AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #101 Del Skrevet 5. september 2021 " Innafor" og " kleint" er to ord jeg virkelig er drittlei av. Det er så dømmende! Anonymkode: f1688...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 5. september 2021 #102 Del Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Oda = et rom/kammers i et harem? Altså et rom for konkubiner. Anonymkode: 1580f...8b6 Derav odalisque = «female slave or concubine in a harem» og det norske odalisk = «haremsslavinne, haremskvinne» Sett i forhold til dette var kanskje ikke kolonial så upassende likevel? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #103 Del Skrevet 5. september 2021 Jeg er uendelig lei av "bitter incel", men det er bare på KG folk sier dette. I virkeligheten har jeg aldri hørt noen bruke dette uttrykket, her inne er det til gjengjeld dagligtale Anonymkode: c37e5...6b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #104 Del Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er uendelig lei av "bitter incel", men det er bare på KG folk sier dette. I virkeligheten har jeg aldri hørt noen bruke dette uttrykket, her inne er det til gjengjeld dagligtale Anonymkode: c37e5...6b6 Det har meg om mine venner snakket om mange, mange ganger. Er også brukt på Trygdekontoret, Insider etc. Så dette er nok mer vanlig enn du tror. Anonymkode: 2b6a8...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #105 Del Skrevet 5. september 2021 "Glatt" som i "Jeg hadde glatt gjort det" Anonymkode: bbd0c...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #106 Del Skrevet 5. september 2021 "Det gjorde dagen min" Anonymkode: 912ee...9e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 5. september 2021 #107 Del Skrevet 5. september 2021 Ludovica- skrev (5 timer siden): Det gledes. Ta vare. Riktignok ikke ord, men uttrykk. !!!! og fery. Ahh, så deilig med fery ☠️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #108 Del Skrevet 5. september 2021 Jeg har ingen problemer med "hen" når det brukes om noen som ønsker å definere seg slik, men jeg ser stadig oftere at "hen" brukes i artikler og forum som en erstatning for "vedkommende" eller "han/hun" og det er veldig irriterende. Anonymkode: 7cc6a...a36 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 5. september 2021 #109 Del Skrevet 5. september 2021 (endret) Forskjellige nyord irriterer meg ikke så ofte. Men feil bruk av språket som f.eks "hvem farge på håret?", " i forhold til", "hate på"... kan være nokså frustrerende. Endret 5. september 2021 av CorvusCorax skrivefeil :O 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 5. september 2021 #110 Del Skrevet 5. september 2021 CorvusCorax skrev (14 minutter siden): Forskjellige nyord irriterer meg ikke så ofte. Men feil bruk av språket som f.eks "hvem farge på håret?", " i forhold til", "hate på"... kan være nokså frustrende. Enig! Ellers mye i-landsproblemer her, og mange som skriver at de hater et ord når det egentlig er fenomenet som ordet beskriver de egentlig hater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #111 Del Skrevet 5. september 2021 Kala skrev (5 timer siden): Vil ikke kalle det nyord, er mer talefeil og/eller sløvhet. Shjylling, shjino, shjole, shjøtt, shjøpe osv. Grøsser i meg hver gang. Voksne folk som snakker som babyer. Nå tror jeg de fleste som ikke mestrer dette har utfordringer, så i mitt hode er det ikke greit å kritisere folk som ikke greier denne lyden. Anonymkode: 5c8d6...2ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. september 2021 #112 Del Skrevet 5. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Oda istedenfor Kolonial 🤦🏼♀️ Anonymkode: 1580f...8b6 Jeg har aldri hørt det ordet. Hvor bruker de det? OK, googlet og fant navnebytte på en nettbutikk. Dagligvarebutikkene våre er jo kolonialer, ikke Oda Endret 6. september 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. september 2021 #113 Del Skrevet 5. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå tror jeg de fleste som ikke mestrer dette har utfordringer, så i mitt hode er det ikke greit å kritisere folk som ikke greier denne lyden. Anonymkode: 5c8d6...2ac Jeg trodde dette var mer vanlig blant yngre på østlandet? Liksom noe kult? Det virker ganske barnslig hvis det ikke er talefeil. Oppsøk heller hjelp. Ingen som snakker slik på sørlandet. Jeg vet at det er dialekter i Rogaland, hvor ikke=isje, men det blir jo ikke på samme måte. Endret 6. september 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #114 Del Skrevet 5. september 2021 Klemz… Hva er det, eller hvordan gjør du det? Anonymkode: 19367...8bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. september 2021 #115 Del Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ingen problemer med "hen" når det brukes om noen som ønsker å definere seg slik, men jeg ser stadig oftere at "hen" brukes i artikler og forum som en erstatning for "vedkommende" eller "han/hun" og det er veldig irriterende. Anonymkode: 7cc6a...a36 Enig. Jeg skriver også vedkommende. Før brukte vi jo også å skrive h*n, hvis vi ikke ville skrive han/hun. Hvis jeg vil omtale en transperson, så skriver jeg hen. Det er nå slik jeg har trodd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 5. september 2021 #116 Del Skrevet 5. september 2021 Storkar. "Å være storkar". Ei litta. Hu mor. Jeg vet dette ikke er ord, men uttrykk jeg hører stadig oftere. Jeg gremmes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #117 Del Skrevet 5. september 2021 Mæba. Anonymkode: 7e3f9...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #118 Del Skrevet 5. september 2021 Ei litta (sett inn hvilket som helst intetkjønnsord el hankjønnsord) Cis-kvinne Hate på Kohorten Swipe men jeg elsker når min svigerfar sier fjernsynet 😚 Anonymkode: ad41d...cb7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #119 Del Skrevet 5. september 2021 Sis-kvinne. Jeg får hikke rett og slett. Folk kan omtale seg som de selv ønsker og jeg bruker det ordet den jeg snakker med ønsker at jeg skal bruke. Om det er hen, hun, han, den, det, kunne, mann, transmann etc. Jeg respekterer hvordan andre ønsker å bli omtalt og da forventer jeg det samme i retur. Jeg er en kvinne og syntes jeg fortjener å bli omtalt som en kvinne på likt nivå med at jeg omtaler andre slik de ønsker det. Jeg syntes ingenting om sis-ordet og finner det unødvendig og nedlatende. Anonymkode: e6852...0db 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #120 Del Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå tror jeg de fleste som ikke mestrer dette har utfordringer, så i mitt hode er det ikke greit å kritisere folk som ikke greier denne lyden. Anonymkode: 5c8d6...2ac Sier du hat 80% av de under 25 år er tilbakestående? Anonymkode: cf0db...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå