Gå til innhold

Imens vi venter på vår første💞

Daisy'sDuckling

Anbefalte innlegg

Oi, så gøy med 3+ allerede! 😁😁 Og skjønner godt at du vil forebygge med blodfortynnende, håper du får ønsket ditt innvilget 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lianne skrev (1 time siden):

Oi, så gøy med 3+ allerede! 😁😁 Og skjønner godt at du vil forebygge med blodfortynnende, håper du får ønsket ditt innvilget 😊

Tusen takk for det🥰 Ja krysser fingrene for det🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

6+0

Tiden flyr, jeg er allerede i uke 6, og vi skal på TUL om bare 10 dager!🙊 Kjenner jeg grugleder meg, håper virkelig alt står bra til med den lille🤞🏻💕

Siden sist har jeg spurt legen om disse blodfortynnende medisinene, men han vil ikke gi ut resept på disse, da det i følge protokollen ikke er «nødvendig». Vi med heterozygot variant av Leiden får ikke blodfortynnende i svangerskapet med mindre vi har opplevd habituell abort eller blodpropp ila svangerskapet.. Kjenner jeg blir frustrert over at vi ikke kan følge «føre-var»-prinsippet, da medisinene ikke gir noe risiko for meg eller barnet😔 Spesielt når protokollen i diverse andre land sier at også dem med heterozygot skal ha blodfortynnende (bl.a USA).. Legen har henvist meg videre til gynekolog som også er spesialist innen kvinnesykdommer, så håper virkelig at hun kan se gjennom fingrene.. 

Disse bekymringene og tankene har tatt litt vel overhånd den siste tiden, så mannen ville at vi skulle dele nyheten med min mamma, slik at hun også kan være der som støtte og betrygge meg/oss. Så nå vet mamma at hun forhåpentligvis skal bli bestemor igjen❤️ kjente det var godt å få snakket ut om bekymringer med henne, og så slipper jeg å slite ut mannen hjemme også🙊 Mamma er selvfølgelig sjeleglad og har allerede begynt å strikke😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

7+3

Nå er det ikke mange timene til vi skal på TUL😱 Kjenner jeg er spent og nervøs. Mannen sier han håper på tvillinger, haha wtf😂 Jeg kjenner jeg bare håper å se et lite bankende hjerte på skjermen i dag❤️ håper virkelig alt står bra til med den lille🙊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+2 (eller 7+3??)

Da har vi vært på TUL, og jammen så vi et flott, lite hjerte som hamret og slo med 140 i puls!❤️ Jordmoren målte den lille til 13-14 mm så hun beregnet at jeg er 8+2, og ikke 7+3?😱

Første dag av siste mens var den 16.09, så det kan absolutt stemme at jeg har fått EL rundt CD13 og ikke CD19, men forstår ikke hvorfor EL testene ga meg et helt annet svar😳 Hun kommenterte «Ja jeg vet ikke hvor pålitelige disse testene er jeg..» 

Jeg ser på loggføringen i Flo-appen og notater at vi la inn masse aksjer fra CD10 til CD13, så det var jo bare flaks, for jeg ante virkelig ikke🤷🏼‍♀️ Da fikk jeg heller ikke rask implantasjon og raske positive tester, hvis EL var 6 dager tidligere enn jeg har trodd! Det forklarer også hvorfor jeg fikk raskere stigning på de digitale CB med ukeindikator🤔

Men uansett veldig gøy å bli satt nesten 1 uke fram i tid, selv om jeg følte jeg mistet litt kontroll🙊😂 Men for en deilig følelse å se det lille hjertet slå❤️ 

Endret av Daisy'sDuckling
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med vellykket TUL! :hjerte: Så godt å se at alt er fint med lille der inne. Gleder meg til det blir min tur!

Jeg tror du kan stole på EL-testene dine, og at lille festet seg tidlig. Har sniktittet litt i dagboka di og ser at din kryss-test på 9DPO var ørlite svakere enn min i dag på 10DPO. Og jeg kjente tydelig murringer allerede på 5DPO, og festeblødning på 6DPO. Så jeg vet jo at den festet seg tidlig her. :) Vet man ikke skal sammenligne sånn da for alle er forskjellig, men det er jo litt spennende likevel. Spesielt når vi begge kjente noe på 6DPO. 

Hadde vært merkelig om du fikk EL på negative tester, for så å få positive tester etterpå som ble negative igjen uten EL. Kan jo eventuelt hende du fikk EL samme dag som positiv test? Det har jeg opplevd noen ganger før. Kan også hende hun har fått målt litt feil? De er jo så veldig små enda, og noen få prosent feilmargin utgjør plutselig mange dager da. Uansett tenker jeg det er et godt tegn at du ble flyttet frem! Det tyder på at lille vokser og koser seg inni magen din. ❤️ Men ville hatt i bakhode at du kanskje blir flyttet tilbake ved neste UL, og ikke bli kjempe skuffet om det skjer. :klemmer:

Endret av Lykkefrø
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk @Lykkefrø❤️ Og igjen gratulerer så mye til deg!🥰 

Ja ble bare plutselig så usikker på om 6 DPO for meg virkelig var 6 DPO🤔 Men samtidig synes jeg testene mine var veldig svake til å evt. være 6 dager tidligere enn beregnet. For da ville den CB plus testen vært 15 DPO, og synes den var litt svak for det igjen? 

Hun målte mange ganger for å forsikre seg om lengden, og hun målte alltid over 13 mm, men det er nok sikkert en feilmargin uansett når det er så smått ja🙊 Skal ha det i bakhodet at jeg kanskje enda er 7+3, og får bestille ny TUL om 4 ukers tid. Får se hva jeg blir satt til da! Vil uansett ha nye bilder rundt uke 12, for da ser fosteret litt mer ut som en baby

Men det viktigste er selvsagt at det er liv! Selv om kontrollfriken i meg ønsker å vite mer eksakt..😂 

Endret av Daisy'sDuckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i at testene dine så mye mer ut som tidlig-tester enn 15DPO tester, og med positive EL-tester i tillegg så tror jeg du kan være rimelig sikker på når EL var egentlig. :) Kanskje denne lille rakkeren bare vokser litt raskt. Har hørt at de vokser litt i rykk og napp, og da blir det jo vanskelig å måle nøyaktig. Kjenner så godt igjen kontrollbehovet altså, hihi! Men jeg ville sagt meg sikker på at EL var på dagen for første positive test tidligst, og aller helst dagen etterpå. Uansett riktig som du sier at det viktigste er at lille har det fint, og at det er et nydelig bankende hjerte! ❤️ Blir helt rørt jeg! Tenk at vi kan sniktitte inn på de slik. Lille fine bebbisen! 

Endret av Lykkefrø
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det❤️ og for ditt synspunkt! Jeg har også mest tro på EL dagen utifra testene egentlig, ble bare så brått usikker! Men disse vekstmålene uke for uke er jo bare «standard», så det høres jo fornuftig ut at det kan komme avvik, da noen sikkert vokser raskere eller senere enn andre🙊 Jaa det er så gøy å få sniktitte så tidlig! Det er bare å glede seg😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede!! ❤️ Blir spennende å se når vi ender opp med å dra for å sniktitte. Kribler godt i magen! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg godt!❤️ Håper de kommende ukene går raskt for oss begge!🙊🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se at alt står bra til med den lille! 🥰 Jeg tror også EL-testene er troverdige og at man bør gå ut ifra at resultatet på dem stemmer overens med når eggløsningen var. De vokser jo litt i rykk og napp 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusentakk @Lianne❤️ tusen takk for ditt synspunkt! Tror jeg bare går ut i fra EL dato, istedetfor å bli satt tilbake igjen om 4 ukers tid Får ta det som et godt tegn at den lille kanskje vokser litt raskere enn den skal nå i begynnelsen🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

9+0 (9+6 ifølge TUL)

Vi har allerede fortalt hemmeligheten til foreldrene våre, og enkelte andre familiemedlemmer begynner å fatte mistanke grunnet jeg ser så sliten og trøtt ut for tiden😂 Men resten skal ikke få vite noe før vi har vært på ny TUL, som er 13.12, akkurat 3 uker til gleder oss til å se den lille igjen, og håper alt står bra til❤️ Rundt uke 12 kan man også se konturene av en bitteliten baby, så det blir gøy!🤩

Har ellers hatt veldig lite kvalme, helt til det plutselig tok seg opp i går, og har fortsatt i hele dag😳🙊 Men alle symptomer er egentlig velkomne her, da det gir et lite tegn til at det foregår noe inni der🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

10+2 (10+4 i følge ny TUL)

Med fare for å bli gjenkjent, så ville jeg bare lufte tanker angående en ulykke jeg hadde i helga.. Jeg og mannen gikk på tur på glattisen, hvor jeg plutselig mistet helt balansen, og leggen havnet under hele kroppsvekten. Dette førte til brudd i begge leggbein i den ene foten, og operasjon dagen etter😔 Har vært innom røntgen 2 ganger, en gang i CT, vært i narkose, og fått ulike former for morfin. Alle ansatte på sykehuset som har behandlet meg har fått vite om graviditeten, slik at de alle vet hvilke medisiner og behandlinger som er OK.
Jeg og mannen var likevel veldig bekymret, for jeg husker ikke om jeg falt på hoften/magen etterpå, og jeg måtte ligge på isen og fryse i 15 minutt før ambulansen kom.. i tillegg til alle undersøkelser/medisiner så var vi redde for at fosteret hadde tatt skade..

Fikk endelig sjekket babyen på mandag hos gynekolog, og alt sto heldigvis fint til med vår lille❤️ Mannen fikk dessverre ikke vært med, men jeg fikk se to armer, to bein som lå i kryss, og et hode som bevegte på seg🥰 Ble målt til 10+2, og etter mine beregninger skulle jeg vært 10+0, men det ble i alle fall nærmere EL nå enn forrige TUL, hvor jeg isåfall nå hadde vært 10+6 om den stemte🙊 Jeg er veldig glad for at mamma og svigermor visste om graviditeten før ulykken, for ellers hadde de fått vite det på denne måten.. resten av familien venter vi med å fortelle til etter neste TUL som er 13 desember. 
Nå må jeg gå på krykker i 6 uker, og har fått operert inn metall i det største leggbeinet.. Blir sykemeldt fra jobb i noen uker i hvert fall.. Kjenner jeg bare er takknemlig for at det heller var foten ble skadet enn den lille babyen vår. Og veldig glad for at jeg ikke har en stor og tung gravidmage enda, for det hadde vært tungt på krykker😂 Pass dere på glatta nå, og husk brodder. Jeg skal i alle fall aldri gå på is igjen uten brodder😳🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daisy'sDuckling skrev (12 timer siden):

10+2 (10+4 i følge ny TUL)

Med fare for å bli gjenkjent, så ville jeg bare lufte tanker angående en ulykke jeg hadde i helga.. Jeg og mannen gikk på tur på glattisen, hvor jeg plutselig mistet helt balansen, og leggen havnet under hele kroppsvekten. Dette førte til brudd i begge leggbein i den ene foten, og operasjon dagen etter😔 Har vært innom røntgen 2 ganger, en gang i CT, vært i narkose, og fått ulike former for morfin. Alle ansatte på sykehuset som har behandlet meg har fått vite om graviditeten, slik at de alle vet hvilke medisiner og behandlinger som er OK.
Jeg og mannen var likevel veldig bekymret, for jeg husker ikke om jeg falt på hoften/magen etterpå, og jeg måtte ligge på isen og fryse i 15 minutt før ambulansen kom.. i tillegg til alle undersøkelser/medisiner så var vi redde for at fosteret hadde tatt skade..

Fikk endelig sjekket babyen på mandag hos gynekolog, og alt sto heldigvis fint til med vår lille❤️ Mannen fikk dessverre ikke vært med, men jeg fikk se to armer, to bein som lå i kryss, og et hode som bevegte på seg🥰 Ble målt til 10+2, og etter mine beregninger skulle jeg vært 10+0, men det ble i alle fall nærmere EL nå enn forrige TUL, hvor jeg isåfall nå hadde vært 10+6 om den stemte🙊 Jeg er veldig glad for at mamma og svigermor visste om graviditeten før ulykken, for ellers hadde de fått vite det på denne måten.. resten av familien venter vi med å fortelle til etter neste TUL som er 13 desember. 
Nå må jeg gå på krykker i 6 uker, og har fått operert inn metall i det største leggbeinet.. Blir sykemeldt fra jobb i noen uker i hvert fall.. Kjenner jeg bare er takknemlig for at det heller var foten ble skadet enn den lille babyen vår. Og veldig glad for at jeg ikke har en stor og tung gravidmage enda, for det hadde vært tungt på krykker😂 Pass dere på glatta nå, og husk brodder. Jeg skal i alle fall aldri gå på is igjen uten brodder😳🙊

Huff, så ekkel opplevelse! God bedring og godt å høre at lille krabaten har det godt ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en dramatisk og skremmende opplevelse det må ha vært! Håper alt står bedre til nå, til tross for vond fot og lang tid på krykker. Så bra at alt står bra til med den lille spira deres, det er godt å få det bekreftet  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J1994 skrev (2 timer siden):

Huff, så ekkel opplevelse! God bedring og godt å høre at lille krabaten har det godt ❤

alilja skrev (2 timer siden):

Oi, for en dramatisk og skremmende opplevelse det må ha vært! Håper alt står bedre til nå, til tross for vond fot og lang tid på krykker. Så bra at alt står bra til med den lille spira deres, det er godt å få det bekreftet  

Tusen hjertelig takk begge to❤️ Uff ja, det var veldig skummelt da jeg skulle reise meg opp igjen etter fallet så kjente jeg at noe var løst inni beinet, og at beina under kneet ikke følgte med resten av kroppens bevegelse🤢 Trodde helt ærlig at foten skulle falle av.. Og så lå jeg i grøftekanten hvor det var bekmørkt også, så mannen min måtte stoppe biler, hvor den ene bilen måtte bråbremse, sklei på isen og holdt på å kjøre på oss i tillegg.. Føler meg heldigvis tryggere nå, og er på bedringens vei etter operasjonen. Bare utrolig takknemlig for at jeg ikke slo magen og skadet den lille❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå neeei! :( Så synd at du skulle være så uheldig da, også akkurat nå som er gravid også! Såå godt å høre at alt gikk bra med den lille og med deg, sånn bortsett fra brukne ben selvsagt. ❤️ Skjønner veldig godt at du ble bekymret etter et slikt fall, og heldigvis gikk det fint med bebbisen din! Absolutt en viktig påminnelse til alle om å være forsiktig på glatta. Jeg datt for noen år siden, men kom unna det med skrekken og et stort blåmerke. Fikk brodder til jul året etter. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...