Gå til innhold

Anders Behring Breivik søker om prøveløslatelse!

Gjest Hvemsomhelst

Anbefalte innlegg

Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden):

Leste dette på VG i dag:

https://www.vg.no/nyheter/i/dw3101/advokat-mener-psts-breivik-rapport-foerer-til-brudd-paa-menneskerettighetene

Advokaten mener at soningsforholdene til Anders Behring Breivik bryter med menneskerettigheten, og advokaten mener at PST er for strenge mot Breivik.

Unnskyld språkbruken her, men hva faen!?

Greit at vi har et demokrati, og en velferdsstat med rettssystem, men at Breivik føler seg isolert og at advokat refer PST for dette, jeg blir matt.

Kjenner det koker inne i meg. Breivik er den siste som skal komme her å snakke om menneskerettigheter, alle de 77 ungdommene han drepte hadde ikke mye menneskerettigheter.

At vi bruker milliarder på den mannen, og at på til driver rettssak fordi mannen er misfornøyd med soningsforholdene. Unnskyld, men hva!?

Den mannen har det altfor godt i fengsel sammenlignet med det han har gjort, alle livene han har tatt, alle livene han har ødelagt, alle som sitter med traumer, sorg, varige spor. Og han føler seg krenket!? Er jeg den eneste som reagerer kraftig på dette?

Man har all rett til å reagere. Men som norsk borger har han, som alle andre, krav på menneskerettsvern. Sånn er systemet, og han som alle andre har rett til å saksøke staten for brudd på menneskerettigheter.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden):

Leste dette på VG i dag:

https://www.vg.no/nyheter/i/dw3101/advokat-mener-psts-breivik-rapport-foerer-til-brudd-paa-menneskerettighetene

Advokaten mener at soningsforholdene til Anders Behring Breivik bryter med menneskerettigheten, og advokaten mener at PST er for strenge mot Breivik.

Greit at vi har et demokrati, og en velferdsstat med rettssystem, men at Breivik føler seg isolert og at advokat refer PST for dette, jeg blir matt.

Kjenner det koker inne i meg. Breivik er den siste som skal komme her å snakke om menneskerettigheter, alle de 77 ungdommene han drepte hadde ikke mye menneskerettigheter.

At vi bruker milliarder på den mannen, og at på til driver rettssak fordi mannen er misfornøyd med soningsforholdene. Unnskyld, men hva!?

Den mannen har det altfor godt i fengsel sammenlignet med det han har gjort, alle livene han har tatt, alle livene han har ødelagt, alle som sitter med traumer, sorg, varige spor. Og han føler seg krenket!? Er jeg den eneste som reagerer kraftig på dette?

Jeg koser meg over at han er miserabel og klager. La han klage, da vet vi at han er der han skal være. Skal han få noe utav klagingen sin? - Nei. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (8 timer siden):

Jeg vet.

Men en kan ikke leve med hat i hjerte hele livet, en må leve videre. 

Jeg har selv opplevd å få drept mine foreldre men kan ikke gå rundt og hate morderne resten av livet 

Trist å høre om foreldrene dine ❤️

Likevel vil jeg påstå at saken til ABB er annerledes. Det finnes nok ikke mange folk i Norge som kommer til å tilgi det han har gjort. Han tok livet av 77 mennesker og det er MANGE pårørende som skal tas hensyn til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange i dette landet som lever mer isolert og under dårligere forhold enn Breivik, som frie, lovlydige mennesker så det er noe provoserende å høre en massedrapsmann klage på sin to-etasjes celle, betjenter som er dårlig på x-box, for lite vaffelsteiking med andre innsatte, kjedelige besøksvenner fra Røde kors og mangel på kvalitetskontakt med shady internett-miljøer..

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Timsy skrev (2 timer siden):

Man har all rett til å reagere. Men som norsk borger har han, som alle andre, krav på menneskerettsvern. Sånn er systemet, og han som alle andre har rett til å saksøke staten for brudd på menneskerettigheter.

Han har krav på menneskerettigheter selv om han på groveste vis dreit i andre sine rettigheter. 

Men jeg klarer ikke helt å se at hans rettigheter blir brutt. Han vil ha samvær med andre innsatte, men når han kommer i konflikt med dem kaller han betjent som griper inn, for raseforræder. 

Ham har fått tilbud om å spille bordtennis. Men nekter å spille med mindre han vet at han vinner. 

Han vil ha nye venner, men kun ledere, som må forplikte seg til 20 års kontakt, med 3 mnd oppsigelse. Besøksvenn har han selv sagt opp.

Han har tilgang til kjøkken, en relativt koselig stue, eget treningsrom og masse tidsfordriv, tror ME-pasienter som havner på sykehjem heller enn å få BPA misunner han masse. 

Jeg ser ikke hvilke rettigheter som blir brutt, med mindre man snakker om behovet for direkte kontakt med andre, som er utelukket pga risiko for gisseltaking.

Han har tatt sitt valg, han valgte å drepe 77 mennesker, og sutrer når det får konsekvenser. Han lever i relativ luksus. Han er patetisk

Endret av Topsi
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte plassen hans med en fange som sitter inne for å stjele et brød til barna sine i et fattig og korrupt u-land?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke advokaten til Brevik som sier dette? Han må jo si det, uavhengig hva han egentlig mener, siden han skal kjempe Breviks sak. 

Brevik er en skikkelig sutrekopp. Hva trodde han egentlig ville skje etter hva han gjorde? Var det ikke fengselsledelsen som fortalte at Brevik hadde de beste soningsforholdene i forhold til medfangene også? Mener å ha lest det i en avisartikkel i forbindelse med rettssaken som pågår nå, men finner den ikke igjen nå.

Endret av Kinder
Endret et ord som ble autokorrektet feil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange i Norge som lever under mye dårligere forhold enn det der. Visste at han levde bra der, men ble litt overrasket over hvor bra når det var omvisning der 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (1 minutt siden):

Er det ikke advokaten til Brevik som sier dette? Han må jo si det, uavhengig hva han egentlig mener, siden han skal kjempe Breviks sak. 

Brevik er en skikkelig sutrekopp. Hva trodde han egentlig ville skje etter hva han gjorde? Var det ikke fengselsledelsen som fortalte at Brevik hadde de beste soningsforholdene i forhold til nedgangene også? Mener å ha lest det i en avisartikkel i forbindelse med rettssaken som pågår nå, men finner den ikke igjen nå.

Jo, ingen andre på SHS i region Øst eller Sør eller hva det var, som har så gode forhold som Breivik, eller Fjotolf. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (3 timer siden):

Leste dette på VG i dag:

Han sier han er på randen av selvmord. Ja vel, la han ta selvmord da? Hvem bryr seg? 

Dessverre finnes det mange naive i Norge som deler holdningene hans. Uttalelsene om at han ønsker partner gir meg frysninger, da det ikke er utenkelig at noen av disse ville inngått et forhold med "sin store helt". 

Til å spy av 🤮

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsengasjert skrev (36 minutter siden):

Han sier han er på randen av selvmord. Ja vel, la han ta selvmord da? Hvem bryr seg? 

Dessverre finnes det mange naive i Norge som deler holdningene hans. Uttalelsene om at han ønsker partner gir meg frysninger, da det ikke er utenkelig at noen av disse ville inngått et forhold med "sin store helt". 

Til å spy av 🤮

Mange? Nesten ingen støtter Breivik, det er en veldig liten gruppe mennesker 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artmo3 skrev (Akkurat nå):

Mange? Nesten ingen støtter Breivik, det er en veldig liten gruppe mennesker 

Ingen normale mennesker støtter Breivik, men PST sin rapport viser til at han har tilhengere og "helgenstatus" i høyreekstreme miljøer….

"Han foreslår flere måter å komme i kontakt med folk på, deriblant Tinder. Han sier også at han er åpen for å være der under et annet navn."

(https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/762Qv8/advarer-mot-direkte-loegn-fra-breivik)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser at han vil ha dyr , et pattedyr. Måtte han aldri få katt, hund eller annet dyr han kan mishandle🤮 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Samfunnsengasjert skrev (6 minutter siden):

Ingen normale mennesker støtter Breivik, men PST sin rapport viser til at han har tilhengere og "helgenstatus" i høyreekstreme miljøer….

"Han foreslår flere måter å komme i kontakt med folk på, deriblant Tinder. Han sier også at han er åpen for å være der under et annet navn."

(https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/762Qv8/advarer-mot-direkte-loegn-fra-breivik)

Den gruppen er fortsatt marginal. De gangene de prøver å organisere seg, så er det vel knapt 10 som dukker opp. Så å si "mange" er en sterk overdrivelse 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han drepte nesten 80 mennesker, så han fortjener ikke mer enn et hundebur beregnet på en chihuahua. Han er ikke et menneske men et udyr og fortjener samme behandling.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timsy skrev (3 timer siden):

Han er ikke et menneske. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han lever som han fortjener det nå. Selv om kjøkkenet hans er mye større en det de fleste nordmenn har råd til, og at han bor på to etasjer. Noe jeg ikke forstår at han får. Staten bruker 6 mill. Årlig på han, og jeg synes allerede det er mye. Det at han vil ta selvmord, viser at han har det dårlig. Og jeg tenker egentlig det er en del av det å bli fengslet for å ha drept 77 mennesker! Han fortjener ikke å få ta selvmord, det er det han ønsker. 

Akkurat for han har jeg null sympati, og er det ikke et menneskerettighetsbrudd å bli drept av en gal terrorist? Hvorfor skal vi respektere hans "rettigheter" da? 

Nå virker jeg nok utrolig streng, men jeg tenker at han er en av få i Norge som fortjener å ha det akkurat så strengt som det er nå. Han sier jo til og med at vold og terror kan fortsette å være nødvendig, altså såå mye tror jeg ikke han har forandret seg...

Endret av CatPerson123
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...