Gjest Hvemsomhelst Skrevet 6. september 2021 #161 Del Skrevet 6. september 2021 (endret) Klossmajor skrev (2 minutter siden): Som i å være uvel og syk? Ja. Man føler seg ikke uvel av en eller annen grunn. F.eks omgangssyke, fyllesyke, forkjølet og diverse. Endret 6. september 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #162 Del Skrevet 6. september 2021 Alt er helt syyyykt… Anonymkode: b564b...3a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. september 2021 #163 Del Skrevet 6. september 2021 Ikke-binær. Og at det er et så stort tema når det gjelder sånn 4 personer i hele Norge. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 6. september 2021 #164 Del Skrevet 6. september 2021 Å gjøre et substantiv. Særlig i kulturlivet. Har gjort en film, skal gjøre en bok, et foredrag, en reise, en turne, et album, en utgivelse. Anglisisme på sitt verste. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #165 Del Skrevet 6. september 2021 Hvemsomhelst skrev (32 minutter siden): Jeg nevnte også ordet «wow». Mange sier eller skriver det. Jeg har tolket det som overrasket, sjokkert, oiiii… imponert osv. selv utbryter jeg oiiii!! noen ganger. På jobben, der de fleste er yngre en meg, hører jeg ofte WAO!! Jeg, gamla tier still og later som ingenting 🤣 Jeg har egentlig ikke noe problem med ordet "wow" i seg selv. Det er når ordet blir brukt for å uttrykke en slags virtuell himling med øynene og påtatt "sjokkert" reaksjon på noe som blir sagt, skrevet eller gjort. Spesielt fjernt synes jeg det fremstår i følge med "bare wow". Anonymkode: 1854d...7ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #166 Del Skrevet 6. september 2021 Rullerusk skrev (3 timer siden): Syns du alle disse setningene er ok? Ei lita jente Ei lita stund Ei lita lur Ei lita ferie Ei lita bolle Ei lita is Ei lita misunnelse Ei lita tid Ei lita runde Ei lita leilighet Ei lita hus Ei lita skrivefeil Ei lita misforståelse hunnkjønnsord, hannkjønnsord og intetkjønn om hverandre? Muntlig bryr det meg ikke, det er dialekt, men skriftlig ser det ikke bra ut. I den anledning så passer det jo å ta opp at de aller fleste glemmer at hunnkjønnsord skal ha ei foran seg og ikke en. Ja til mer bruk av ei!! Anonymkode: 07c52...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #167 Del Skrevet 6. september 2021 LOL Anonymkode: 569fe...037 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 6. september 2021 #168 Del Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er jo bare å lese enkelte innlegg skrevet her inne. Plasseringen av ordet ikke er helt feil. Og jeg får vondt hver gang jeg ser det. Må holde meg for å ikke avspore trådene helt. Men mange utenlandske plasserer ordet feil i tale. Anonymkode: 15cb8...bbb Kanskje ikke så uvanlig at folk fra utlandet plasserer ordet feil i tale da... Det ville helt sikkert jeg også gjort om jeg skulle lært meg spansk eller fransk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 6. september 2021 #169 Del Skrevet 6. september 2021 (endret) princeofithilien skrev (56 minutter siden): Hvis det er lov å ta med formuleringer som irriterer, så kan jeg nevne "det skjer for en grunn". På norsk heter det "det er en grunn til at det skjer" - vi kan ikke bare oversette alt fra engelsk!! Irriterer meg også over "bio-mor" og "bio-far". Kan man ikke bare si mor og far, og hvis det ikke er biologisk mor eller far kan man da heller si det! Forsiktig så ikke vi ender opp med å bruke cis-mor, cis-far og ikke-binær-bonus i stede 😂 Endret 6. september 2021 av Duff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 6. september 2021 #170 Del Skrevet 6. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): LOL Anonymkode: 569fe...037 Det henger vel igjen fra den tiden folk fikk mobiltelefoner eller brukte tidligere chatteprogrammer på data. Sms var dyrt, og begrenset mengde tegn. Synd at disse lever igjen selv om vi har rikelig med plass og omtrent gratis bruk. Noen av forkortelsene var plukket opp fra utenlandske sider på mirc, og andre fra norsk. mIRC er en klient for å kunne bruke IRC. (Internet Relay Chat).Enkelt og greit et "chatteprogram" som vi brukte i 90-årene. Populære nettverk er Undernet og EFnet. Endret 6. september 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #171 Del Skrevet 6. september 2021 1 hour ago, Klossmajor said: Ordet «klein» har kommet inn i det norske språket fra tysk, der det betyr «liten». På norsk har klein i alle år vært synonymt med uvel og syk. Inntil for ti-femten år siden hadde jeg bare hørt ordet blant slekt i Trøndelag. For ti-femten år siden begynner plutselig østlendinger å bruke ordet «kleint» som synonym til pinlig. To forskjellige betydninger. Min mors kusine i Telemark har bruke ordet klein i alle sine år, og hun er langt oppi 80-årene nå. Vi sa «det var skikkelig kleint» da vi gikk på ungdomsskolen sent på 80-tallet et sted i Oslo. Anonymkode: 76210...da1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #172 Del Skrevet 6. september 2021 Duff skrev (37 minutter siden): Forsiktig så ikke vi ender opp med å bruke cis-mor, cis-far og ikke-binær-bonus i stede 😂 Fødeforelder 🤔 er blitt for krenkende å kalle det mor. Jeg syntes ikke det er greit at en minoritet skal endre på titler og ord som har sterk betydning for mange. At de faktisk snakker om å endre mor til fødeforelder er et hån mot de aller fleste som er en mor og ikke en «fødeforelder». Skjønner ikke hvorfor de ikke bare gjør det valgfritt. en promille skal diktere hvordan alle uttrykker seg. De som absolutt ikke vil være mor, kan få fødeforelder i fødselsattesten, så kan vi andre beholde «mor». Som nevnt så kaller jeg folk det de ønsker og jeg forventer samme respekt i retur. Jeg vil være mor på fødselsattesten og jeg vil være kvinne, ikke Cis. Kall deg selv hva du vil, men respekter meg på samme måte. Anonymkode: e6852...0db 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 6. september 2021 #173 Del Skrevet 6. september 2021 Incel. Ghosting. Klein (klein er parfyme og undertøy). Bærekraftig. Virkelig et yndet ord som brukes om alt man ikke kan si noe konkret om uten å blottlegge dårlig kunnskap. Tok over for proaktiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 6. september 2021 #174 Del Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Cis. Cis er det mest unødvendige ordet i historien. Anonymkode: 895bb...cbc Hva betyr det? 😅 er så nytt at jeg ikke har fått det med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #175 Del Skrevet 6. september 2021 strapaziert skrev (4 minutter siden): Incel. Ghosting. Klein (klein er parfyme og undertøy). Bærekraftig. Virkelig et yndet ord som brukes om alt man ikke kan si noe konkret om uten å blottlegge dårlig kunnskap. Tok over for proaktiv. Klein betyr syk. Anonymkode: a559f...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #176 Del Skrevet 6. september 2021 Rullerusk skrev (4 timer siden): Syns du alle disse setningene er ok? Ei lita jente Ei lita stund Ei lita lur Ei lita ferie Ei lita bolle Ei lita is Ei lita misunnelse Ei lita tid Ei lita runde Ei lita leilighet Ei lita hus Ei lita skrivefeil Ei lita misforståelse hunnkjønnsord, hannkjønnsord og intetkjønn om hverandre? Ei lita snelle? Anonymkode: cf0db...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #177 Del Skrevet 6. september 2021 spinner skrev (21 timer siden): Kidsa 100 prosent enig! Skulle skrive det selv! Anonymkode: 7ed6c...a5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønsehauk Skrevet 6. september 2021 #178 Del Skrevet 6. september 2021 Ord og uttrykk som får meg til å tenke at den som ytrer dem er tilbakestående. Litta Cringe Hu mor Hate på 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #179 Del Skrevet 6. september 2021 «Kohort» »Influencer». Anonymkode: daf21...92e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #180 Del Skrevet 6. september 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Ikke nyord, men folk som f.eks skriver "Hvem film liker du best?". Folk ødelegger hele språket. Er ikke rart at folk ikke klarer å skrive skikkelig, Anonymkode: 856b5...ee7 En nyansatt jypling presterte å spørre meg "hvordan bil har du". Vurderte å ringe og kjefte på mora hans. Anonymkode: 8505c...00f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå