ClausSaus Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 (endret) Har lest et utall av innlegg her på KG, og det er en ting jeg biter meg merke i... nå har jeg i etterhvert ganske mange innlegg hamret løs på tiltaksløse menn som vil ha en kvinne men som ikke tar seg sammen og bygger seg opp til å bli den beste versjonen av seg selv. Tiden er inne for å droppe litt brutal sannhet til single kvinner på jakt etter en mann. Kjære jenter: Dere er spesielle. Hver og en av dere er spesielle. Og det gjør at det ikke er spesielt å være spesiell – andre kvinner er akkurat like spesielle som det dere er. Se for deg mannen du ønsker deg. Tror du at du er den eneste som ønsker deg en slik mann? Men mindre du har en eller annen fetisj for overvektige, arbeidsledige, sutrete og forsagte tuseladder er nok svaret nei. Har du det, så tar jeg sjansen på å takke deg på vegne av slike menn. Men dette er vel ikke akkurat tilfelle, er det vel...? Du vil ha en mann med visse kvaliteter. Vær da klar over at andre kvinner også vil ha ham. Dette betyr, som direkte konsekvens, at den mannen du vil ha kan velge. Og at du må bli valgt av ham for å få ham. Akkurat som deg vil også han ha det beste han kan få i livet. For å bli valgt av ham må du være det beste han kan få. Les dette en gang til: For å bli valgt av ham må du være det beste han kan få. Ellers kommer han ikke til å velge deg. Han kommer til å velge en annen, som er akkurat like spesiell som det du er. Jeg har nettopp vært involvert i en diskusjon med en kvinne som tok for gitt at attraktive menn ville være interessert i en kvinne som var gravid med en annen manns barn. I tidligere diskusjoner har jeg fått servert at "ekte" menn ikke bryr seg om at hun har skrevd for halve bygda, at han ikke har noe med å legge seg opp i fortiden hennes, og hun såvisst ikke skal tilpasse noe annet enn hva hun røper om seg selv for å "tilfredsstille" noen manns krav. Alle disse forestillingene har bunnet i en og samme antakelse: At ett eller annet "magisk" skal ha skjedd som gjør at denne attraktive mannen, som andre kvinner vil ha og som derfor kan velge, skal ville ha akkurat henne uavhengig av hva hun faktisk har å tilby. Eller nærmere bestemt: At ett eller annet magisk "annet" skal gjøre at han av en eller annnen grunn hungrer etter akkurat henne selv om halve kompisgjengen hans har vært der før ham, hun juger ham opp i ansiktet når det passer henne, og hun er nøyaktig så ufyselig som det passer henne i øyeblikket mens hun er gravid med en annen manns barn. Kjære single kvinne: Har det noen gang slått deg at du ikke er så spesiell? At den mannen du ønsker deg også blir ønsket av andre kvinner, og at han derfor har valgmuligheter mens du bare er en av mange kandidater? Og at dersom du ikke er villig til å konkurrere om ham... ja, så er det heller ikke så veldig stor sannsynlighet for at det blir du som får ham? For ham må du være unikt lite snøfnugg. Du er ikke ett helt uavhengig av hvordan du faktisk fremstår. For alle andre kvinner som vil ha en slik mann er like spesielle som det du er. Og jeg vet jo hva slags svar jeg får nå. Ikke en eneste overraskelse er på vei. Jeg kommer til å få høre at kvinner blir sinte av høre dette, at de skal ha seg frabedt å bli snakket til på denne måten, at de skal ha en attraktiv som mann elsker dem for akkurat slik de er – helt uavhengig av hvordan de faktisk er, at jeg er en "incel" (verdens eneste med barn og i et velfungerende forhold), at det er "usexy" at menn har egne preferanser og ikke bretter seg over baklengs som en dørmatte for å tilpasse seg, og resten av dette åndssvake våset som moderne feminisme har lært kvinner å gulpe opp som alternativ til faktisk argumentasjon. Selvsagt iblandet en eller annen bullshit-historie om at "JEG fant drømmemannen som var høy og veltrent og kjekk og selvsikker og handy og sjarmerende og smart og morsom og trofast og hadde høy utdanning og god råd og elsket alle de fire barna jeg hadde med fem forskjellige menn – på tross av at jeg ikke har en eneste kvalitet en mann faktisk ser etter". Vel jenter, kjør på: Bekreft alt jeg skriver. Eller... så kan dere se på det jeg skriver som et faktisk velment råd, som dere kan profitere stort på å ta til dere: Legg feminismen til side. Den mannen dere vil ha, han vil også andre kvinner ha. For å få ham må du være hans beste alternativ. Du må være det han vil ha i en kvinne. Og da spiller det en rolle hvem og hvordan du er. Beklager, men det gjør faktisk det. I virkeligheten er det markedet som rår. Det markedet er du en del av. Og ingen spør deg om du liker det eller ei. Du er spesiell, men det er alle andre også. Og magi finnes bare i eventyr. Endret 6. september 2021 av ClausSaus 25
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Klart det. Men er også viktig å være seg selv oppi det hele. Gjøre eventuelle endringer mest for egen del. Ellers har jeg inntrykk av at kvinner med barn ikke akkurat sliter med å få seg menn. Mange menn med og uten barn skyr derimot kvinner på 30+ som ønsker seg barn. Anonymkode: 83cbe...ff9 12
GammelKaktus Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 ClausSaus skrev (3 minutter siden): Du er spesiell, men det er alle andre også. Og magi finnes bare i eventyr. Enig i det siste iallfall. 😄 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 6. september 2021 Jeg hadde en gang en kompis, som var verdensmester på mansplaining og lange utredninger, om egentlig ingenting. Det har jeg ikke nå. Anonymkode: fb409...ee3 70
ItchyBitchySpider Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 ClausSaus skrev (1 minutt siden): Har lest et utall av innlegg her på KG, og det er en ting jeg biter meg merke i... nå har jeg i etterhvert ganske mange innlegg hamret løs på tiltaksløse menn som vil ha en kvinne men som ikke tar seg sammen og bygger seg opp til å bli den beste versjonen av seg selv. Tiden er inne for å droppe litt brutal sannhet til single kvinner på jakt etter en mann. Kjære jenter: Dere er spesielle. Hver og en av dere er spesielle. Og det gjør at det ikke er spesielt å være spesiell – andre kvinner er akkurat like spesielle som det dere er. Se for deg mannen du ønsker deg. Tror du at du er den eneste som ønsker deg en slik mann? Men mindre du har en eller annen fetisj for overvektige, arbeidsledige, sutrete og forsagte tuseladder er nok svaret nei. Har du det, så tar jeg sjansen på å takke deg på vegne av slike menn. Men dette er vel ikke akkurat tilfelle, er det vel...? Du vil ha en mann med visse kvaliteter. Vær da klar over at andre kvinner også vil ha ham. Dette betyr, som direkte konsekvens, at den mannen du vil ha kan velge. Og at du må bli valgt av ham for å få ham. Akkurat som deg vil også han ha det beste han kan få i livet. For å bli valgt av ham må du være det beste han kan få. Les dette en gang til: For å bli valgt av ham må du være det beste han kan få. Ellers kommer han ikke til å velge deg. Han kommer til å velge en annen, som er akkurat like spesiell som det du er. Jeg har nettopp vært involvert i en diskusjon med en kvinne som tok for gitt at attraktive menn ville være interessert i en kvinne som var gravid med en annen manns barn. I tidligere diskusjoner har jeg fått servert at "ekte" menn ikke bryr seg om at hun har skrevd for halve bygda, at han ikke har noe med å legge seg opp i fortiden hennes, og hun såvisst ikke skal tilpasse noe annet enn hva hun røper om seg selv for å "tilfredsstille" noen manns krav. Alle disse forestillingene har bunnet i en og samme antakelse: At ett eller annet "magisk" skal ha skjedd som gjør at denne attraktive mannen, som andre kvinner vil ha og som derfor kan velge, skal ville ha akkurat henne uavhengig av hva hun faktisk har å tilby. Eller nærmere bestemt: At ett eller annet magisk "annet" skal gjøre at han av en eller annnen grunn hungrer etter akkurat henne selv halve kompisgjengen hans har vært der før ham, hun juger ham opp i ansiktet når det passer henne, og hun er nøyaktig så ufyselig som det passer henne i øyeblikket mens hun er gravid med en annen manns barn. Kjære single kvinne: Har det noen gang slått deg at du ikke er så spesiell? At den mannen du ønsker deg også blir ønsket av andre kvinner, og at han derfor har valgmuligheter mens du bare er en av mange kandidater? Og at dersom du ikke er villig til å konkurrere om ham... ja, så er det heller ikke så veldig stor sannsynlighet for at det blir du som får ham? For ham må du være unikt lite snøfnugg. Du er ikke ett helt uavhengig av hvordan du faktisk fremstår. For alle andre kvinner som vil ha en slik mann er like spesielle som det du er. Og jeg vet jo hva slags svar jeg får nå. Ikke en eneste overraskelse er på vei. Jeg kommer til å få høre at kvinner blir sinte av høre dette, at de skal ha seg frabedt å bli snakket til på denne måten, at de skal ha en attraktiv som mann elsker dem for akkurat slik de er – helt uavhengig av hvordan de faktisk er, at jeg er en "incel" (verdens eneste med barn og i et velfungerende forhold), at det er "usexy" at menn har egne preferanser og ikke bretter seg over baklengs som en dørmatte for å tilpasse seg, og resten av dette åndssvake våset som moderne feminisme har lært kvinner å gulpe opp som alternativ til faktisk argumentasjon. Selvsagt iblandet en eller annen bullshit-historie om at "JEG fant drømmemannen som var høy og veltrent og kjekk og selvsikker og handy og sjarmerende og smart og morsom og trofast og hadde høy utdanning og god råd og elsket alle de fire barna jeg hadde med fem forskjellige menn – på tross av at jeg ikke har en eneste kvalitet en mann faktisk ser etter". Vel jenter, kjør på: Bekreft alt jeg skriver. Eller... så kan dere se på det jeg skriver som et faktisk velment råd, som dere kan profitere stort på å ta til dere: Legg feminismen til side. Den mannen dere vil ha, han vil også andre kvinner ha. For å få ham må du være hans beste alternativ. Du må være det han vil ha i en kvinne. Og da spiller det en rolle hvem og hvordan du er. Beklager, men det gjør faktisk det. I virkeligheten er det markedet som rår. Det markedet er du en del av. Du er spesiell, men det er alle andre også. Og magi finnes bare i eventyr. Kjære single mann - har det slått deg at du heller ikke er så veldig spesiell? Eller tror du at du alltid sitter i førersete og alltid er den som velger og bestemmer? Realiteten er slik at det er langt flere ufrivillig single menn enn damer, det er lettere for en dame å få seg mann, date, etablere forhold. Selvfølgelig skal man tilstrebe ALLTID å være den beste versjonen av seg selv - men nettopp det - seg selv. Man skal ikke endre seg totalt for en annen person - og dette gjelder både kvinner og menn. Ja, magi finnes kun i eventyr. Jeg var spesiell for min mann, selv om jeg overhode ikke er spesiell ellers. Jeg har mindre pent utseende, ordinær jobb og inntekt, barn fra før, ekstra kilo, seksuell misbruk i fortiden og andre "skavanker". Jeg har ikke oppnådd noe eksepsjonelt her i livet og vil mest sannsynlig aldri gjøre det. Likevel anser mannen min meg som den eneste ene, dette "unike snøfnugget". Jeg har ikke endret noe som helst ved meg selv etter at jeg traff ham, bare prøvd å være den beste versjonen av meg selv. Jeg er ikke sint av å høre det du sier, jeg kan ikke si at du er incel fordi jeg ikke kjenner deg, det er SEXY med egne preferanser - jeg sier alt dette, selv om jeg er feminist - altså jeg ønsker at menn og kvinner skal ha like rettigheter og muligheter her i livet. Men jeg stusser over hvorfor det er så mange single menn som ingen kvinner vil ha, all den tid det er dem som bestemmer og velger. Er single menn flest virkelig i posisjon til å stille masse krav til kvinner og forvente å få noe som er mye bedre enn de selv? Tinder-statistikken og offentlig statistikk over ufrivillig single/barnløse menn forteller en helt annen historie. Det er også kjent fra dyreverdenen - jeg kjenner ingen dyrearter der hunnen må legge seg i selen for å tiltrekke hannen. Mange hunndyr og -fugler er grå, nesten usynlige, mens hanndyr og -fugler har skarpe farger, mane eller andre attraktive egenskaper. Likevel er det hanner som slåss om å erobre hunnen, ikke omvendt. 33
ItchyBitchySpider Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klart det. Men er også viktig å være seg selv oppi det hele. Gjøre eventuelle endringer mest for egen del. Ellers har jeg inntrykk av at kvinner med barn ikke akkurat sliter med å få seg menn. Mange menn med og uten barn skyr derimot kvinner på 30+ som ønsker seg barn. Anonymkode: 83cbe...ff9 Jeg har ikke hatt noe problem med å finne meg mann da jeg ble alene med barna - fant ham raskt og "smertefritt", og langt over min "liga", noe jeg er overrasket over den dag i dag. 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke hatt noe problem med å finne meg mann da jeg ble alene med barna - fant ham raskt og "smertefritt", og langt over min "liga", noe jeg er overrasket over den dag i dag. Ja, single kvinner med barn er ofte populære, men mange menn med barn sier jo rett ut at de ikke vil ha flere eller at de ikke vil ha barn om de ikke har fått. Anonymkode: 83cbe...ff9 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 ClausSaus skrev (9 minutter siden): Har lest et utall av innlegg her på KG, og det er en ting jeg biter meg merke i... nå har jeg i etterhvert ganske mange innlegg hamret løs på tiltaksløse menn som vil ha en kvinne men som ikke tar seg sammen og bygger seg opp til å bli den beste versjonen av seg selv. Tiden er inne for å droppe litt brutal sannhet til single kvinner på jakt etter en mann. Kjære jenter: Dere er spesielle. Hver og en av dere er spesielle. Og det gjør at det ikke er spesielt å være spesiell – andre kvinner er akkurat like spesielle som det dere er. Se for deg mannen du ønsker deg. Tror du at du er den eneste som ønsker deg en slik mann? Men mindre du har en eller annen fetisj for overvektige, arbeidsledige, sutrete og forsagte tuseladder er nok svaret nei. Har du det, så tar jeg sjansen på å takke deg på vegne av slike menn. Men dette er vel ikke akkurat tilfelle, er det vel...? Du vil ha en mann med visse kvaliteter. Vær da klar over at andre kvinner også vil ha ham. Dette betyr, som direkte konsekvens, at den mannen du vil ha kan velge. Og at du må bli valgt av ham for å få ham. Akkurat som deg vil også han ha det beste han kan få i livet. For å bli valgt av ham må du være det beste han kan få. Les dette en gang til: For å bli valgt av ham må du være det beste han kan få. Ellers kommer han ikke til å velge deg. Han kommer til å velge en annen, som er akkurat like spesiell som det du er. Jeg har nettopp vært involvert i en diskusjon med en kvinne som tok for gitt at attraktive menn ville være interessert i en kvinne som var gravid med en annen manns barn. I tidligere diskusjoner har jeg fått servert at "ekte" menn ikke bryr seg om at hun har skrevd for halve bygda, at han ikke har noe med å legge seg opp i fortiden hennes, og hun såvisst ikke skal tilpasse noe annet enn hva hun røper om seg selv for å "tilfredsstille" noen manns krav. Alle disse forestillingene har bunnet i en og samme antakelse: At ett eller annet "magisk" skal ha skjedd som gjør at denne attraktive mannen, som andre kvinner vil ha og som derfor kan velge, skal ville ha akkurat henne uavhengig av hva hun faktisk har å tilby. Eller nærmere bestemt: At ett eller annet magisk "annet" skal gjøre at han av en eller annnen grunn hungrer etter akkurat henne selv om halve kompisgjengen hans har vært der før ham, hun juger ham opp i ansiktet når det passer henne, og hun er nøyaktig så ufyselig som det passer henne i øyeblikket mens hun er gravid med en annen manns barn. Kjære single kvinne: Har det noen gang slått deg at du ikke er så spesiell? At den mannen du ønsker deg også blir ønsket av andre kvinner, og at han derfor har valgmuligheter mens du bare er en av mange kandidater? Og at dersom du ikke er villig til å konkurrere om ham... ja, så er det heller ikke så veldig stor sannsynlighet for at det blir du som får ham? For ham må du være unikt lite snøfnugg. Du er ikke ett helt uavhengig av hvordan du faktisk fremstår. For alle andre kvinner som vil ha en slik mann er like spesielle som det du er. Og jeg vet jo hva slags svar jeg får nå. Ikke en eneste overraskelse er på vei. Jeg kommer til å få høre at kvinner blir sinte av høre dette, at de skal ha seg frabedt å bli snakket til på denne måten, at de skal ha en attraktiv som mann elsker dem for akkurat slik de er – helt uavhengig av hvordan de faktisk er, at jeg er en "incel" (verdens eneste med barn og i et velfungerende forhold), at det er "usexy" at menn har egne preferanser og ikke bretter seg over baklengs som en dørmatte for å tilpasse seg, og resten av dette åndssvake våset som moderne feminisme har lært kvinner å gulpe opp som alternativ til faktisk argumentasjon. Selvsagt iblandet en eller annen bullshit-historie om at "JEG fant drømmemannen som var høy og veltrent og kjekk og selvsikker og handy og sjarmerende og smart og morsom og trofast og hadde høy utdanning og god råd og elsket alle de fire barna jeg hadde med fem forskjellige menn – på tross av at jeg ikke har en eneste kvalitet en mann faktisk ser etter". Vel jenter, kjør på: Bekreft alt jeg skriver. Eller... så kan dere se på det jeg skriver som et faktisk velment råd, som dere kan profitere stort på å ta til dere: Legg feminismen til side. Den mannen dere vil ha, han vil også andre kvinner ha. For å få ham må du være hans beste alternativ. Du må være det han vil ha i en kvinne. Og da spiller det en rolle hvem og hvordan du er. Beklager, men det gjør faktisk det. I virkeligheten er det markedet som rår. Det markedet er du en del av. Du er spesiell, men det er alle andre også. Og magi finnes bare i eventyr. Så du mener altså at den mannen hver singel kvinne ønsker, er mer spesiell og unik i forhold til andre menn enn det kvinner er i forhold til hverandre? Og at mannen er forbeholdt retten til å velge fordi akkurat han er spesiell? Jeg forstod ikke helt hva du skal fram til her egentlig. Anonymkode: 4f65a...c57 19
ClausSaus Skrevet 6. september 2021 Forfatter #9 Skrevet 6. september 2021 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Men jeg stusser over hvorfor det er så mange single menn som ingen kvinner vil ha, all den tid det er dem som bestemmer og velger. Egentlig ingenting å stusse på: Dette er stort sett tafatte tuseladder som av en eller annen uforståelig årsak forventer at de er "bra nok som de er". Og som jeg har messet om til det kjedsommelige må de rett og slett ta seg sammen – ingen "fortjener" et annet menneskes begjær. ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden): Er single menn flest virkelig i posisjon til å stille masse krav til kvinner og forvente å få noe som er mye bedre enn de selv? Ikke "single menn flest", nei. Men attraktive single menn som kvinner vil ha? Ja, de kan stille krav. Og det gjør de også. 7
ClausSaus Skrevet 6. september 2021 Forfatter #10 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du mener altså at den mannen hver singel kvinne ønsker, er mer spesiell og unik i forhold til andre menn enn det kvinner er i forhold til hverandre? Og at mannen er forbeholdt retten til å velge fordi akkurat han er spesiell? Jeg forstod ikke helt hva du skal fram til her egentlig. Anonymkode: 4f65a...c57 Nå må du lese hva jeg faktisk skriver: Den mannen du vil ha, han vil sannsynligvis også andre kvinner ha. Dette betyr at han har valgmuligheter. Noe som i sin tur betyr at du konkurrerer med andre kvinner om ham. Og da betyr det noe hva du har å tilby. Det er ikke vanskeligere enn som så. 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 ClausSaus skrev (1 minutt siden): Ikke "single menn flest", nei. Men attraktive single menn som kvinner vil ha? Ja, de kan stille krav. Og det gjør de også. Det gjelder jo begge kjønn Anonymkode: 4f65a...c57 17
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Kvinner og de mest attraktive mennene kan stille krav, og tillate seg å være kresne. Det er tydeligvis veldig provoserende for KG-damer når menn våger å ha preferanser (da er de "bitter incel"). Det er tydeligvis og provoserende når disse mennene ikke er interessert, disse damene tror av en eller annen grunn at de har krav på en attraktiv mann for mer enn sex Anonymkode: e3e49...29d 9
ClausSaus Skrevet 6. september 2021 Forfatter #13 Skrevet 6. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det gjelder jo begge kjønn Anonymkode: 4f65a...c57 Hvilket nettopp er poenget mitt: Vil du ha en attraktiv mann, så betyr det noe om du gjør deg attraktiv som kvinne eller ikke. Denne forestillingen om at "han skal like meg nøyaktig slik som jeg er", uavhengig av hva det måtte være, er nøyaktig like destruktiv for kvinner som den er for menn. Men hvor finner du noen "maskulinisme" som forteller menn at de er perfekte uansett hvordan de er...? Endret 6. september 2021 av ClausSaus 3
Gjest På druen Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 Du tror at dette gjelder alle single kvinner? Det kan også være at noen velger å være single.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #15 Skrevet 6. september 2021 Får vel komme med det du mener er en "bullshithistorie" jeg da. Jeg fant drømmemannen som er høy, veltrent, kjekk, selvsikker, handy, sjarmerende, smart, morsom, trofast, høy utdanning, lederstilling i et stort firma til tross for at vi er unge, eier egen penthouse midt i sentrum i Oslo, innflytelsesrik familie, glad i friluftsliv, glad i å lære bort ting, velvillig til å lære ting, fantastisk vennekrets, og stiller alltid opp for meg. Man skal kontinuerlig jobbe med seg selv og bli en bedre utgave av den man er, men dette skal skje på egne premisser. Jeg ville aldri endret meg for å prøve å fange interessen til samboeren min da vi holdt på å bli kjent. Derimot kom det frem at jeg var prinsippfast, feminist, og vegetarianer (den o grusomme treenighet for enkelte), og dersom det ikke hadde funket for oss så fikk det bare være. Tilværelsen som singel er ikke det verste som kan skje og man får også mer tid til å jobbe med seg selv (på egne premisser). Når jeg som feminist har klart å kapre drømmemannen så kan det ikke være umulig for andre å gjøre det samme, men jeg synes egentlig at det er litt leit å blande inn feminisme i dette når det egentlig handler om menneskeverd. Anonymkode: 4a074...367 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #16 Skrevet 6. september 2021 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Nå må du lese hva jeg faktisk skriver: Den mannen du vil ha, han vil sannsynligvis også andre kvinner ha. Dette betyr at han har valgmuligheter. Noe som i sin tur betyr at du konkurrerer med andre kvinner om ham. Og da betyr det noe hva du har å tilby. Det er ikke vanskeligere enn som så. Igjen, så gjelder det begge kjønn. Jeg er kvinne og har kontakt med flere menn jeg synes er attraktive og har flere valg. Selv om en mann er attraktiv, så er han da ikke forbeholdt retten til å velge en kvinne. Det valget går begge veier. Anonymkode: 4f65a...c57 15
ClausSaus Skrevet 6. september 2021 Forfatter #17 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når jeg som feminist har klart å kapre drømmemannen så kan det ikke være umulig for andre å gjøre det samme, men jeg synes egentlig at det er litt leit å blande inn feminisme i dette når det egentlig handler om menneskeverd. Anonymkode: 4a074...367 Er menneskeverdet ditt høyere enn andre kvinners – var det derfor han valgte deg? Tiltrekning har absolutt ingenting med "menneskeverd" å gjøre. 2
Roci Skrevet 6. september 2021 #18 Skrevet 6. september 2021 ClausSaus skrev (23 minutter siden): Har lest et utall av innlegg her på KG, og det er en ting jeg biter meg merke i... nå har jeg i etterhvert ganske mange innlegg hamret løs på tiltaksløse menn som vil ha en kvinne men som ikke tar seg sammen og bygger seg opp til å bli den beste versjonen av seg selv. Tiden er inne for å droppe litt brutal sannhet til single kvinner på jakt etter en mann. Kjære jenter: Dere er spesielle. Hver og en av dere er spesielle. Og det gjør at det ikke er spesielt å være spesiell – andre kvinner er akkurat like spesielle som det dere er. Se for deg mannen du ønsker deg. Tror du at du er den eneste som ønsker deg en slik mann? Men mindre du har en eller annen fetisj for overvektige, arbeidsledige, sutrete og forsagte tuseladder er nok svaret nei. Har du det, så tar jeg sjansen på å takke deg på vegne av slike menn. Men dette er vel ikke akkurat tilfelle, er det vel...? Du vil ha en mann med visse kvaliteter. Vær da klar over at andre kvinner også vil ha ham. Dette betyr, som direkte konsekvens, at den mannen du vil ha kan velge. Og at du må bli valgt av ham for å få ham. Akkurat som deg vil også han ha det beste han kan få i livet. For å bli valgt av ham må du være det beste han kan få. Les dette en gang til: For å bli valgt av ham må du være det beste han kan få. Ellers kommer han ikke til å velge deg. Han kommer til å velge en annen, som er akkurat like spesiell som det du er. Jeg har nettopp vært involvert i en diskusjon med en kvinne som tok for gitt at attraktive menn ville være interessert i en kvinne som var gravid med en annen manns barn. I tidligere diskusjoner har jeg fått servert at "ekte" menn ikke bryr seg om at hun har skrevd for halve bygda, at han ikke har noe med å legge seg opp i fortiden hennes, og hun såvisst ikke skal tilpasse noe annet enn hva hun røper om seg selv for å "tilfredsstille" noen manns krav. Alle disse forestillingene har bunnet i en og samme antakelse: At ett eller annet "magisk" skal ha skjedd som gjør at denne attraktive mannen, som andre kvinner vil ha og som derfor kan velge, skal ville ha akkurat henne uavhengig av hva hun faktisk har å tilby. Eller nærmere bestemt: At ett eller annet magisk "annet" skal gjøre at han av en eller annnen grunn hungrer etter akkurat henne selv om halve kompisgjengen hans har vært der før ham, hun juger ham opp i ansiktet når det passer henne, og hun er nøyaktig så ufyselig som det passer henne i øyeblikket mens hun er gravid med en annen manns barn. Kjære single kvinne: Har det noen gang slått deg at du ikke er så spesiell? At den mannen du ønsker deg også blir ønsket av andre kvinner, og at han derfor har valgmuligheter mens du bare er en av mange kandidater? Og at dersom du ikke er villig til å konkurrere om ham... ja, så er det heller ikke så veldig stor sannsynlighet for at det blir du som får ham? For ham må du være unikt lite snøfnugg. Du er ikke ett helt uavhengig av hvordan du faktisk fremstår. For alle andre kvinner som vil ha en slik mann er like spesielle som det du er. Og jeg vet jo hva slags svar jeg får nå. Ikke en eneste overraskelse er på vei. Jeg kommer til å få høre at kvinner blir sinte av høre dette, at de skal ha seg frabedt å bli snakket til på denne måten, at de skal ha en attraktiv som mann elsker dem for akkurat slik de er – helt uavhengig av hvordan de faktisk er, at jeg er en "incel" (verdens eneste med barn og i et velfungerende forhold), at det er "usexy" at menn har egne preferanser og ikke bretter seg over baklengs som en dørmatte for å tilpasse seg, og resten av dette åndssvake våset som moderne feminisme har lært kvinner å gulpe opp som alternativ til faktisk argumentasjon. Selvsagt iblandet en eller annen bullshit-historie om at "JEG fant drømmemannen som var høy og veltrent og kjekk og selvsikker og handy og sjarmerende og smart og morsom og trofast og hadde høy utdanning og god råd og elsket alle de fire barna jeg hadde med fem forskjellige menn – på tross av at jeg ikke har en eneste kvalitet en mann faktisk ser etter". Vel jenter, kjør på: Bekreft alt jeg skriver. Eller... så kan dere se på det jeg skriver som et faktisk velment råd, som dere kan profitere stort på å ta til dere: Legg feminismen til side. Den mannen dere vil ha, han vil også andre kvinner ha. For å få ham må du være hans beste alternativ. Du må være det han vil ha i en kvinne. Og da spiller det en rolle hvem og hvordan du er. Beklager, men det gjør faktisk det. I virkeligheten er det markedet som rår. Det markedet er du en del av. Og ingen spør deg om du liker det eller ei. Du er spesiell, men det er alle andre også. Og magi finnes bare i eventyr. Det eneste jeg er uenig i her, er faktisk at du blander dårlige personlige egenskaper med feminisme. Det blir for dumt. 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #19 Skrevet 6. september 2021 For min del er det veldig slik: hvis du blir sjarmert av noen, da blir ‘alle andre’ også sjarmerte. irriterende med de som tror de er den eneste og opptar masse tid.. Anonymkode: 467c6...278 3
ClausSaus Skrevet 6. september 2021 Forfatter #20 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Igjen, så gjelder det begge kjønn. Jeg er kvinne og har kontakt med flere menn jeg synes er attraktive og har flere valg. Selv om en mann er attraktiv, så er han da ikke forbeholdt retten til å velge en kvinne. Det valget går begge veier. Anonymkode: 4f65a...c57 Hvem har sagt at bare han kan velge? Det jeg sier er at han kan velge – og nærmere bestemt: Velge deg bort. Om du også kan velge, så er jo dette selvsagt kjempfint for deg. Men det forandrer ikke at du ikke får ham hvis han ikke også velger deg. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå