AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Jeg har ikke barn selv, men tre voksne stebarn i 20-årene, som jeg har kjent siden de var ganske små. Jeg har hjulpet de økonomisk alle tre, og også hjulpet de med andre ting hvor foreldrene ikke har fått det til, for eksempel i kontakt med NAV og søknader der. Nå hadde jeg nettopp rund dag, og ingen av stebarna sendte en blomsterbukett eller noe. Niesene mine, som jeg har hatt mye mindre med å gjøre, kjøpte en fin gave. Er blod virkelig en så stor faktor i relasjoner? Nå er jeg veldig skuffet over de. Tenker at heretter trenger de ikke spørre meg etter noe. Jeg skal bare henvise de videre til deres kjødelige opphav, og da skjer det ingenting. Er det feil av meg å tenke at de har bevist at jeg ikke betyr noe i deres liv, så hvorfor skal jeg bruke tid og penger av MITT liv da? Anonymkode: 8333c...d81 14
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Hadde du vært biologisk mor hadde du vel ikke vurdert å kutte kontakt med barna pga manglende blomster på bursdag heller, så kanskje du har rett? Anonymkode: 35087...932 33
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Har du invitert til selskap? Kanskje de venter på en invitasjon eller til dere møtes neste gang? Anonymkode: 87e42...943 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 De er nok enda litt selvsentrerte kan det virke som. Hvordan har du/dere gjort det med bursdager tidligere? Visste de at du hadde bursdag? Anonymkode: 98c59...806 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Tja- hadde også rund dag og mine egne barn glemte det var min bursdag. Barn er for det meste egoistiske og bo i sine egne verden. Si til de at du er litt skuffet etter du har vært der mye for de, men at du er fortsatt glad i dem a likevel. Kanskje de får en snev av skam og skjerper seg fremover. Men å kutte de helt ut sier litt mer om deg enn de. Anonymkode: 64777...fcc 22
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 Inviterte du til selskap eller middag eller noe? Kan jo hende de tenker du skal feire, og derfor venter med gave til da. Jeg bruker å kjøpe noe til min mor og stefar til deres bursdager, men jeg er over tredve nå. Usikker på om jeg tenkte på det da jeg var i begynnelsen av 20-årene, så lenge jeg ikke var invitert til noe Anonymkode: 80095...aca 7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Man glemmer ikke sine foreldres bursdag Anonymkode: fb646...0e4 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde du vært biologisk mor hadde du vel ikke vurdert å kutte kontakt med barna pga manglende blomster på bursdag heller, så kanskje du har rett? Anonymkode: 35087...932 Snakker ikke om å kutte kontakten, men at de kan klare seg uten mine penger og hjelp. Ts. Anonymkode: 8333c...d81 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De er nok enda litt selvsentrerte kan det virke som. Hvordan har du/dere gjort det med bursdager tidligere? Visste de at du hadde bursdag? Anonymkode: 98c59...806 Ja, de visste det. De bor ikke her hvor vi bor, så derfor var de ikke i selskapet. Anonymkode: 8333c...d81
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Inviterte du til selskap eller middag eller noe? Kan jo hende de tenker du skal feire, og derfor venter med gave til da. Jeg bruker å kjøpe noe til min mor og stefar til deres bursdager, men jeg er over tredve nå. Usikker på om jeg tenkte på det da jeg var i begynnelsen av 20-årene, så lenge jeg ikke var invitert til noe Anonymkode: 80095...aca Hadde selskap, men de bor ikke her lenger. Jeg hadde ikke forventet noe om det var en vanlig bursdag, men dette var en rund dag. Ts Anonymkode: 8333c...d81 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tja- hadde også rund dag og mine egne barn glemte det var min bursdag. Barn er for det meste egoistiske og bo i sine egne verden. Si til de at du er litt skuffet etter du har vært der mye for de, men at du er fortsatt glad i dem a likevel. Kanskje de får en snev av skam og skjerper seg fremover. Men å kutte de helt ut sier litt mer om deg enn de. Anonymkode: 64777...fcc Hvordan får du det jeg skrev til å bety "kutte ut"? Ts Anonymkode: 8333c...d81 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Men herlighet,da..? Alle kan vel glemme en bursdag? Noen i nær familie glemte min bursdag i år, men livet går videre. Det kan skje hvem som helst. Jeg er sikker på at de har satt pris på hjelpen de har fått fra deg, men ikke la dette bli til en stor greie der du surmuler fordi at de glemte bursdagen din. Som sagt, det kan skje hvem som helst, og jeg er sikker på at de ikke ignorerte bursdagen din med vilje. Uansett, gratulerer med overstått, håper du hadde en fin dag på tross av dette Anonymkode: 2c905...afc 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men herlighet,da..? Alle kan vel glemme en bursdag? Noen i nær familie glemte min bursdag i år, men livet går videre. Det kan skje hvem som helst. Jeg er sikker på at de har satt pris på hjelpen de har fått fra deg, men ikke la dette bli til en stor greie der du surmuler fordi at de glemte bursdagen din. Som sagt, det kan skje hvem som helst, og jeg er sikker på at de ikke ignorerte bursdagen din med vilje. Uansett, gratulerer med overstått, håper du hadde en fin dag på tross av dette Anonymkode: 2c905...afc Den var ikke glemt, kun oversett. Og det er forskjell på å fylle 51 og 60. Men du kan ha rett i at jeg gjør det til en stor greie, og at det ikke egentlig er det. Det har satt i gang et tankekjør hos meg rundt hva jeg egentlig har fått igjen for alt jeg har gjort for de. Svaret på det er fint lite, men samtidig har de selv en del forventninger til meg. Og jeg kan forstå akkurat det, at de har forventninger, for jeg har stilt opp for de hele veiene (til banken). Men så tenker jeg nå at de burde gi noe tilbake. Det hadde ikke trengt å koste noe/mye - om tre stykker spleiset på en bukett fra Rema så er det 20-30 kroner på hver. Det som skuffer er at det tydeligvis ikke falt dem inn engang. Ts Anonymkode: 8333c...d81 11
got2go Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 Jeg skjønner godt at du er skuffet! 28
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #15 Skrevet 6. september 2021 Benny Borg - Den store dagen - YouTube Anonymkode: 211c7...679
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #16 Skrevet 6. september 2021 Det høres ut som at du er av generasjonen som sender blomster og/eller lignende til ulike anledninger, spesielt bursdager. Det er fint det, men det er ikke noe de fleste i yngre generasjoner er lært opp til/har som tradisjon lengre. For en del er det mer naturlig å heller ringe/sende melding for å gratulere, så heller gi en gave når man møtes. Noen gir også bare gaver om de skal som gjest i et selskap. Det finnes ikke noe vondt i det. Sender de gave til faren når han har bursdag (både rundt og vanlig) om de selv ikke er i området? Ringer/ringte/sender de til deg eller han ved deres respektive bursdager? Sender de gratulasjonsmelding? Anonymkode: 55590...b14 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #17 Skrevet 6. september 2021 Voksne i tjueårene er ikke så flinke på sånt er selv til egne foreldre. Selv tenker jeg at jeg kunne gitt barna mine litt bedre oppdragelse når det gjelder å gi gaver og bursdagshilsener til andre. Anonymkode: a9731...cbe 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #18 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det å gjøre noe for noen, trenger da ikke nødvendigvis å sette dem i gjeld til deg? Hvis det gjorde deg godt å hjelpe dem, og de med, så er det i grenseland egoistisk å måtte forvente en motytelse til hjelpen du har gitt. Anonymkode: 57bbe...2f7 Gjeld? Motytelse? Nei! Jeg forventet at vi hadde en relasjon og at de skulle ønske å overraske meg på en rund dag. Ikke som en motytelse, men fordi de setter pris på meg. Noe de tydeligvis ikke gjør. Ts Anonymkode: 8333c...d81 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #19 Skrevet 6. september 2021 Jeg skjønner at du er skuffet, men hvor modne er de egentlig? Er de fortsatt "ungdommer", eller er de ganske voksne som pleier å gjøre slike ting? Sender de gaver og blomster til andre slektninger? Er det kun du som har blitt glemt? Fordi du "bare" er bonusmor, tenker du? Kanskje de trodde at faren ordnet gave til deg, og inkluderte alle "barna" når han skrev hvem det var fra? Anonymkode: c1819...a16 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #20 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres ut som at du er av generasjonen som sender blomster og/eller lignende til ulike anledninger, spesielt bursdager. Det er fint det, men det er ikke noe de fleste i yngre generasjoner er lært opp til/har som tradisjon lengre. For en del er det mer naturlig å heller ringe/sende melding for å gratulere, så heller gi en gave når man møtes. Noen gir også bare gaver om de skal som gjest i et selskap. Det finnes ikke noe vondt i det. Sender de gave til faren når han har bursdag (både rundt og vanlig) om de selv ikke er i området? Ringer/ringte/sender de til deg eller han ved deres respektive bursdager? Sender de gratulasjonsmelding? Anonymkode: 55590...b14 Jeg er nok ikke den generasjonen, nei. Ja, de sendte gave til farens runde dag, ikke ellers. Anonymkode: 8333c...d81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå