper du hadde en fin dag på tross av dette Anonymkode: 2c905...afc Ja alle kan glemme en bursdag, og spesiellt unge mennesker i familien som er opptatt med mye i livet. Jeg hadde bare tilgitt og ikke tenkt mer på det.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #63 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde selskap, men de bor ikke her lenger. Jeg hadde ikke forventet noe om det var en vanlig bursdag, men dette var en rund dag. Ts Anonymkode: 8333c...d81 Jo, men sånn tenker man mer på når man blir eldre. Mange på alderen til stebarna dine tenker ikke over at runde dager betyr mer enn vanlige bursdager. Ikke døm dem så hardt. Anonymkode: 80095...aca
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #64 Skrevet 6. september 2021 Forstår godt at du er skuffet jeg, TS. Det handler om å bli satt pris på, at de skal ønske å vise at de bryr seg om deg. Hvorfor spiller det noen rolle at de er i starten av 20-åra? Jeg har nieser og nevøer som er yngre, som er veldig flinke til å gi oppmerksomhet på bursdager og andre jubileer til familiemedlemmer og venner. Selv har jeg med selvfølge alltid gratulert mine foreldre med bursdager, morsdag/farsdag, bryllupsdag osv, med en liten oppmerksomhet til (en blomst, sjokolade, gave eller bare et kort). Disse «barna» er kanskje ikke opplært til å gjøre så mye for andre enn seg selv, ikke vet jeg. Synes du godt kan fortelle dem at du er skuffet, men uten å lage noe stort drama utav det. Bare få de til å tenke seg om. Anonymkode: 6a164...153 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #65 Skrevet 6. september 2021 Siden far, mor og bestemor har fått oppmerksomhet på sine merkedager forstår jeg godt at du er skuffet. Det er jo helt naturlig. Du har jo trodd at du har vært og er en viktig voksenperson i livet deres, på lik linje med de andre, for så å forstå at det er du ikke og har kanskje aldri vært. Det er helt fair at du ble lei deg! Å være stemor må være en utrolig utakknemlig jobb. Anonymkode: 8af6f...aa0 3
tirben Skrevet 6. september 2021 #66 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, men sånn tenker man mer på når man blir eldre. Mange på alderen til stebarna dine tenker ikke over at runde dager betyr mer enn vanlige bursdager. Ikke døm dem så hardt. Anonymkode: 80095...aca Men de er veldig opptatt av å feire sin egen bursdag som regel, om det nå er 23 års eller 28 års dagen! Synes dette vitner om dårlig folkeskikk. Nå om dagen blir man jo påminnet alle bursdager via Facebook, så tror ikke helt på at de har glemt det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #67 Skrevet 6. september 2021 Det har sikkert en naturlig forklaring. Ikke brenn noen broer. Anonymkode: 299a2...081
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #68 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I all verden..! Jeg synes slett ikke TS er furtete, det er stebarna som er uoppdragne og mangler normal folkeskikk! Selvsagt burde de gitt en oppmerksomhet til sin stemor. Håper de skammer seg. Jeg ville fått min mann til å si noe til dem. Forresten ville jeg vært irritert på min mann også om han ikke hadde minnet dem på at de burde gi noe til bursdagen min. Ja til gjeninnføring av normal folkeskikk! Anonymkode: 7e31f...229 Men hun har vel vært med å oppdratt de til å bli sånn ? Anonymkode: caa63...22c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #69 Skrevet 7. september 2021 Jeg forstår godt at du er skuffet ts, og det mener jeg du har all rett til å være. Når man er i 20-årene kan det ikke lenger unnskyldes med at man er "ung og dum og visste ikke bedre", da er man såpass voksen at man husker på å gratulere nærstående med dagen og gi en oppmerksomhet ved rund dag. Hadde glatt droppet videre økonomisk støtte og veiledning, det er åpenbart ikke verdsatt. Anonymkode: bdfc2...8d0 3
Gjest Era Vulgaris Skrevet 7. september 2021 #70 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jo, men sånn tenker man mer på når man blir eldre. Mange på alderen til stebarna dine tenker ikke over at runde dager betyr mer enn vanlige bursdager. Ikke døm dem så hardt. Anonymkode: 80095...aca Dette er jo bare en omskriving av ren egoisme.
Gjest Vintermorgen Skrevet 7. september 2021 #71 Skrevet 7. september 2021 Ryddet for brukerangrep med svar. Vintermorgen, mod
Gjest Jon Are Skrevet 7. september 2021 #72 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Snakker ikke om å kutte kontakten, men at de kan klare seg uten mine penger og hjelp. Ts. Anonymkode: 8333c...d81 Og det burde de alltid ha gjort. Jeg hjelper aldri mine stebarn med noe som helst økonomisk. De er voksen og har en far. Mine nieser hjelper jeg topp og ofte. De er mitt blod og slekt og alltid første prioritet.
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. september 2021 #73 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Selvfølgelig. Jeg har bakt med de, snakket om vennskap og uvennskap, tatt de med på tur, støttet de i alt de har trengt. Jeg har vært der mer, på alle måter, enn biologiske foreldre. Himmel! Ts Anonymkode: 8333c...d81 Måtte jo spørre, siden eneste fokus i første innlegget ditt var økonomisk hjelp. Du trenger ikke å himle av den grunn, det har ikke noe godt for seg og er helt unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #74 Skrevet 7. september 2021 det er dessverre slik det er. Man står på som en gal for stebarna, men til syvende å sist så får man ingenting igjen for det. Man skal elske stebarna som sine egne, men det er ikke gjensidig. Sier "de". Jeg har sett dette hele tiden og behandler stebarna mine som det de er: stebarn. Jeg er ikke moren deres og de er ikke barna mine. For det er sannheten. Anonymkode: 312c4...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #75 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hun har vel vært med å oppdratt de til å bli sånn ? Anonymkode: caa63...22c Ja. skyld på hun som ikke skal blande seg i oppdragelse, men være tjeneren deres. Anonymkode: 312c4...0c2 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #76 Skrevet 8. september 2021 Dævendøtte skrev (På 7.9.2021 den 12.27): Måtte jo spørre, siden eneste fokus i første innlegget ditt var økonomisk hjelp. Du trenger ikke å himle av den grunn, det har ikke noe godt for seg og er helt unødvendig. Jeg tenker det er ganske innlysende. Jeg hadde vel aldri hjulpet de økonomisk om jeg ikke hadde noen relasjon til de, og hadde gjort de vanlige tingene med de opp igjennom. Anonymkode: 8333c...d81 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #77 Skrevet 8. september 2021 Jon Are skrev (På 7.9.2021 den 12.23): Og det burde de alltid ha gjort. Jeg hjelper aldri mine stebarn med noe som helst økonomisk. De er voksen og har en far. Mine nieser hjelper jeg topp og ofte. De er mitt blod og slekt og alltid første prioritet. Ja, de burde kanskje det. Men så er det nå slik at jeg har greit med penger og jeg bryr meg om de. Far, eller mor, har ikke samme muligheter til å støtte de på den måten. Jeg har aldri vært så opptatt av hvem som er blod og ikke, og derfor spurte jeg også i HL om blod betyr så mye. For kanskje det gjør det for de fleste, selv om det ikke gjør det for meg? Ts Anonymkode: 8333c...d81
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #78 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 6.53): Men hun har vel vært med å oppdratt de til å bli sånn ? Anonymkode: caa63...22c Nei. Jeg har ikke hatt noe med oppdragelsen å gjøre, da jeg ikke bodde sammen med far før de var i tenårene. Jeg har vært der for de, men ikke blandet meg inn i oppdragelsen til far og mor. Med unntak av normal grensesetting som har med meg selv å gjøre. Jeg har for eksempel ikke blandet meg opp i hvor lenge de har fått være ute, men samtidig ikke lagd spesiell mat for noen når de er kresne, eller ryddet etter de. Ts Anonymkode: 8333c...d81
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #79 Skrevet 8. september 2021 Ts her. Takk for alle svar. Mitt samlede inntrykk av svarene er at jeg har grunn til å bli såret, og at jeg ikke er urimelig om jeg trekker meg ut økonomisk og som "fikser". Det kan de folkene som blir satt pris på gjøre 😄 Anonymkode: 8333c...d81 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. september 2021 #80 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker det er ganske innlysende. Jeg hadde vel aldri hjulpet de økonomisk om jeg ikke hadde noen relasjon til de, og hadde gjort de vanlige tingene med de opp igjennom. Anonymkode: 8333c...d81 Vel, noen tror de kan kjøpe seg kjærlighet og respekt. Men helt supert at du har stilt opp på alle måter, synd de ikke har lært noe av deg som de har tatt med videre i sitt voksne liv. Og det er ikke sarkastisk ment, for du virker som en helt super person!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå