Bokdamen Skrevet 29. mars 2022 #421 Del Skrevet 29. mars 2022 Noe flere enn meg som kjenner på at det er sykt deilig med vår og sommertid? Var ute og løp etter ungene var lagt, og det var fortsatt lyst da jeg kom hjem! Herlighet, er refeleksperioden over for denne gang? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #422 Del Skrevet 30. mars 2022 Aldri satt så pris på våren før faktisk 😂 elsker sol, fuglekvitter og lys. I morges var jeg ute på løpetur igjen, og hadde planlagt å prøve meg på 10 km. Tok det rolig, og bestemte meg for å ikke se på klokka i det hele tatt utenom en planlagt sjekk halvveis (for ikke å la meg stresse med tempo/tid, for i dag løp jeg utelukkende på km). Veldig god og fin tur! Når jeg nærma meg 10 km, så kjente jeg at dette går jo faktisk ganske uproblematisk? 2 km igjen til bilen, med sko som er «uegnet til å gå tur i» 🤔😁 så da tenkte jeg på din tur @Bokdamen som plutselig gikk fra 10 til 15 km, og bare løp videre 😂🙌💪 (Hvor lang tid brukte du på 15 km forresten? Kjenner jeg setter ned farten en del når jeg vet det skal bli langt, sånn for sikkerhetsskyld) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 30. mars 2022 #423 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg elsker at det har blitt lyst. 🤩 Så deilig at det fortsatt er lys når jeg kommer hjem fra løpetur kl. 20. Og ikke minst at det fortsatt er litt liv i nabolaget, noen større barn ute og leker, folk som rydder i hagen også videre. Det har vært ganske dødt når jeg har løpt på det mørkeste, så det har føltes som midt på natta, selv om klokka bare er rundt 19 når jeg legger ut. 😜 Å ikke se på klokka når en løper er nok kjempelurt, ja. Jeg ser alt for mye på den, og det kan jo til tide være motiverende, men også ha negativ effekt. Jeg mistenker at en av grunnene til at jeg sjeldent bikker 10km er at jeg løper litt for fort. Holder samme tempo som når jeg løper 6-8 km, og da blir jeg jo innmari sliten når jeg nærmer meg 10. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 30. mars 2022 #424 Del Skrevet 30. mars 2022 Godt jobbet @Bithiah 👏👏 Jeg brukte ca 1.40. Føltes nesten som er større bragd å løpe så lenge som det har å løpe så langt 😅 Prøver å være obs på å ikke fokusere på tid når jeg løper langt, og ser at jeg jevnt over har høyere km tid på langturene. Men jeg skulle hatt med meg noe å drikke, så fra nå av er det vann med på langtur 🚰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #425 Del Skrevet 30. mars 2022 Hvordan merker du at du trenger vann egentlig? Jeg har aldri opplevd å bli tørst på løpetur, men nå er jo min lengste 1.20… (eller, i sommer en gang, men da var det 25 grader ute 😅). Eller merker du det på annet vis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 31. mars 2022 #426 Del Skrevet 31. mars 2022 Jeg har ikke prøvd det til nå @Bithiah så jeg vet jo ikke 😅 Blir heller ikke direkte tørst, men det ble merkbart tyngre på slutten uten at jeg kjente meg «ferdigløpt» i kroppen. De som løper langt-langt har gjerne også med seg næring (sånne geleer er visst populært hos maratonfolket skal man tro r/running) Har lest mye forskjellig, men har landet på at jeg vil introdusere det når jeg er ute halvannen time eller mer. Må teste hvordan det oppleves før halvmaraton så jeg vet hva jeg kan forvente. Bergen kan klinke til og være uvant varm i slutten av april, og de sier «nothing new on raceday». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkarella Skrevet 1. april 2022 #427 Del Skrevet 1. april 2022 Hei! Jeg har snoket rundt her inne en stund, og i dag gjennomførte jeg endelig den første økta i c25k-appen. Vil bare fortelle dere at dere er motiverende og flinke, tusen takk og stå på! 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 1. april 2022 #428 Del Skrevet 1. april 2022 makkarella skrev (2 timer siden): Hei! Jeg har snoket rundt her inne en stund, og i dag gjennomførte jeg endelig den første økta i c25k-appen. Vil bare fortelle dere at dere er motiverende og flinke, tusen takk og stå på! Gratulerer med starten! Du er i gang, og dermed flink du også! Ellers helt enig, det er motiverende å lese om alle de flinke her i tråden. Og at jeg føler jeg har min plass her jeg også selv om jeg ikke løper en mil, eller 5 km under en halvtime. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 1. april 2022 #429 Del Skrevet 1. april 2022 makkarella skrev (2 timer siden): Hei! Jeg har snoket rundt her inne en stund, og i dag gjennomførte jeg endelig den første økta i c25k-appen. Vil bare fortelle dere at dere er motiverende og flinke, tusen takk og stå på! Gratulerer 👏👏 Jeg begynte å jogge i sommer, det var veldig tungt i starten (det er det tidvis fortsatt), men nå gir det med masse glede og overskudd. Heier på deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 1. april 2022 Forfatter #430 Del Skrevet 1. april 2022 makkarella skrev (2 timer siden): Hei! Jeg har snoket rundt her inne en stund, og i dag gjennomførte jeg endelig den første økta i c25k-appen. Vil bare fortelle dere at dere er motiverende og flinke, tusen takk og stå på! Knallbra! 👏👏👏 Veldig velkommen i tråden! Er ganske nøyaktig et år siden jeg starta, og de små minuttene var de første jeg jogga av egen fri vilje noen sinne 😅 gikk det greit synes du? Kepaløk skrev (27 minutter siden): Gratulerer med starten! Du er i gang, og dermed flink du også! Ellers helt enig, det er motiverende å lese om alle de flinke her i tråden. Og at jeg føler jeg har min plass her jeg også selv om jeg ikke løper en mil, eller 5 km under en halvtime. Altså, nå måtte jeg le litt. Bare fordi jeg, av alle folk i verden, plutselig ble inkludert i «ytterpunktet» i kommentaren din 😂😂 Det hadde jeg aldri trodd om noen ting ang trening. Og det er, utenom dere, kun 4 folk i verden som vet at jeg jogger. (En i nær familie kommenterte senest i jula når vi lekte tikken «første gang jeg ser deg løpe! *hahaha*») 🙄 Veldig glad du deler av din opplevelse i tråden @Kepaløk! Og alle andre! Jeg synes også det er inspirerende 👏👏👏 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 2. april 2022 #431 Del Skrevet 2. april 2022 Bithiah skrev (7 timer siden): Altså, nå måtte jeg le litt. Bare fordi jeg, av alle folk i verden, plutselig ble inkludert i «ytterpunktet» i kommentaren din 😂😂 Det hadde jeg aldri trodd om noen ting ang trening. Og det er, utenom dere, kun 4 folk i verden som vet at jeg jogger. (En i nær familie kommenterte senest i jula når vi lekte tikken «første gang jeg ser deg løpe! *hahaha*») 🙄 Med unntak av at jeg jogger mye kortere enn deg, så kan jeg si akkurat det samme. Jeg har alltid sagt at "denne kroppen løper ikke". Det at jeg faktisk jogger er helt surrealistisk. Utenom de som bor i samme hus som meg, så er det kun 1 som vet jeg jogger. Og det er fysioterapeuten som "klarerte" meg for jogging selv om jeg har alt for mange kilo på kroppen. Og dere her da. Gleder meg til snøen og isen blir ordentlig borte. Det hjalp en del forrige uke, men denne uka har det vært ti og kaldere, blå grader. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkarella Skrevet 2. april 2022 #432 Del Skrevet 2. april 2022 Bithiah skrev (9 timer siden): Knallbra! 👏👏👏 Veldig velkommen i tråden! Er ganske nøyaktig et år siden jeg starta, og de små minuttene var de første jeg jogga av egen fri vilje noen sinne 😅 gikk det greit synes du? Oi her føler man seg i hvert fall velkommen! Det gikk overraskende greit, jeg klarte det jo 😲 det som blir spennende et jo å se om jeg klarer å fortsette. Akkurat nå er det fint vær der jeg bor og veldig greie forhold, men det kan jo snu fort. Også har jeg blitt innmari støl! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 2. april 2022 #433 Del Skrevet 2. april 2022 Beklager hvis dette bikker over i TMI, men et sted må jeg spørre: noen andre som må tisse når dere løper? Jeg kjenner det ofte når jeg bikker 30 minutter. Har født to barn og ikke vært verdensmester i knipeøvelser, så nå når jeg jevnlig løper en time og mer enn det, begynner det å bli et problem. Vil gjerne jogge langt uten å tisse på meg liksom, men løper mest i by og det er ikke akkurat flust med steder å stoppe. I går stoppet jeg faktisk og tisset bak en busk, men da var det heldigvis mørkt. Verste er egentlig at det vipper meg helt ut av rytmen, og jeg blir bare løpende og tenke "jeg må tisse, jeg må tisse, jeg må tisse" 😅 Det er kjedelig når det er 5 km hjem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 2. april 2022 Forfatter #434 Del Skrevet 2. april 2022 Bokdamen skrev (1 time siden): Beklager hvis dette bikker over i TMI, men et sted må jeg spørre: noen andre som må tisse når dere løper? Jeg kjenner det ofte når jeg bikker 30 minutter. Har født to barn og ikke vært verdensmester i knipeøvelser, så nå når jeg jevnlig løper en time og mer enn det, begynner det å bli et problem. Vil gjerne jogge langt uten å tisse på meg liksom, men løper mest i by og det er ikke akkurat flust med steder å stoppe. I går stoppet jeg faktisk og tisset bak en busk, men da var det heldigvis mørkt. Verste er egentlig at det vipper meg helt ut av rytmen, og jeg blir bare løpende og tenke "jeg må tisse, jeg må tisse, jeg må tisse" 😅 Det er kjedelig når det er 5 km hjem... 🤣🤣🤣 det går fint! Men beklager, jeg kjenner ikke til problemet.. 😬 drikker du mye i forkant, eller er det mest psykisk tror du? At du vet du ikke kan gå, så da må du i hvert fall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 2. april 2022 Forfatter #435 Del Skrevet 2. april 2022 Må bare skrive et innlegg til jeg 😬 for må bare dele med noen 😁😁😁 Nettopp kommet hjem fra joggetur, og etter 8 km (planlagt stopp) så jeg at jeg lå an til å slå rekorden på 10 km med god margin 😱 kunne jo ikke stoppe da?! Så klokket i mål på 1.02.53 🥳🥳🥳🥳💪💪💪 FOR en inngang på lørdagskvelden 🤩🤩 🥂 god helg alle medløpere! 😂 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
femme_pilot Skrevet 4. april 2022 #436 Del Skrevet 4. april 2022 makkarella skrev (På 1.4.2022 den 19.49): Hei! Jeg har snoket rundt her inne en stund, og i dag gjennomførte jeg endelig den første økta i c25k-appen. Vil bare fortelle dere at dere er motiverende og flinke, tusen takk og stå på! Så flink du er 😁 Stå på videre og hjelper å hente motivasjon her inne Det jeg gjør når det føles umulig å komme seg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 5. april 2022 #437 Del Skrevet 5. april 2022 Jeg fikk endelig årets første joggetur etter evigheter uten (forrige var vel i høst en gang😬). Det har vært mye sykdom på meg i vinter som har gjort det vanskelig å komme inn i en treningsrutine, men nå håper jeg å holde meg frisk.🤞🏼🤞🏼 Hunden har løpetid som egentlig var grunnen til joggetur i går, hun pep som bare det etter gutter i går, så jeg fant ut at nå må hun bli sliten. Det funka for hun sluknet nesten med en gang vi kom hjem.😅 1,6 km på 15.06 ble det i går. Tenker det er greit å starte litt forsiktig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperWoman. Skrevet 5. april 2022 #438 Del Skrevet 5. april 2022 Hei! Nybegynner her😅 Jeg har jogget bittelitt før, men nå har jeg lyst til å komme i gang og begynne å jogge fast fremover. Jeg har en hund på 10 måneder som jeg har lyst til å ta med meg på joggeturer etter hvert. Når kan man begynne å jogge med hunden? Hvor gammel må den være? Noen sier 12 måneder og andre sier 18 måneder. Hva har dere gjort, dere som har hund? Det er snakk om en middels/stor hund på 20 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 5. april 2022 #439 Del Skrevet 5. april 2022 SuperWoman. skrev (4 timer siden): Hei! Nybegynner her😅 Jeg har jogget bittelitt før, men nå har jeg lyst til å komme i gang og begynne å jogge fast fremover. Jeg har en hund på 10 måneder som jeg har lyst til å ta med meg på joggeturer etter hvert. Når kan man begynne å jogge med hunden? Hvor gammel må den være? Noen sier 12 måneder og andre sier 18 måneder. Hva har dere gjort, dere som har hund? Det er snakk om en middels/stor hund på 20 kg. Jeg ville drøyd å ta med hunden til den er utvokst, med mindre det er snakk om en rase som er skapt for å løpe. Går an å øve med litt kortere spurter på tur evt, hvor dere trener på at hunden skal trekke/løpe ved siden av deg, alt etter hva du ønsker. Du kan også høre med oppdretter om hva de tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperWoman. Skrevet 5. april 2022 #440 Del Skrevet 5. april 2022 Diamant20 skrev (1 time siden): Jeg ville drøyd å ta med hunden til den er utvokst, med mindre det er snakk om en rase som er skapt for å løpe. Går an å øve med litt kortere spurter på tur evt, hvor dere trener på at hunden skal trekke/løpe ved siden av deg, alt etter hva du ønsker. Du kan også høre med oppdretter om hva de tenker. Takk for svar! Det blir nok en god stund til han får være med å jogge. Det var et godt tips angående å høre med oppdretter, så det skal jeg. Et annet spørsmål til deg som har hunden med på jogging. Bruker du noe potesokker eller lignende på hunden når dere jogger? Her jeg bor er det asfalt flere steder, og jeg er redd for at potene skal bli såre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå