Gå til innhold

Nyord som du hater - virkelig hater!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

" Innafor"  og " kleint"  er to ord jeg virkelig er drittlei av. Det er så dømmende!

Anonymkode: f1688...8e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Oda = et rom/kammers i et harem?

Altså et rom for konkubiner.

Anonymkode: 1580f...8b6

Derav odalisque = «female slave or concubine in a harem» og det norske odalisk = «haremsslavinne, haremskvinne»

Sett i forhold til dette var kanskje ikke kolonial så upassende likevel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uendelig lei av "bitter incel", men det er bare på KG folk sier dette. I virkeligheten har jeg aldri hørt noen bruke dette uttrykket, her inne er det til gjengjeld dagligtale

Anonymkode: c37e5...6b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er uendelig lei av "bitter incel", men det er bare på KG folk sier dette. I virkeligheten har jeg aldri hørt noen bruke dette uttrykket, her inne er det til gjengjeld dagligtale

Anonymkode: c37e5...6b6

Det har meg om mine venner snakket om mange, mange ganger. Er også brukt på Trygdekontoret, Insider etc. Så dette er nok mer vanlig enn du tror.

Anonymkode: 2b6a8...ce4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ludovica- skrev (5 timer siden):

Det gledes.

Ta vare. 

Riktignok ikke ord, men uttrykk. 

!!!! og fery. Ahh, så deilig med fery ☠️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med "hen" når det brukes om noen som ønsker å definere seg slik, men jeg ser stadig oftere at "hen" brukes i artikler og forum som en erstatning for "vedkommende" eller "han/hun" og det er veldig irriterende.

Anonymkode: 7cc6a...a36

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige nyord irriterer meg ikke så ofte. Men feil bruk av språket som f.eks "hvem farge på håret?", " i forhold til", "hate på"... kan være nokså frustrerende.  

Endret av CorvusCorax
skrivefeil :O
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
CorvusCorax skrev (14 minutter siden):

Forskjellige nyord irriterer meg ikke så ofte. Men feil bruk av språket som f.eks "hvem farge på håret?", " i forhold til", "hate på"... kan være nokså frustrende. 

Enig!

Ellers mye i-landsproblemer her, og mange som skriver at de hater et ord når det egentlig er fenomenet som ordet beskriver de egentlig hater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kala skrev (5 timer siden):

Vil ikke kalle det nyord, er mer talefeil og/eller sløvhet. 

Shjylling, shjino, shjole, shjøtt, shjøpe osv. Grøsser i meg hver gang. Voksne folk som snakker som babyer. 

Nå tror jeg de fleste som ikke mestrer dette har utfordringer, så i mitt hode er det ikke greit å kritisere folk som ikke greier denne lyden.

Anonymkode: 5c8d6...2ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Oda istedenfor Kolonial 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 1580f...8b6

Jeg har aldri hørt det ordet. Hvor bruker de det?

OK, googlet og fant navnebytte på en nettbutikk. 
Dagligvarebutikkene våre er jo kolonialer, ikke Oda

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nå tror jeg de fleste som ikke mestrer dette har utfordringer, så i mitt hode er det ikke greit å kritisere folk som ikke greier denne lyden.

Jeg trodde dette var mer vanlig blant yngre på østlandet?  Liksom noe kult?  Det virker ganske barnslig hvis det ikke er talefeil.  Oppsøk heller hjelp.  Ingen som snakker slik på sørlandet.  Jeg vet at det er dialekter i Rogaland, hvor ikke=isje, men det blir jo ikke på samme måte.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ingen problemer med "hen" når det brukes om noen som ønsker å definere seg slik, men jeg ser stadig oftere at "hen" brukes i artikler og forum som en erstatning for "vedkommende" eller "han/hun" og det er veldig irriterende.

Anonymkode: 7cc6a...a36

Enig.  Jeg skriver også vedkommende. Før brukte vi jo også å skrive h*n, hvis vi ikke ville skrive han/hun.

Hvis jeg vil omtale en transperson, så skriver jeg hen.

Det er nå slik jeg har trodd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storkar. "Å være storkar".

Ei litta.

Hu mor.

Jeg vet dette ikke er ord, men uttrykk jeg hører stadig oftere. Jeg gremmes. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei litta (sett inn hvilket som helst intetkjønnsord el hankjønnsord)

Cis-kvinne

Hate på 

Kohorten

Swipe

men jeg elsker når min svigerfar sier fjernsynet 😚

Anonymkode: ad41d...cb7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sis-kvinne. Jeg får hikke rett og slett. Folk kan omtale seg som de selv ønsker og jeg bruker det ordet den jeg snakker med ønsker at jeg skal bruke. Om det er hen, hun, han, den, det, kunne, mann, transmann etc.

Jeg respekterer hvordan andre ønsker å bli omtalt og da forventer jeg det samme i retur. Jeg er en kvinne og syntes jeg fortjener å bli omtalt som en kvinne på likt nivå med at jeg omtaler andre slik de ønsker det. Jeg syntes ingenting om sis-ordet og finner det unødvendig og nedlatende. 

Anonymkode: e6852...0db

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sier du hat 80% av de under 25 år er tilbakestående?

Anonymkode: cf0db...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...