Gå til innhold

Imens vi venter på vår første💞


Daisy'sDuckling

Anbefalte innlegg

alilja skrev (15 timer siden):

masse lykke til med den kommende testingen🤩🤩 krysser fingre for positiv test🤞🏽

Tusen hjertelig takk @alilja🤩🥰 Blir spennende å se de neste dagene! For tiden kjenner jeg ingenting, men det er enda veldig tidlig i DPO-land🙊

Endret av Daisy'sDuckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 DPO - PP1 

Tenk at i disse dager kan det hende at et befruktet egg fester seg Jeg kjenner ikke så mye symptomer nå, annet enn at jeg er MYE mer hormonell etter pilleslutt!😂

Ellers har jeg satt meg som mål å vente til neste lørdag før jeg tester🤩 Litt fordi da kan vi teste sammen på morgenen, og at jeg slipper å gå på jobb rett etterpå😂 Håper jeg klarer å holde meg🙊 

 

Endret av Daisy'sDuckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO - PP1 

Jeg oppdaget nettopp blod på papiret etter toalettbesøk😱 Kan det muligens være festeblødning? Ca 5-10 minutter før kjente jeg en svak, rar murring som jeg loggførte i Flo appen.
Prøver å ikke få forhåpninger, men det er jammen ikke lett når jeg er symptomjeger😂 Kan dog være mensen som kommer for tidlig, da jeg kanskje har uregelmessig syklus etter pilleslutt🤷🏼‍♀️ Men håper virkelig det er en liten spire🌱💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO - PP1 

Jeg oppdaget brunt blod etter toalettbesøk idag. Det eskalerte raskt og siden kl 8 i dag morges har jeg blødd utrolig mye friskt, rødt blod, så jeg tror jeg må utelukke festeblødning😱 Beklager for detaljene, men jeg pleier aldri å blø så mye under mensen en gang, så jeg er ærlig talt litt bekymret😳 Kan det være hormonene/syklusen som tuller etter pilleslutt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har gått på ppiller så har du hatt en bortfallsblødning, ikke vanlig mens, så kanskje dette er kroppens egen "ekte" mens? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (22 minutter siden):

Hvis du har gått på ppiller så har du hatt en bortfallsblødning, ikke vanlig mens, så kanskje dette er kroppens egen "ekte" mens? :)

Takk for svar! Ja det var nok en bortfallsblødning jeg fikk den 19.08 etter pilleslutt🙊 Fikk positiv EL test 04.09, og hadde andre tegn som EL slim, murringer osv. Så fikk i såfall veldig kort lutealfase hvis jeg fikk mensen igår på 10 DPO😳 Men må kanskje bare slå meg til ro med at syklusen tuller litt etter pilleslutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig med tullete syklus etter pilleslutt. Sluttet selv på hormonell prevensjon i fjor da kroppen min ikke tålte det, og hadde da ikke hatt "naturlig" menstruasjon på nesten 10 år ettersom jeg begynte på p-piller samme dag som jeg fikk mensen for aller første gang. 

Fikk en bortfallsblødning 3-4 dager etter pilleslutt, før jeg fikk mensen "på ordentlig" 4 uker senere. Herregud så vondt det var, lå på badegulvet og spydde av smerte, og jeg blødde masse den uken. Tenkte at det kom til å bli et sant helv... dersom det skulle bli slik hver måned, men for min del var heldigvis den første menstruasjonen den desidert verste. Aner ikke om det er noe hold i det, men har tenkt som så at det kanskje ble ekstra ille den gangen fordi kroppen fikk "sjokk" etter å ikke ha hatt eggløsning på 10 år :fnise:  

Og for å berolige deg litt dersom det faktisk er slik at du har kort lutealfase - jeg har kort lutealfase selv. Ganske sikker på at jeg pleide å få EL på syklusdag 16/17 (testet aldri, men antar det pga. slim/stikninger), og hadde 25-27-dagers syklus. Er nå 9 uker på vei, spiren satt på første forsøk da vi sluttet å hoppe av i svingen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil veldig gjerne følge deg videre her inne! 🌼 Så synd at du har begynt å blø :( Jeg har også fått kortere lutealfase etter jeg sluttet på p.piller. Har heldigvis hørt om flere som har blitt gravide selv om lutealfasen bare er 10 dager lang. :)  Håper kroppen bare trenger litt tid på å stabilisere seg. 🤞 Masse lykke til videre!! 

Endret av Lykkefrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med mensen! Veldig normalt med litt sykluskrøll etter P pille slutt! Jeg blør også mye mer når jeg har mensen når jeg ikke bruker P piller 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (På 16.9.2021 den 13.50):

Helt vanlig med tullete syklus etter pilleslutt. Sluttet selv på hormonell prevensjon i fjor da kroppen min ikke tålte det, og hadde da ikke hatt "naturlig" menstruasjon på nesten 10 år ettersom jeg begynte på p-piller samme dag som jeg fikk mensen for aller første gang. 

Fikk en bortfallsblødning 3-4 dager etter pilleslutt, før jeg fikk mensen "på ordentlig" 4 uker senere. Herregud så vondt det var, lå på badegulvet og spydde av smerte, og jeg blødde masse den uken. Tenkte at det kom til å bli et sant helv... dersom det skulle bli slik hver måned, men for min del var heldigvis den første menstruasjonen den desidert verste. Aner ikke om det er noe hold i det, men har tenkt som så at det kanskje ble ekstra ille den gangen fordi kroppen fikk "sjokk" etter å ikke ha hatt eggløsning på 10 år :fnise:  

Og for å berolige deg litt dersom det faktisk er slik at du har kort lutealfase - jeg har kort lutealfase selv. Ganske sikker på at jeg pleide å få EL på syklusdag 16/17 (testet aldri, men antar det pga. slim/stikninger), og hadde 25-27-dagers syklus. Er nå 9 uker på vei, spiren satt på første forsøk da vi sluttet å hoppe av i svingen :danse:

Tusen takk for beroligende svar! Og gratulerer så mye med en liten på vei🥰 Min bortfallsblødning varte også i ca. 3 dager, fikk positiv EL test på 17 DPO (antar EL på dag 18), og nå fikk jeg mensen på dag 29 i syklusen, så jeg bør heller være glad og takknemlig for at syklusen virker OK til nå da, og håpe på bedre utfall neste PP🤞

 

Lykkefrø skrev (23 timer siden):

Vil veldig gjerne følge deg videre her inne! 🌼 Så synd at du har begynt å blø :( Jeg har også fått kortere lutealfase etter jeg sluttet på p.piller. Har heldigvis hørt om flere som har blitt gravide selv om lutealfasen bare er 10 dager lang. :)  Håper kroppen bare trenger litt tid på å stabilisere seg. 🤞 Masse lykke til videre!! 

Så hyggelig at du vil følge meg! Ser du også har en prøverdagbok som jeg ønsker å følge tilbake🤗 Så spennende tid for oss begge☺️ Så godt å høre at det ikke nødvendigvis blir et problem! Krysser fingrene for PP2🤞 Masse lykke til til deg også!💕

 

kaffemor skrev (18 timer siden):

Så kjedelig med mensen! Veldig normalt med litt sykluskrøll etter P pille slutt! Jeg blør også mye mer når jeg har mensen når jeg ikke bruker P piller 😕 

Jaa uff kjedelig med mensen og smerter når man hadde håpet så veldig 😞 Men jeg og mannen går inn i PP2 med godt mot🥰 Godt å høre at det ikke bare er meg som reagerer etter pilleslutt, da regner jeg med at alt er normalt🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd å høre at mensen har kommet! er vel ganske normalt at den første ordentlige blødningen etter p-pilleslutt er litt kraftigere enn bortfallsblødning ja. er spent selv på hvordan det blir for meg da jeg også hadde bortfallsblødning sist som var veldig liten og kort. regner nesten med at det blir en litt kraftigere blødning og mer ‘normalt’ neste gang 😰 

krysser fingrene og håper spiren sitter på neste pp for deg!🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alilja skrev (På 18.9.2021 den 20.47):

synd å høre at mensen har kommet! er vel ganske normalt at den første ordentlige blødningen etter p-pilleslutt er litt kraftigere enn bortfallsblødning ja. er spent selv på hvordan det blir for meg da jeg også hadde bortfallsblødning sist som var veldig liten og kort. regner nesten med at det blir en litt kraftigere blødning og mer ‘normalt’ neste gang 😰 

krysser fingrene og håper spiren sitter på neste pp for deg!🤞🏽

Ja uff hadde glemt hvor mye en blør når en ikke er på pillen😂 Tusen takk for det @alilja, og ligeså!🤞🏻💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD12 - PP2

Dette ble visst ikke en dagbok - snarere ukesbok🤦🏼‍♀️ Har vært travelt de siste dagene, så tiden mellom mensen og EL testing gikk heldigvis raskt Har ingen antydning til EL enda, testen fra i dag fikk 0,17 score i PreMom appen. Men det endret seg raskt forrige PP, så skal fortsette å teste hver dag fremover🤩 I følge Flo-appen så skal EL være på lørdag, så håper det stemmer🤞🏻 
 

Imens tar jeg meg selv i å dagdrømme litt.. tenk så gøy det hadde vært å bli gravid denne måneden, så kunne vi ha fortalt det til familiene våre i jula🥺 Håper virkelig at det sitter denne prøveperioden💕 hilsen utålmodig😂

Endret av Daisy'sDuckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å være i gang med testingen og EL rett rundt hjørnet! :) Jeg pleier også å gå fra veldig negativ test til plutselig knall positiv, så ikke mist håpet om det er lite stryke på testene enda. Skulle ønske jeg var rett bak deg, men jeg må nok belage meg på å vente noen ekstra uker på EL.. Så kjedelig altså! 😖 Kjenner meg veldig igjen i å være utålmodig! Skulle gjerne hatt en liten julespire jeg også.. 🥰 Krysser fingrene for oss begge! Masse lykke til i PP2!! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykkefrø skrev (22 timer siden):

Så spennende å være i gang med testingen og EL rett rundt hjørnet! :) Jeg pleier også å gå fra veldig negativ test til plutselig knall positiv, så ikke mist håpet om det er lite stryke på testene enda. Skulle ønske jeg var rett bak deg, men jeg må nok belage meg på å vente noen ekstra uker på EL.. Så kjedelig altså! 😖 Kjenner meg veldig igjen i å være utålmodig! Skulle gjerne hatt en liten julespire jeg også.. 🥰 Krysser fingrene for oss begge! Masse lykke til i PP2!! ❤️ 

Tusen takk for fin melding og oppmuntring!🥰 Får enda lav score, men håper det plutselig snur🙈 Jaa det hadde vært så perfekt tidspunkt å fortelle familien på🥺 Krysser fingrene for oss jeg også! Masse lykke til!❤️🤞🏻

 

alilja skrev (59 minutter siden):

masse lykke til i ny pp og leting etter EL🤞🏽

Tusentakk for det og ligeså!🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14 - PP2

Denne gangen oppfører syklusen seg litt annerledes enn første gang.. Jeg oppdaget mye tyntflytende brun utflod igår, og enda litt idag😱 Sa det til mannen igår at jeg ikke forsto hvorfor det skjer, så sa han at jeg hadde blødd litt friskt blod under samleie på lørdag (altså CD10)?😳 Kjente stikninger på venstre side igår og litt oftere idag, men ingen EL slim og veldig negative tester🤷🏼‍♀️ Litt redd at det er noe galt, men prøver å tenke at det er normalt etter pilleslutt🙉 Får nesten bare fortsette å teste etter EL hver dag, og håpe det skjer noe snart, for jeg merker kontrollfriken i meg hater å ikke vite!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplevde jeg også etter p.pilleslutt. :) Jeg spottet mye og ofte utenfor menstruasjon den første tiden etter jeg sluttet. Jeg fikk hvert fall beskjed om at det mest sannsynlig var hormoner i litt ubalanse etter p.pillene, og det stemte nok for det forsvant etter rundt tre måneder uten hormoner i kroppen. :) Ville ikke bekymret meg sånn veldig for det om jeg var deg, men om det fortsetter fremover så kan du jo nevnte det for legen din. De liker å sjekke slike mellomblødninger for å utelukke celleforandringer og eventuelle infeksjoner, selv om det mest sannsynlig er helt uskyldig. Spennende at du kjenner stikninger i siden! Det har jeg gjort i noen dager før positiv test innimellom også! Håper det betyr at egget vokser fort der inne, og at det snart er sprekkeferdig! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...