Gå til innhold

Fornemmelse for mord.

Thea

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

De kom ikke frem til noe konkret, kurgan. Men de sa jo nesten alt likt, uavhengig av hverandre. Om gjerningsmannen, bilene utenfor huset, drapet... Det eneste de ikke hadde likt var motivet for drapet.

Reality check sier du... Er din virkelighet kun det du kan se og forstå, så aksepterer jeg det, men for veldig mange er virkeligheten noe mer. Og det bør du også akseptere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lula

"Virkeligheten" består sikkert av flere elemenetr enn bare det vi kan se og ta på. Utfordringen er selvsagt at dette er kan være vanskelig å vite sikkert, og et er nok MYE humbug blandt såkalt synske.

Men, jeg er enig med Kurgan i at det er ekstremt spekulativt og ikke spesielt bra å gi mennesker i dyp sorg falske håp med så lite presise "metoder" som dette!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hege
Hege, det må være et av de ekleste synene man kan få til seg... En venns død. *grøsse*

Heldigvis er det sjelden jeg opplever "syn", det dreier seg mest om å "bare vite".

Jeg hadde ei god vennine for et par år siden. Hun fikk kreft, og kunne ikke reddes.

Dagen hun døde var jeg utrolig rastløs og nervøs helt fra morgenen av.

Kl. 16:00 følte jeg omsider en stor ro, og jeg slappet av.

En halv time senere ringte ei annen venninne. Før hun fikk sagt noe sa jeg: "Så det er over nå!" "Hvordan visste du det, spurte hun"

"Jeg bare visste det, hun døde klokka 16, ikke sant?"

Hun bekreftet det..

Jeg er vant til slike ting, og heldigvis skjer det ikke så ofte. Det er ikke skremmende, men heller ikke hyggelig..

Akkurat nå "bare vet" jeg at jeg bør logge av og komme meg til butikken og handle litt mat før de stenger. Ellers kommer jeg til å bli veldig sulten senere i kveld.. :ler:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Salina

Jeg så også den serien i går! Veldig spennede. Spesielt siden jeg tror på slikt som dette fra før. Og til deg kurgan som sier Reality Check, du synes ikke at andre burde få ha sine meninger i fred? Hva er vitsen med å hentyde at folk er helt fjerne, BARE for at de tror på dette? Alle kan tro hva de vil. Jeg velger å tro på at noen mennesker er synske, men så er jeg vel vokst opp i en familie hvor ingen legger skjul på at det finnes mer mellom himmel og jord...... MEN selv om jeg tror, kan alle andre ha sine meninger!!! :D

Veldig bra program.... :sjarmor:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thea

Akkurat nå "bare vet" jeg at jeg bør logge av og komme meg til butikken og handle litt mat før de stenger. Ellers kommer jeg til å bli veldig sulten senere i kveld..

Jaggu ikke dummm detta kvinnfolket her asså :ler::ler::ler:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
*Lillian*
Men, jeg er enig med Kurgan i at det er ekstremt spekulativt og ikke spesielt bra å gi mennesker i dyp sorg falske håp med så lite presise "metoder" som dette!!!!

Ville bare si at de etterlatte har selv valgt om de ville være med på dette, og de er nok både blitt forklart og er nok inneforstått med at det ikke er sikkert at de kommer noe lenger enn de er i dag i disse gåtene. Politiet tar jo ikke automatisk opp igjen sakene som kommer på programmet, så jeg regner med at de etterlatte klarer å stå for dette selv, jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

Enkelte ting kan de som tidligere nevnt før her, ha lest seg til i avisen. Men ikke dette med nøklene, og å finne åstedet slik de gjorde.

De har helt klart evner utenom det vanlige, begge to.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-zloty

Det finnes faktisk pengepremie på 100.000 dollar til den som kan bevise at man har "overnaturlige" evner.

Så et program for en tid tilbake om en som testet folk, og der klarte ikke de synske å "synse" frem en eneste liten ting.

hele seansen bestod av ledende spørsmål med generelle svar(fra de synske), de beste synske var de som hadde gjort en god forberedelse og var best på å stille spørsmål.

F.eks. ved å se et bilde(slik som i programmet) av en massemorder, så fant de ikke ut noenting annet enn at mannen var sjarmerende osv.

Husk at dette er en tv-produksjon, det kan lett klippes bort og redigeres for å skape et best mulig program, jeg er ganske sikker på at mange utsagn som er helt på viddene og ledende spørsmål er fjernet før programmet blir sendt ut til oss lett-lurte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Duchess

unnskyld meg, Kurgan, men dette er ikke BARE et vanlig tv-program som er klippet og laget for å ta seg best mulig ut.

Det er også laget for å prøve å løse saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-zloty

Du er unnskyldt, men det er nå engang sånn at ALLE tv-produksjoner klippes og redigeres, jeg sa jo ikke at programmet var laget for å se best mulig ut.

Ingen som har argumenter utover "dette tror jeg på.."

"dette opplevde jeg en gang jeg drømte" ??

En politiinspektør som ble intervjuet forleden sa jo at han i sin fartstid ALDRI hadde opplevd at synske hadde løst noe som helst.

Tankekors

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Duchess

de synske var vel mer ment som en hjelp på veien enn noen som skulle løse saken, er vel ikke for ingenting de oppgir 2 telefonnummer til folk som evt vet noe om saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-zloty

Fint hvis de løser saken da, all presse er jo som kjent god presse.

Vi hadde en forsvinningssak her, og da kom det seilende tegninger fra synske som skulle vise vedkommendes plassering i terrenget.

Bare svada viste det seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anonymous

Jeg så programmet, og har faktisk litt tro på slike synske personer. De virket både dyktige og ganske troverdige.

Men vi vet jo ikke hva journalistene har spurt dem om (evt ledende spørsmål), hvor mye informasjon de synske har fått på forhånd (bortsett fra bildet av offeret) og evt hvordan programmet er redigert i etterkant.

Jeg synes programmet var både fengende og spennende, men jeg reagerte på noe:

Hvis disse damene er så synske som de sier at de er, klarte å finne huset hvor drapet skjedde uten noe hjelp, og kom frem til hvordan morderen kanskje kan se ut - hvorfor kan de ikke "se" hvor denne morderen befinner nå da?

De fant jo gjerningsstedet uten hjelp!

De "så" også veldig mye frem til drapet skjedde, men ingenting etterpå som kunne peke på en morder i dag (bortsett fra tegningene).

Er ikke det litt rart?

På meg virket det som om "jeg er synsk, ser hit, men ikke lenger..." Du er vel ikke så synsk da, eller?

Jeg bare spør...

Anette :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

-zloty

Akkurat...de gir informasjon ut ifra den informasjonen de selv har skaffet seg via andre.

Her snakker vi ikke om en parallell åndeverden som siler informasjon, vi snakker om mennesker som er flinke til å bearbeide/samle og benytte seg av informasjon.

At de bruker den til humbug er jo en annen sak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anonymous

"Her snakker vi ikke om en parallell åndeverden som siler informasjon, vi snakker om mennesker som er flinke til å bearbeide/samle og benytte seg av informasjon. "

og dette vet du på hvilken måte?

*ravna lurer fælt*

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anonymous

Men Vinga, snille deg!

Noe får de vite, men ikke alt...

Ja, ja - men at de får vite alt frem til mordet har skjedd, men ikke lenger? Er ikke det litt vel spesielt?

Det virket litt søkt spør du meg...

Anette :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lorelai80

Jeg har selv ikke sett programmet, bare hørt om det. Hva skjer dersom de som ser syner klarer å peke ut en gjerningsmann. Politiet tar ham så inne til avhør? De vil ikke ha flere bevis for at han virkelig var på stedet, er skyldig osv. Gjerningsmannen kan nekte så mye han vil for politiet vil ikke ha det fnugg av tekniske bevis, eller vitner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 uker senere...
Thea

Jeg sitter her og venter jeg vet du, men klokka går da så saaaaaakte :roll:

Det er like spennende hver gang. Er litt spent på hva de sier om forrige episode. Etter beskrivelsene av gjærningsmennene burde det ikke være noe stort problem for politiet å komme videre. En mulig gjærningsmann ble jo så og si pekt ut :o

Detta ær spanande dykkar :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...