AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Del Skrevet 3. september 2021 Nei, du har ikke lagt på sofaen hele dagen. Du har ligget! Du har kanskje lagt puten på sofaen. Og den har ligget! Å legge, og å ligge er to forskjellige ord! Har skolen sviktet fullstendig, eller er du bare litt enkel? Herregud, det høres så dumt ut!!! Anonymkode: 737f2...a32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Del Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, du har ikke lagt på sofaen hele dagen. Du har ligget! Du har kanskje lagt puten på sofaen. Og den har ligget! Å legge, og å ligge er to forskjellige ord! Har skolen sviktet fullstendig, eller er du bare litt enkel? Herregud, det høres så dumt ut!!! Anonymkode: 737f2...a32 Mange skriver litt dialekt. hvis du har problemer med rettskrivingen til folk må du finne deg et forum som du kan engasjere deg i som handler om rettskriving. folk skriver som de gjør, og så lenge du forstår hva som er skrevet og du har noe å komme med i HI kan du svare, ellers ligg unna. Folk er dritt lei slike som deg Anonymkode: 6a5de...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Del Skrevet 3. september 2021 Dette er bergensk dialekt. At noen ikke er flinke til å skrive bokmål betyr ikke at de er enkle. Det kan bety feks dysleksi, latskap eller uvitenhet. Det finnes viktigere ting i verden dersom du ønsker å engasjere deg. Anonymkode: 232c3...7d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #4 Del Skrevet 3. september 2021 Nei, dette handler ikke om å skrive dialekt. Jeg har bodd i Oslo, på sørlandet, i Trøndelag og i nord. Alle steder bruker folk feil ord. Sier det, og skriver det. Lærerene til mine barn, som skal lære dem norsk, sier " denne boka har lagt her hele uka." I journalene på jobb skriver folk "pasienten har lagt i senga til frokost." De bruker feil ord, og det reagerer jeg på. Jada, mye å bry seg om verden. Og det gjør jeg. Jeg svarer ikke på et spesifikt innlegg, henger ikke ut noen, eller avsporer en tråd. Men jeg har også lov å skrive skrive spørsmål på et åpent forum. Anonymkode: 737f2...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #5 Del Skrevet 8. september 2021 Takk, TS! Er så godt å se at jeg ikke er alene om å irritere meg over dette. Anonymkode: 7dd47...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #6 Del Skrevet 8. september 2021 Man har lagt seg i sengen og ligget med noen. Anonymkode: d20be...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå